Vevőszerzés
8
perc
olvasási idő

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat, ha már becsalogattad őket a webáruházadba?

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2023-04-04

Mit tegyél, hogy a webáruházad látogatói ne szivárogjanak el csak úgy, vásárlás nélkül, akár egy lyukas vödörből az értékes víz? Hogyan maradj kapcsolatban azokkal a látogatókkal is, akik még nem állnak készen döntést hozni a vásárlásról? Ha webáruház tulajdonosként a versenyképesség és a profitabilitás megőrzése a célod, előbb-utóbb válaszokat kell találnod ezekre a kérdésekre. Most itt a kiváló alkalom!

#start-yellow#

Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részeket olvastad már? Itt találod:

#end-yellow#

Ismert marketing szabály, a legtöbb webáruház mégis figyelmen kívül hagyja

Ismered a „Rule of 7” marketing szabályt? Lényege, hogy egy potenciális vevőnek legalább 7-szer kell találkoznia az ajánlatoddal, mire készen áll meghozni a vásárlási döntést. Ma ez a szám már inkább 7-9 alkalom, és csökkenni biztosan nem fog.

Bár gyakran emlegetett „marketing-igazság”-ról van szó, számos webshopnál még csak törekvéseket sem lehet megfigyelni az alkalmazására. Bízom benne, hogy a vállalkozásod az üdítő kivételek csoportját képviseli.

Bármennyire is szeretnéd, a látogatóid többsége nem fog rögtön az első alkalommal vásárolni a boltodban. Megérkeznek, körülnéznek, majd pedig – bizalom, elköteleződés, idő vagy egyéb faktor hiányában – vásárlás nélkül távoznak.

Ha nem nyúlsz utánuk, talán soha többé nem hallasz felőlük. Így viszont elveszik az addigi erőfeszítésed, amit a megszerzésükre fordítottál. Költséghatékony módot kell találnod arra, hogy újfent találkozhassanak az ajánlatoddal.

Pláne akkor, ha nem szeretnél újra és újra hirdetési büdzsét költeni ugyanannak a látogatónak a megszerzésére. Ha nem a Google és a Facebook, hanem a saját vállalkozásod bevételeit szeretnéd növelni, másfajta stratégiára lesz tehát szükséged.

1

Mi legyen azokkal, akik első alkalommal nem vásárolnak?

Tegyük fel, hogy ígéretes vevőjelölt érkezik a webáruházadba. Tetszik neki, amit lát, hajlik a vásárlásra, de nem kötelezte el magát 100%-ig. Ezen a ponton borítékolhatóan elveszítenéd őt…

  1. hacsak nem ugrik fel neki egy figyelemfelkeltő üzenet, amikor be akarja zárni az oldalt, vagy;
  2. ugyanez a felugró ablak megtalálhatja őt, miután eltöltött bizonyos időt az oldalon (az Optimonk kiváló lehetőség ennek megvalósítására, Shoprenter webáruházzal pláne!).

Sorolhatnám még az alternatívákat, de nem ez a lényeg.

Fontosabb maga a cél: megszerezni azoknak az elérhetőségét, akik még nem állnak készen a vásárlásra. Miért? Hogy kommunikálhass nekik a továbbiakban és a vásárlás irányába terelhesd őket.

Hogyan?

Tudatosan átgondolt email marketinggel, minimális anyagi vonzattal, kiemelt hatékonysággal.

Így szerezd meg a lehető legtöbb látogató elérhetőségét

Csali. Angolul lead magnet. Hányszor hallottál már róla? Ezt a csalit a látogató akkor kaphatja meg, ha cserébe megadja az email elérhetőségét.

Olvastál már a csaliról sok jó tanácsot máshol is?

Akkor miért nem hasznosítod őket?

Ha minél több látogató email címét be akarod gyűjteni, kínálj legalább akkora feltételezett értéket, mint amennyit kérsz.

Sajnos a hírlevelek és az email marketing hírnevén sokan ejtettek sebeket az elmúlt években. A legtöbben már rettegnek a levél-szeméttől, így többször meggondolják, hova iratkoznak fel. Az email elérhetőségüket nem adják meg csak úgy, a bizalmukért meg kell dolgozni.

Nincs ingyen ebéd, ahogy mondani szokás. De ha az értékadásra fókuszálsz, akkor nem jelenthet gondot az érték-léc megugrása. Pláne, ha a most következő tippeket megfogadod és beépíted a vállalkozásodba.

1

Milyen a tökéletes csali?

Tökéletes csali az, amit megcsinálsz, majd letesztelsz. Ezért „a kész jobb, mint a tökéletes” filozófiát követve dobd össze az elsőt mihamarabb, majd próbáld ki éles körülmények között:

  1. A látogató számára releváns információt tartalmaz.
  2. Érdekes instant megoldást jelent számára, tehát azonnali sikerélményt ad neki.
  3. Kapcsolódik a termékedhez.
  4. A formátumánál lényegesebb a tartalmi értéke: az email cím megadásáért kínált “feltételezett érték” a vevő fejében.

A megoldókulcs tehát a célközönséged ismeretében rejlik!

Amennyiben a felsoroltak mindegyike teljesül, akkor a következő lead magnet variációk rendszerint magas hatékonysági rátával működnek a webáruházaknál - kezdve az egyszerűbbtől, haladva az összetettebb felé:

  • kedvezményes vásárlásra jogosító kuponkód, de csak ésszel történő árakció
  • a terméked hasznosításához kapcsolódó e-book, csekklista, videó(sorozat);
  • a használatot vagy a vásárlást megkönnyítő segédanyag;
  • nyereményjáték;
  • teszt vagy kvíz.

#start-yellow#

A fenti listát aszerint rendeztük sorba, hogy NEKED melyiket a LEGKÖNNYEBB létrehozni. De biztos érdekel az is, hogy melyik a LEGEREDMÉNYESEBB! Nos, talán nem meglepő, de a blogbejegyzés írásakor a teszt és a kvíz. Éppen ezért itt van pár további anyagunk a kvíz funnel létrehozásával kapcsolatban:

#end-yellow#

Gyűjts tapasztalatot és fejleszd a csalidat, ne várj a csodára!

Hogyan tovább, miután megvan a látogatód email elérhetősége?

A következő feladatod annak az elérése, hogy a feliratkozó mihamarabb vásárlóvá váljon nálad. Ezt rendszeres, tudatos, értékadáson alapuló kommunikációval tudod a leghatásosabban elérni:

  • készíts bemutatkozó email sorozatot a feliratkozóidnak;
  • automatizáld ennek a kiküldését, hogy ne emailezgetéssel teljen mostantól minden napod;
  • küldj rendszeresen hírlevelet az email listádnak.

#start-yellow#

Akcióterv

  1. A fentiek alapján dolgozz ki ötleteket arra vonatkozóan, hogy milyen csalival tudod megszerezni az oldalad látogatóinak email címét.
  2. Dolgozd ki a legígéretesebbnek tűnő csaliváltozatot. Nem baj, ha elsőre nem tökéletes. A lényeg, hogy mielőbb eljuss a kipróbálásig.
  3. Építs fel néhány lépéses üdvözlő email automatikát a feliratkozóknak. Inspirációként használd a Tudásbázisunkban megtalálható segédleteket.
  4. Kezdd el tesztelni a folyamatot legalább egy héten keresztül.
  5. Vizsgáld meg az eredményeket, keresd az optimalizálható pontokat.

Miután egy csaliterméked és a hozzá tartozó email automatika az elvárásaid szerint hozza a számokat, ezen felbuzdulva elkezdhetsz újabb vevőszerző mechanizmust építeni!

Ha mindehhez segítséget szeretnél:

1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!

2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!

#end-yellow#

Olvasd el a bevételnövelő cikksorozatunk következő részét is: Érdeklődőszerző automatizmus a webshopodnak, maximum 4 munkaóra alatt

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet