Vevőszerzés
6
perc
olvasási idő

Asztalon hagyott pénz egy webshopnak, mégis kevesen nyúlnak érte

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2023-03-06

Egy webáruház sikeres működésének két elhagyhatatlan pillére a hatékonyság és a profitnövelés. Bármennyire gyakran hangoztatott fogalmakról is van szó, sokszor egészen kis dolgokban nyilvánulnak meg. Ebben a cikkben egy olyan témára szeretném felhívni a figyelmed, ami szó szerint talált pénz a vállalkozásod számára.

Észrevétlen veszteség, ami sok webáruház tulajdonosnak elkerüli a figyelmét

Tudtad, hogy minden iparágat figyelembe véve az átlagos kosárelhagyási arány 69,57%? Magyarul: minden harmadik esetben történik csak tényleges fizetés azt követően, hogy valaki elkezd egy online vásárlási folyamatot. Ráadásul, a mobilról megkezdett vásárlásoknál ennél is magasabb a kosárelhagyók aránya.

Ez potenciálisan óriási veszteség egy webáruház tulajdonosnak. Óriási luxus úgy működni, hogy 3-ból 2 potenciális vevő végül nem válik vásárlóvá. Persze, elképzelhető, hogy nálatok alacsonyabb a 69,57%-os átlagnál a kosárelhagyások rátája. De akkor is veszteség!

Hacsak, nem sikerül egy működőképes folyamatot kidolgozni a kosárelhagyók visszaszerzésére.

Miért hagy valaki befejezetlenül egy vásárlást?

Mert elbizonytalanodott. Épp megcsörren a telefonja, egy TikTok értesítés eltereli a figyelmét, vagy pont le kellett szállnia a villamosról. A bizalom hiánya, az idő szűkössége, a vásárlási szándék komolytalansága ugyanúgy állhat a háttérben.

Viszont a kosárelhagyók jelentős hányada visszahozható!

Egyszer már érdeklődtek. Fontolóra vették a vásárlás lehetőségét, mérlegelték az előnyöket, a hasznosítást. Ezáltal könnyebb őket vásárlásra motiválni, mint egy teljesen hideg érdeklődőt. Ha csak az elvesztett vevők 10-20%-át visszahozod, már azzal milliókat nyerhetsz éves szinten!

Térjünk is rá a kivitelezés lehetőségeire.

A kosárelhagyások elleni leghatékonyabb stratégia a megelőzés

Logikus, nem igaz? Minél kevesebb a befejezetlen vásárlás, annál kisebb erőfeszítést igényel a kieső profit pótlása. Célszerű tehát megvizsgálni a vásárlási folyamat optimalizálásának lehetőségeit.

A proaktív megközelítés kulcsa, hogy megnézzük, jellemzően miért hagynak ott fizetés nélkül a vásárlók egy-egy webshopot:

  • Fizetési folyamat: érdemes addig optimalizálni, amíg kényelem és biztonság szempontjából minden igényt kielégít a folyamatod.
  • Extra díjak: ha a vevő csak a vásárlás során szembesül a szállítás díjával, az könnyen bizalomvesztést eredményez. Jobb transzparensen feltüntetni a szállítási díjakat a termékoldalon is.
  • Regisztrációhoz kötött vásárlás: bármennyire sok előnye van, egyre kevesebben tolerálják. Ha egy mód van rá, jobb elhagyni, és lehetőséget adni arra, hogy vendégként is vásárolhassanak nálad.
  • Lassú betöltődés: manapság nem fér bele, hogy egy webshop pénztár oldala 5 másodpercnél lassabban töltsön be. A türelem ritka kincs, különösen az online vásárlóknál!

A munka 50%-a elvégzettnek tekinthető, ha a felsoroltak mindegyikét sikerül rendbe tenni. Jó hír, hogy néhány kommunikációs lépéssel a fizetés nélkül távozók is visszahozhatók.

A kosárelhagyók visszaszerzésének bizonyított módszerei

A legegyszerűbb, mégis leghatásosabb módszer az email marketing. Nincs más teendő, mint finoman érdeklődni a vásárlásukat félbehagyóknál:

  • „történt valami, amiért megszakadt a folyamat?”;
  • „ilyen egyszerűen folytathatod, máris mutatjuk a menetét”;
  • „segíthetünk bármiben, hogy megkönnyítsük a döntésed?”

Sokszor már ennyi is elég. Az utánkövetés csodákra képes! Pláne, hogy a webáruházak fájóan nagy többsége még mindig nem kezd semmit a kosárelhagyókkal.

Sőt, a kosárelhagyó email-kommunikációhoz automatizált lépéseket is beépíthetsz. Például a SalesAutpilot felülete is alkalmas erre.

Alternatív kommunikációs felületként az SMS, a chatbot, vagy akár egy retargeting Facebook hirdetés is működhet. Különösen, ha személyre szabott kommunikációval történik mindez.

#start-yellow#

Akcióterv

  1. Ha még nem tetted meg, vezess be méréseket a kosárelhagyók arányának nyomonkövetéséhez.
  2. Dolgozz ki automatizált folyamatokat a kosárelhagyók visszaszerzéséhez.
  3. Tökéletesítsd az áruházad felhasználói élményét, hogy ne veszíts vevőt indokolatlanul.

Ha mindehhez segítséget szeretnél:

1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!

2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!

#end-yellow#

Olvasd el a bevételnövelő cikksorozatunk következő részét is: Foglalkozz többet a meglévő vevőiddel, mert náluk van a lehetséges profitod nagy része…

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet