Vevőgondozás
7
perc
olvasási idő

Foglalkozz többet a meglévő vevőiddel, mert náluk van a lehetséges profitod nagy része…

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2023-03-29

A vevőszerzés sok tekintetben hasonlít a párválasztáshoz. Például abban, hogy hiába szerzed meg a számodra ideális társat/vevőt, ha aztán elhanyagolod őt, el fog hagyni. Webáruházat üzemeltetve elemi érdeked a vevőmegtartás, ugyanis a megszerezhető profitod nagy része a visszatérő vásárlóidnál rejlik. Ebben az írásban megmutatom, hogyan bányászd felszínre ezt a kincset.

#start-yellow#

Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részt olvastad már? Itt találod: Asztalon hagyott pénz egy webshopnak, mégis kevesen nyúlnak érte.

#end-yellow#

Miért van több pénz egy visszatérő vásárlóban, mint egy új vevőben?

Marketing berkekben szokás élni a kijelentéssel, miszerint egy új vevő megszerzése ötször többe kerül, mint egy meglévő vásárló megtartása. Még ha ez túlzott általánosítás is, az egyszeri vevők újbóli vásárlásra motiválása valóban költséghatékonyabb stratégia.

Hogy miért?

  • Egy új vevőnek mindig van bekerülési költsége.
  • Újdonsült vásárlókat szerezni időigényes munka. Egy látogatónak 6-7 alkalommal (bár idén ez a szám már 7-9 körül mozog) is találkoznia kell az ajánlatoddal, amíg rászánja magát a döntésre.

Ráadásul a bizalmat is fel kell építened, ami ritkán megy egyik percről a másikra.

Könnyebb értékesíteni annak, aki egyszer már igent mondott.

E-kereskedelmi statisztikák szerint a meglévő vásárlóknak történő értékesítések sikeraránya 60-70%, szemben az új vevőknek történő eladás 5-20%-os siker rátájával.

A számok mögött az emberi pszichológia áll. Jobban bízunk és könnyebben mondunk igent arra, amivel már van tapasztalatunk. Ellenben az újdonság bizonytalansággal jár. Ennek tükrében a következők alapján célszerű újragondolni a stratégiádat:

  • „Van adatbázisom azokról, akik vásároltak már nálunk?”
  • „A vevőink többsége elégedett velünk?”
  • „Szeretném, hogy több pénzt keressünk?”

Akár már 1 db igen válasz esetén is javaslom, hogy feltétlenül olvass tovább!

Hogyan lesz az egyszeri vásárlóból hűséges vevő?

Csak úgy magától ritkán. Azt remény-marketingnek hívják és nagy hátránya, hogy nem lehet rá stabilan működő céget építeni. De nem is azért olvasod ezt az írást, mert ilyesmikben hiszel.

Az újbóli vásárlásokhoz törődésre van szükség. Értékadáson alapuló kommunikációra. Be kell épülni a vásárlók mindennapjaiba, gondolkodásába. A szakterületed és a termékköröd origójává kell válnod a szemükben.

Ez csak úgy sikerülhet, ha rendszeresen kommunikálsz feléjük. Néhány naponta, hetente, kéthetente, az időzítés legyen szinkronban az ő ritmusukkal. Ennél fontosabb, hogy információátadásnál ne az eladás erőltetésére, hanem a következőkre fókuszálj:

  • elégedettség mérése;
  • edukáció;
  • segítség a termékek használatához;
  • tartalmak, amik érdekelhetik a vevőket;
  • Gyakran Ismételt Kérdések megválaszolása.

Instant tippek az újbóli vásárlások motiválásához:

3 egyszerű lépéssel akár perceken belül elérheted, hogy egy korábbi vevőd újból a vásárlás mellett döntsön:

1) „Elmeséled, mennyire vált be?”

Küldj emailt ezzel a tárgymezővel minden korábbi vásárlódnak, hogy visszajelzést kapj az elégedettségükről. Az emberek szeretik, ha a véleményükről kérdezik őket.

Építs a levélbe elégedettségmérő űrlapot, amivel transzparens képet kaphatsz az eredményekről. Bónusz tippként használd a SalesAutopilot szoftverét, hiszen így automatizálhatod a folyamatot.

2) „Tudunk beszélni?”

Egy meglepő email tárgymező, amit jó eséllyel egyetlen webshop sem küld ki a vevőinek.

Tegyél a levélbe időpontfoglaló űrlapot, amin a korábbi vásárlók 5-10 perces konzultációra jelentkezhetnek. A beszélgetések szorosabb köteléket építhetnek, ráadásul a vásárlóid igényei is feltérképezhetők.

3) Gyakran Ismételt Kérdések

Lehet, hogy van néhány kérdés, amire a vevőd még nem kapott választ? Járj utána!

Válassz néhány tipikus kérdést, amit sokan feltesznek. Ez plusz lépés lehet, és újból felkeltheti a figyelmet a termékeid iránt.

#start-yellow#

Akcióterv

  1. Döntsd el most, hogy több figyelmet szentelsz a meglévő vevők ápolásának.
  2. Küldj ki legalább egy emailt még ma a korábbi vásárlóknak. Az email szóljon az értékadásról.
  3. Dolgozz ki folyamatot csapaton belül arra, hogy minimum egy-két hetente menjen kommunikáció a meglévő vevőitek irányába.

Ha mindehhez segítséget szeretnél:

1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!

2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!

#end-yellow#

Olvasd el a bevételnövelő cikksorozatunk következő részét is: Hogyan NE veszítsd el a látogatókat, ha már becsalogattad őket a webáruházadba?

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet