A webáruházak bántóan nagy többségénél a túlgondolás akadályozza meg az érdeklődőszerző automatizmusok létrehozását. Ha te is sok lépéses folyamatokban gondolkodsz, annak a mázsás terhével megfejelve, hogy elsőre tökéleteset akarsz alkotni, akkor most figyelj! A túlgondolás elhúzódó kivitelezést, halogatást, meg nem valósult projekteket szül. A cikkben ismertetett megközelítéssel viszont még lassabb munkatempó mellett is felépíthetsz egy működőképes érdeklődőszerző rendszert, kidolgozott csalival – 4 órán belül!
Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részeket olvastad már? Itt találod:
Paradigmaváltás, amivel megolajozhatod a webáruházad marketingjét.
Az itt ismertetett módszertan homlokegyenest eltér a webshopok többségénél alkalmazott rutintól. Cserébe sokkal eredményesebb, ráadásul a munkádat is megkönnyíti.
Ezért arra kérlek, hogy ne csak olvasd a cikket, de próbáld is ki a benne foglaltakat:
- dolgozd ki a leírtak szerint az érdeklődőszerző folyamatodat a vállalkozásod számára – vezetlek végig a lépéseken;
- gondolkozz egyszerű, de működőképes rendszerben, ahogyan itt mutatom egy konkrét példán;
- értsd meg és fogadd el már most, hogy nem baj, ha elsőre nem lesz tökéletes;
- tartsd fejben a legfontosabb célt, ami nem más, mint hogy mielőbb tesztelni tudd a folyamat eredményességét;
- örülj az eredményeknek, és a tesztek alapján dönts, hogy tovább finomítod-e a rendszered.
Hogy átlásd a módszer lényegét, most rögtön megmutatom, nagyon egyszerűen, lépésről-lépésre.

1. lépés: Válassz csali ajánlatot!
/Becsült munkaidő: 15 perc/
Egy előző bejegyzésünkben olvashattad, hogy a tökéletes csali először is releváns információt tartalmaz a célközönséged számára, instant, azonnali megoldást jelent nekik és kapcsolódik a termékedhez. A formátumánál lényegesebb a tartalma, vagyis egy könnyen elkészíthető változatban is tesztelheted a vonzerejét.
Hogyan láss neki a csali elkészítésének?
Elég, ha 3 ötletet felírsz magadnak és rögtön ki is választasz egyet belőlük, aminek a kidolgozása mellett elköteleződsz.
Mutatom a példát, amit én is most találok ki.
A fiktív példánk legyen egy babafejlesztő játékokat forgalmazó webshop, ahol a gyermekük számára legjobbat akaró anyukák és nagyszülők vásárolnak.
Csali ötlet 1.: 5 jel, amiről időben felismerheted a megkésett beszédfejlődést, és amit azonnal tehetsz a gyermekedért.
Csali ötlet 2.: 9 tipp, hogy gyermeked számára sima és örömteli legyen az iskolakezdés.
Csali ötlet 3.: 10+1 tipp, hogy gyermeked ne váljon okostelefon-függővé.
Én most a 3. ötlettel megyek tovább.
A formátum legyen ingyenesen letölthető PDF. Gyorsan kivitelezhető, miközben a célközönség számára fontos tudnivalót tartalmaz.
2. lépés: Készítsd el a csali terméket!
/Becsült munkaidő: 120 perc/
Általában itt jelentkezik az első komolyabb elakadás. De nem kell megijedned! Elsőre egy rövidebb, egyszerűbb csalival is tesztelheted a folyamatot. Ha az értékajánlatod elég erős, az emberek pusztán a tartalomért meg fogják adni az email címüket.
A fiktív példánkban szereplő PDF-et nem nehezebb megalkotni, mint egy cikket a blogodra:
- írd fel a kulcsgondolatot, amit át szeretnél adni az olvasónak;
- készíts vázlatpontokat a leglényegesebb gondolati elemekkel és még ne akard kifejteni őket, de ha mégis jönnek a mondatok a vázlatpontokhoz, bátran jegyzetelj;
- töltsd fel az egyes gondolati egységeket szöveggel, teljes mondatokkal, de ne görcsölj rajtuk;
- találj ki a végén egy figyelemfelkeltő címet (ezzel pláne ne fuss hosszú köröket, vedd lazán, akár humort is vihetsz bele, ha a téma elbírja);
- majd illeszd be a Canva bármelyik ingyenes sablonjába.
Nem kell Háború és béke hosszúságban gondolkodnod, ha 1-2 oldalon is tudsz hozzáadott értéket nyújtani. A lényeg, hogy elkészüljön az 1.0-ás verzió. Majd később optimalizálsz rajta, ha szükségesnek látod. (Lehet, hogy meglepődsz majd, amikor a csupán 2 oldalas csalidra dícsérő visszajelzések hada érkezik. A hasznos tartalom nem feltétlenül a hosszúságon múlik!)

3. lépés: Hozd létre a feliratkozó oldalt!
/Becsült munkaidő: 60 perc/
A SalesAutopilot segédleteit és felületét használva ez a lépés valójában 10 perc alatt is teljesíthető. Elvégre a feliratkozók gyűjtésére szolgáló opt-in oldal (feliratkozó oldal) titka az egyszerűség. Nem kell hozzá más, mint
- egy gusztusos és könnyen szerkeszthető sablon, amit játékosan össze tudsz rakni;
- egy figyelemfelkeltő címsor;
- az érdeklődőket feliratkozásra motiváló előnyök részletezése;
- és egy cselekvésre ösztönző gomb (CTA, azaz call to action gomb),
- és egy feliratkozó űrlap.
A példánkban ez a következőképpen épülhetne fel:
Szülőként szeretnéd elkerülni, hogy gyermeked az okostelefon rabjává váljon?
Összeállítottunk egy INGYENES anyagot, amiből megtudhatod:
- Hogyan óvhatod őt az okostelefonok káros hatásaitól?
- Hogyan foglalhatod őt le fejlesztő programokkal?
- Hogyan élheti meg a játék örömét a virtuális világ nélkül is?
>>KATTINTS AZ INGYENES LETÖLTÉSHEZ <<
4. lépés: Írj üdvözlő emailt a feliratkozóidnak!
/Becsült munkaidő: 45 perc – Ezt megspóroltuk neked! Mert megírtuk helyetted 🙂 Mindjárt mutatom a kész levelet…/
Már csak egyetlen email megírására vagy attól, hogy tesztelhesd a frissen összeállított folyamatot. A feliratkozáskor kiküldött üzenetbe a következőket kell beépítened:
- a feliratkozásért cserébe ígért ajándék (jelen esetben az ingyenes PDF)
- rövid bemutatkozás;
- és egy ellenállhatatlan ajánlat.
Utóbbi kiemelten fontos, ugyanis az érdeklődőid a feliratkozást követő néhány percben figyelnek legjobban rád és a kommunikációdra. Ezen a ponton van a legjobb esélyed, hogy első vásárlásra motiváld az érdeklődőidet.
A példában szereplő webáruházunk ellenállhatatlan ajánlataként felkínálhatnám a legnépszerűbb fejlesztő játékot, amihez egy üdvözlő akció keretén belül ajándék infotermék járna. Hogy némi plusz motivációval ösztönözzem a feliratkozókat, a különleges ajánlathoz 24 órás határidőt társítanék. (Mindig adj okot a “Miért PONT MOST vásároljak és ne később?” kérdés kiütésére!)
Íme ehhez egy sablon levél, már megírtuk neked, másold le, szabd magadra és használd!
Akcióterv
Legfeljebb fél munkanap (nem hetek, nem hónapok), és máris összeállhat az érdeklődőszerző automatizmusod 1.0-ás változata. Amit tesztelhetsz, kipróbálhatsz és finomíthatsz.
Ehhez a következő lépéseket javaslom:
- Próbáld ki a módszert, avagy hozd létre a saját érdeklődő rendszered 1.0-ás verzióját – szigorúan az “egyszerű és nagyszerű” szabály betartásával.
- Figyelj rá, hogy az egyes részfeladatoknál ne lépj ki a javasolt időkeretből, tartsd tiszteletben az értékes perceidet.
- Ha elkészültél, teszteld a rendszered, azaz iratkozz fel a saját ajánlatodra, nézd meg, hogy megfelelően megérkezik-e az email, kattinthatóak-e a linkek. Röviden: próbáld ki a teljes folyamatot úgy, mintha a webshopod érdeklődője lennél.
- 5-10 nap elteltével elemezd a teljesítményét, szükség szerint optimalizálj rajta.
- Alkalmazd a módszert újabb vevőszerző rendszerek építéséhez is!
Mintha csak LEAN-szemlélettel fejlesztenéd a webshopod marketingjét, azaz a lehető leggazdaságosabban állítod elő a termékeidet, szolgáltatásaidat, és arra a tevékenységre fókuszálsz, ami a vásárlód számára érték.
Ha mindehhez segítséget szeretnél:
1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!
2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!
A SZERZŐRŐL
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.