Múlt héten írtam arról a fontos változásról, ami az online kártyaelfogadókat (angolul: payment gateway, vagy röviden a továbbiakban kártyaelfogadók) érintette.

Talán emlékszel rá, hogy említettem, hogy a kártyaelfogadók még nem rendelkeztek végleges dokumentációval, így mi sem tudunk még teljeskörű tájékoztatást adni, de mindent megteszünk.

Erre megjelentek olyan cikkek, hogy egy évvel eltolódott a határidő a bankok számára, így gyanítható, hogy nem is fognak kapkodni mostanában.

De kérlek NE zárd be ezt az oldalt mondván, hogy “akkor majd jövőre foglalkozom vele”, hanem olvass tovább, mert a helyzet korántsem ennyire egyszerű (de mindjárt segítek átlátni).

Ha figyeltél, az első két bekezdésben kártyaelfogadókról volt szó, viszont most itt bankokat említettem. Úgyhogy annak érdekében, hogy ne fokozzuk a félreértéseket és a kérdések áradatát feleslegesen, úgy döntöttem, hogy készítek egy rövid magyarázó videót is. Íme:

Hivatalos halasztásról szó sincs!

Az Európai Bankhatóság lehetőséged ad a nemzeti felügyeleteknek, hogy saját hatáskörükben döntsenek további felkészülési határidő biztosításáról. Az MNB további határidőt biztosított, így még egy ideig nem fogják megkövetelni a változtatást.

Összességében ez azt jelenti, hogy a legjobb dolog történt: nekünk kereskedőknek és integrátoroknak van időnk felkészülni (TE vagy ugyebár a kereskedő, mi pedig az integrátor, aki “helyetted” elvégzi a “piszkos munkát”, azaz a szükséges változtatásokat).

Viszont az is fontos, hogy nekünk előbb kell elkészülnünk, mint ahogy a bankok bevezetik az új rendszert, különben lehetséges, hogy nem fognak tudni a vásárlók fizetni (Hogy miért? Részletek a fenti videóban).

Arról sajnos még nincs információnk, hogy a halasztás hatására melyik bank mikortól fogja megkövetelni az SCA-hoz szükséges módosításokat, ez talán a következő hetekben kiderül.

Inkább meghallgatnád út közben?

Töltsd le a SoundCloud Mobile App-ot, és már hallgathatod is! (14 perc)

Akkor nézzük is, hogy melyik szolgáltatóval mi a helyzet jelenleg:

Paypal: Ahogy a tájékoztató blogposztban is írtuk, mivel PayPal fizetés esetén a felhasználó mindig átirányításra kerül a PayPal oldalára és ott történik minden szükséges adat bekérése, ezért nem lesz szükség változtatásra.

Barion: Kötelező lesz név, email cím, telefonszám és számlázási cím átadása. Neked arra kell figyelned, hogy ezek a mezők szerepeljenek az űrlapjaidon, de kérlek olvasd el ezzel kapcsolatban a részletes információkat a Tudásbázis bejegyzésben. Mi, a SalesAutopilot részéről elvégeztük a szükséges fejlesztéseket, de ezek még nem élesek. Az élesítés a háttérben fog történni, neked várhatóan nem lesz több dolgod vele, de kérlek a biztonság kedvéért kövesd figyelemmel továbbra is leveleinket.

Braintree: Aktiválni kell majd a 3D Security 2.0 funkciót a Braintree-ben, a SalesAutopilot integrációban, illetve e-mail cím, telefonszám és számlázi cím input mezőket is kell majd az űrlapra tenni. A SalesAutopilot részéről elvégeztük a szükséges fejlesztéseket, de tesztelés miatt ezek még nem élesek. Amint élesítettük, részletes információt fogunk küldeni, hogy tudod majd aktiválni a 3D Security funkciót, illetve, hogy szükséges-e az űrlapod frissíteni. A tokeneket nem érinti a működés, a régiek továbbra is működőképesek maradnak.

OTP Simple: A SimplePay nagy mértékben átalakítja fizetési megoldásait. Amennyiben nálad NINCS beállítva se ismétlődő (recurring), se egy kattintásos (one-click) fizetési lehetőség az OTP Simple-lel, akkor várhatóan nincs teendőd az átállással kapcsolatban, mert egyszeri kártyás fizetés esetén az OTP Simple eddig is megkövetelte azokat az adatokat, amik kötelezőek lesznek. Ha VAN nálad ismétlődő (recurring) fizetési lehetőség, akkor a Tudásbázis bejegyzésben a “Hogyan tud átállni az új működésre?” bekezdésben láthatod, hogy mit tudsz jelenleg megtenni a gördülékeny átállás érdekében. Az egykattintásos (one-click) fizetési lehetőség várhatóan nem lesz a SalesAutopilot által támogatott funkció, de ez nem befolyásolja azt, ha a felhasználó regisztrált a Simple alkalmazásba, akkor továbbra is azonnal tud fizetni, a kártyaadatok megadása nélkül.

Egyelőre minden működik úgy, mint eddig. Azt nem tudjuk, hogy meddig fognak régi fajta tokeneket adni, de amint kapunk a Simple-től információt, e-mailben tájékoztatunk.

CIB, OTP Bank (nem a Simple): Azt az információt kaptuk, hogy nem készültek el a változásokkal, így nem tudunk mi sem részletesebb tájékoztatást adni. Várhatóan 2020 elején lesznek kész. Természetesen tájékoztatunk, ha újabb információt kapunk részükről.

Borgun: Nincs publikus információ a változásról.

Akkor most mit is tegyek?

Röviden összefoglalva:

  • Ha még nem lennél, iratkozz fel PSD2 – SCA hírlevelünkre, hogy időben értesítsünk, ha van valami fejlemény!
  • Ha Paypal-os fizetési lehetőség van nálad, nem lesz szükség a változtatásra.
  • Ha a Barion vagy az OTP Simple rendszerén keresztül fizetnek vásárlóid, kérlek végezd el a Tudásbázis bejegyzésekben leírt teendőket. Figyeld a leveleidet az új információkról.
  • Ha Braintree-n keresztül fizetnek az ügyelefeid, figyeld a leveleidet. Írunk, amint vége a tesztelésnek és éles az új rendszer. Ekkor fogjuk küldeni a részletes információkat, hogy mit és hogy állíts be.
  • Ha CIB-es, OTP-s (nem Simples), vagy Borgunos fizetés van nálad: Kérlek várj velünk együtt türelmesen, és amint új információk érkeznek tőlük, e-mailben tájékoztatunk.

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény