Még régóta tart az online bankkártya elfogadás biztonságának növelésére vonatkozó PSD2 EU rendelet alkalmazásának előkészítése, de most szeptember 14. minden bankkártyát elfogadó online kereskedő számára egy fontos, kényszerítő erejű határidő lesz.

Ezen új szabályozással kapcsolatban a címben is szereplő PSD2 rövidítésen kívül (ami a rendelet neve), az SCA rövidítést (Strong Customer Authentication = Erős Vásárló Hitelesítés), valamint a 3D Secure 2.0 (vagy még rövidebben 3DS 2.0) rövidítéseket hallhatta, olvashatta, mely utolsó rövidítés magára a technológiára utal.

A bankkártyás fizetés biztonságának növelését, a kártyavisszaélések csökkentését célzó megoldás számos pozitívumot hoz a kereskedők számára. A Braintree kártyaelfogadó előzetes becslései szerint a kosárelhagyások számának kb. 70%-os csökkenése, a tranzakciós várakozási időnek 85%-os csökkenése várható, és a mobil fizetések megbízhatósága és egyszerűsége jelentős növekedni fog (forrás: Braintree blog).

Kit érint a rendelet?

A rendelet azon EU-n belüli székhelyű online bankkártya elfogadást alkalmazó kereskedőket érinti, akik EU-n belüli ügyfelekkel bonyolítanak tranzakciókat.

Hogyan segíti a SalesAutopilot a 3DS 2.0 bevezetését az online kereskedők számára?

Mi a SalesAutopilotnál, az egyik jelentős hazai online kereskedelmi integrátorként saját hatáskörünkön belül mindent megteszünk azért, hogy, hogy azon online kereskedők, akik online megrendelési felületeiket a SalesAutopilot megrendelési űrlapjaik segítségével működtetik, minél kevesebbet érezzenek majd a változásból.

A SalesAutopilot a vele kapcsolatban álló fizetési szolgáltatók változásait már hónapok óta nyomon követi, és amint végleges dokumentációkat biztosítottak azonnal elkezdtük az átállást az új 3DS 2.0 rendszerre.

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk az általunk közvetített leggyakoribb fizetési szolgáltatók – Barion, Braintree, SimplePay, stb. – rendszerek legfontosabb változásait, a konkrét technikai tennivalókat pedig Tudásbázisunkban folyamatosan fogjuk frissíteni.

Amennyiben Ön SalesAutopilotot által integrált bankkártyás fizetést alkalmaz, VAGY azt tervez a közeljövőben alkalmazni online megrendelési felületein, kérem mindenképpen iratkozzon fel PSD2 – SCA változás értesítőnkre, mert bár úgy tűnik, a fizetési szolgáltatók mindegyikének hamarosan végleges lesz a dokumentációja, még előfordulhatnak változások, és szeretnénk minden lényeges információról időben értesíteni.

Milyen változásokat jelent Önre, a kereskedőre, ha Braintree, Barion, OTP Bank és SimplePay szolgáltatást használ?

Az első és legfontosabb, hogy fizetési szolgáltatónként kell megvizsgálni, hogy milyen változások fognak történni. Az általunk integrált fizetési szolgáltatók közül a Braintree, Barion és az OTP Bank már kiadták véglegesnek tűnő dokumentációjukat, így ezen integrációk aktualizálásával már mi is elkészültünk vagy hamarosan elkészülünk.

Összességében elmondhatjuk, hogy a Braintree, Barion és OTP Bank változásai egyszerűen implementálhatóak, de odafigyelést és precizitást igényelnek.

A SimplePay a fenti szolgáltatóktól eltérően meglehetősen nagy mértékben átalakította fizetési megoldásait, viszont még nem szállította a végleges dokumentációkat, így nem lehetett implementálni a változásokat. Mindezek ellenére sok minden már most is látszik.

Íme néhány fontos részlet:

  1. A Simple Pay Recurring billing (ismétlődő kártyás fizetés) implementálását már megkezdtük, hamarosan megszületik a végleges megoldás. Ez egy továbbra is jól használható, minden szempontból kitűnő megoldás.
  2. A One Click megoldást oly mértékben átalakították, hogy fontolóra vettük, hogy megszüntetjük a Simple Pay “One Click” megoldásának támogatását.

A SalesAutopilot felhasználók két legfontosabb feladata előre láthatólag…

Azon kívül, hogy minden esetben nagyon fontos tájékozódnia a hamarosan elérhető, az adott fizetési szolgáltatóra vonatkozó Tudásbázis bejegyzésünkből (itt iratkozhat fel értesítőnkre), az alábbi két feladatra kell számítania (első sorban Braintree, Barion, OTP Bank):

  1. Meg kell győződnie róla, hogy minden szükséges adatot bekér-e a vásárlótól a megrendelési űrlapon (általában telefonszám, email cím, számlázási cím). Ezek olyan adatok, amiket eddig is a legtöbb kereskedő bekért a legtöbb megrendelési oldalon, csak nekünk, integrátornak nem kellett továbbadnunk az adatokat a fizetési szolgáltató felé. Tehát a változás első sorban minket, integrátort, a SalesAutopilotot fogja érinteni. Első sorban, tehát nem kizárólag!
  2. Annak érdekében, hogy az Ön megrendelési űrlapjai is az új, általunk frissített módon működjenek, (a) az iframe-mel beillesztett űrlapokat újra kell generálni a SalesAutopilot űrlap varázslójával, vagy (b) a nem iframe-es űrlapokat újragenerálás után újra be kell illeszteni az értékesítési oldalba (ahogy eddig is).

Kérjük a konkrét tudnivalókért vizsgálja meg az egyes fizetési szolgáltatókra vonatkozó tudásbázis bejegyzéseket, melyeket erről a gyűjtőoldalról ér el: eCommerce / Kártyaelfogadás. Kérem vegye figyelembe, hogy ezek a bejegyzések még nem véglegesek, itt tud feliratkozni PSD2 – SCA értesítőnkre, hogy minden új információról tájékoztathassuk!

Mi lesz a többi kártyaelfogadóval? (PayPal, CIB, Borgun)

A PayPal kivétel, és nagyon is egyszerű. Mivel a PayPal esetében a PayPal oldalán történik a fizetést végző ügyfél adatainak bekérése, a PayPal fizetések esetén nem szükséges változtatás.

A CIB, és Borgun részéről nem kaptunk tájékoztatást a változásokról, ezeket magunk igyekszünk beszerezni, mivel azonban felhasználóink túlnyomó része a Braintree, Barion és SimplePay szolgáltatásokat alkalmazza, erőforrásaink nagy részét ezekre koncentráljuk.

Milyen változásokat jelent mindez az Ön vásárlóira nézve?

Ha minden jól megy, akkor semmit, viszont általánosságban elmondható, hogy biztonságosabb lesz a Internetes bankkártyás fizetés. Amennyiben a fizetési szolgáltató a rendelkezésére álló és a fizetés során átadott adatok alapján valamilyen visszaélésre gyanakszik, előfordulhat, hogy további adatokat kér be a vásárlótól, vagy egyéb hitelesítési megoldást alkalmaz. Ezekről azonban most még nagyon kevés pontos információ áll rendelkezésre.

Mi az Ön legfontosabb teendője online bankkártya elfogadóként, azaz Internetes kereskedőként?

(1) Vizsgálja meg az Ön számára releváns Tudásbázis bejegyzéseket, és készüljön fel a szükséges műveletek elvégzésére, majd amikor már elvégezhetőek azok, végezze el őket.

(2) Iratkozzon fel PSD2 – SCA értesítőnkre, hogy semmilyen érdemi változásról ne maradjon le. Ez nem egy “olcsó reklámszöveg”, ebben az esetben – főleg a szeptember 14-i határidő közelsége, és a sok általános bizonytalanság miatt nagyon sok múlhat rajta, hogy minden információ eljut-e Önhöz!

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény