Email marketing
9
perc
olvasási idő

Ezért UTÁLSZ hírlevelet írni, ezért nem adsz el eleget, ééés… ezért nem nő eléggé a bizniszed...

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2024-06-06
bénaságmentes hírlevelek

Pontosan emlékszem a napra, az órára, és a helyre, ahol ültem, amikor ezt az egészet megértettem!

Épp elkezdtem írni egy emailt az öt legfontosabb automatikusan értékesítő emailről, és épp túl voltam a bevezetőn, amikor…

…rájöttem, hogy miért utálsz marketing emaileket írni. Aztán rájöttem, hogy nem is én jöttem rá!

Ugyanis épp ott tartottam az írásban, hogy az első dolog, ami az automatikusan értékesítő emailekhez szükséges, hogy végre ne pénzéhes kereskedőként, hanem EMBERKÉNT gondolj saját magadra.

Hiszen az emberek azokra az üzenetekre reagálnak a legjobban, amelyek személyesek és őszinték.

Ez lesz a titka a marketing emailek írásának, de ha kicsit kizoomolunk, akkor ez lesz annak is a titka, hogy lenyomd az “alzákat” meg “temukat”, ha épp webshopod van.

Bevillant ugyanis Andy Jenkins (✟2019) egy szuper webináriumos oktatóanyaga, aki UGYANERRŐL A JELENSÉGRŐL ÍR, amiről én is írni akartam.

Úgyhogy nézzük, mit írt Andy (ő eredetileg angolul írta, én fordítottam magyarra):

Zseniális a cucc, mindenképpen érdemes elolvasni!

#start-blue#

Valami csodálatosat tettél ma!

Úgy döntöttél, hogy ez az év lesz az, amikor végre a webináriumok lesznek a vállalkozásod sarokköve.

Akarod tudni, hogy honnan TUDOM, hogy ez igaz?

Gördítsd a csillagok alá, hogy megtudd…

Velem vagy még? Nagyszerű! Komolyra fordítva a szót… Kíváncsi vagy egy titokra?

Valamelyik nap rájöttem, hogy a főnököm csak az írásaim bevezetőjét ellenőrzi. Amint eljut a csillagokig, megunja az egészet, és megy is vissza Gardenscapes-t játszani, vagy amit éppen csinál, miközben úgy csinál, mintha dolgozna.

Ami azt jelenti, hogy… csak az első pár sort kell úgy megírnom, mintha totál magamévá tettem volna a “szövegíró guruk titkai” tréning anyagát, utána viszont írhatok úgy, mintha te is és én is normális emberi lények lennénk.

Úgy értem mindketten tudjuk, hogy pont annyira tele van a hócipőd a különböző marketing ajánlatokkal meg mindenféle promókkal, mint amennyire én utálom gyártani ezeket.

Úgyhogy kössünk üzletet!

Annak érdekében, hogy minél többet tudjunk kivenni ebből a webinárium marketing dologból, az első pár sorban a főnököm kedvéért rizsázok neked mint egy idióta, utána a lényegre térek, és átadok neked minden infót, ami ahhoz kell, hogy profivá válj a webináriumokban.

Annyit kérek csak, hogy ez maradjon köztünk.

Benne vagy?

Rendben, akkor vágjuk is bele!

#end-blue#

Eddig Andy szövege, utána már a webináriumokról beszél. Azt most nem fordítanám le, ha nem gond. 🙂

De szerintem érted, hogy mi a lényeg.

A legtöbb marketing hírlevél azért gáz, mert olyanok, mintha nem is emberek írnák őket, hanem kereskedők, pénzéhes vállalkozók. Olyan fura fazonok, akik valamilyen fura okból kifolyólag, totál megfeledkeznek róla, hogy 16:30-kor, amikor elhagyják az irodát, akkor ők is visszaváltanak normál üzemmódba, és ők is anyukák, apukák, vásárlók, rajongók, olvasók lesznek.

Aztán valamilyen fura okból másnap reggel 8:00-kor  azt hiszik, hogy ismét kötelező átváltaniuk a “béna marketinges” üzemmódba, és kötelező béna szövegeket írniuk. Olyan béna szövegeket, amilyeneket normál esetben csak egy droid írna. Vagy egy mutáns. De semmi esetre sem egy normális ember.

Oké, de mi köze ennek a TE (soha meg nem írt) hírleveleidhez?

Az a köze, hogy lehet, hogy te is azért utálsz hírlevelet írni, mert egy normális ember vagy, és nem akarsz “béna marketinges” üzemmódba váltani, és nem akarsz béna marketing szövegeket írni.

És ezt én tökre megértem!

Hadd áruljak el én is egy titkot – az Andyével együtt ez már két titok mára… jó kis napnak ígérkezik a mai!

A JÓ HÍRLEVELEK nem attól jók, hogy úgy hangzanak, mint amit marketinges mutánsok írnak, hanem attól, hogy emberek írják őket.

Anyukák, apukák, vásárlók, rajongók, és olvasók.

És a JÓ HÍRLEVELEK eladnak!

Sokat.

Állandóan.

Automatikusan.

Nem azért, mert el akarnak adni, és nem is azért, mert baromi jó szövegírói technikákat alkalmaznak.

A jó hírlevelek azért adnak el, mert szenvedély van bennük. Az élet szeretete. Az adott termék és szolgáltatás szeretete. Életöröm. Lelkesedés.

És azért, mert NEM úgy beszélnek, mint egy béna marketinges mutáns.

ÚGYHOGY…

…a jó szövegíráshoz elsősorban nem a jó szövegírási technikákat kell megtanulni, hanem el kell felejteni a béna marketinges szövegírási szokásokat.

Mik ezek a béna marketinges szövegírási szokások?

Ha nem lenne egyértelmű, mutatok neked néhány béna marketinges szokásra árulkodó jelet, amiket szerintem te is gyakran látsz lelketlen hírlevelekben:

  1. A túlzott reklám: Tudod, azok a szövegek, amelyek csak az eladásra koncentrálnak, és nem adnak semmi értéket vagy információt az olvasóknak. Az emberek gyorsan felismerik, ha valaki csak el akar adni nekik valamit, és általában zsigerből el is utasítják az ilyen próbálkozást.
  2. Klisék és közhelyek: „Legjobb minőség”, „verhetetlen árak”, „csúcsminőségű szolgáltatás” - mind olyan kifejezések, amiket ezerszer hallottunk már, és semmit nem jelentenek számunkra. Helyettük próbálj meg konkrét egyedi előnyöket és értékajánlatokat megfogalmazni.
  3. Túlzott szakzsargon: Túlzott szakzsargon – na, ez is egy nagy hiba. Ha telepakolod a szövegedet szakmai kifejezésekkel (amiket csak te értesz), elveszted a közönséged. A szöveg akkor lesz jó, ha érthető és befogadható mindenki számára.
  4. Egyhangú és unalmas hangnem: Az érdektelen, monoton stílusú vagy túlzottan megkomponált szövegek nem fogják meg az olvasók figyelmét. Épp ellenkezőleg, untatni fogják őket. Viszont, ha bele tudod csempészni a lelkesedésedet a téma iránt, akkor annak átütő sikere lesz. De erről bővebben mindjárt írok…

Ezek a szokások főleg akkor jelennek meg, amikor szövegíráskor túlságosan a saját céljainkra koncentrálunk, és nem vesszük figyelembe az olvasók igényeit és perspektíváját.

Akkor mégis mi a megoldás?

Csak ennyi kell a kiemelkedően jó hírlevélhez

El kell kezdeni úgy írni, ahogy a normális ember a barátaihoz, ismerőseihez, szeretteihez beszél.

Mondom beszél, és nem ír.

Azokhoz, akiknek jót akar. Hiszen tényleg jót akar nekik.

Gondolj bele, milyen a beszélgetés egy barátoddal!

Őszinte, közvetlen és személyes. Ezt az őszinteséget és közvetlenséget kell átültetni a marketinges szövegeidbe is.

És amikor végre képes vagy úgy írni, ahogy a barátaiddal beszélsz, akkor (újra) lesz kedved hírlevelet írni.

Amúgy hadd kérdezzek rá: te a barátaiddal szoktál beszélgetni, amikor együtt vagytok?

Vagy csak ültök csendben?

Na ugye!

Szóval, ha szoktatok beszélgetni, akkor te is tudsz hírlevelet írni!

Méghozzá jó hírlevelet. Olyat, ami elad.

Hiszen a barátaid is megnézik a filmeket, amiket ajánlasz, elmennek az étterembe, amiket javasolsz nekik, és sokszor még a pártokra is pont azokra szavaznak, mint te.

Úgyhogy!

(látod, most éppen úgy írok, ahogy élő szóban beszélek)

Itt az ideje, hogy úgy ajánld a termékeidet, a szolgáltatásaidat vagy a képzéseidet, mint amikor egy jó filmet ajánlasz a barátaidnak: lelkesen, szívből és a másiknak csakis jót akarva.

Garantálom, hogy az eladási számaid megköszönik majd.

Ha tehát többet akarsz eladni online, kifejezetten kötelező az ilyen hírlevél!

Az tehát a felismerésem, hogy a legtöbb online vállalkozás próbálkozás azért nem ad el szemtelenül sokat, mert soha nem írnak hírlevelet, és végképp nincsenek olyan automatikus emailjeik, amik napról-napra eladnak, akkor is, amikor ők alszanak.

És nem csak azért nem írnak hírlevelet vagy automatikusan értékesítő emaileket, mert nem tudják, mit is kéne éppen írni, hanem mert ÚTÁLNAK hírlevelet vagy bármilyen emailt írni (igen, hosszú Ú-val).

Úgyhogy előbb meg kellene szeretni hírlevelet írni!

Ahogy a barátaiddal is szeretsz beszélgetni.

Ebben fog segíteni ennek a sorozatnak a következő részei, amelyekben mutatok neked egy konkrét módszert is, amivel egyszerűen kapcsolatot teremthetsz a közönségeddel, bármilyen kommunikációdban.

Ha pedig szeretnél még jobb értékesítési tölcséreket építeni…

Az eladáshoz a jó szöveg mellett kell egy olajozottan működő értékesítési tölcsér is.

Ebben is szeretnék segíteni!

Bárki számára ingyenesen elérhetővé tettük ugyanis – egy korábbi fizetős tréningünk anyagát, – az Értékesítési Tölcsér Megvalósítási Nap felvételét, amelyben lépésről-lépésre végigvezetünk egy komplett értékesítési tölcsér létrehozásának minden részletén a SalesAutopilotban!

#start-blue#

A tréning még a korábbi SalesAutopilot kezelőfelületen készült, tehát nem 100%-ban naprakész. Pont ezért nem akarjuk már pénzért árulni. DE teljes egészében napra kész abban az értelemben, hogy pont így kell megtervezned, és pont ezen a folyamaton kell végigmenned, ha össze akarsz rakni egy online funnelt (tölcsért).

#end-blue#

A tréning alatt elkészítjük a feliratkozó oldalt, majd szépen végighaladunk a belépő termék és a fő termék sales oldalán. Közben pedig folyamatosan magyarázunk, hogyan tudod ezt te is megcsinálni. Elmondjuk hogyan tudsz űrlapokat létrehozni, oldalakat összekötni, megrendeléseket fogadni, „bankkártyával fizettetni”, stb…

Már csak az építési folyamat átlátása miatt is érdemes megnézni, ha pedig regisztrálsz egy ingyenes SalesAutopilot fiókot a képzés segítségével 1-2 nap alatt kész a komplett értékesítési rendszered. 

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet