SAPI Újdonságok
8
perc
olvasási idő

Elérhető a felturbózott Email és időzítései képernyő + email marketing tippek

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2023-08-08

A megújult Levél és időzítései képernyő letisztult megjelenéssel, kézre eső funkciókkal és hatékonyabb működéssel dolgozik a kezed alá. Mi pedig extra email marketing tippekkel segítjük a vállalkozásod, amik a leveleid megnyitási arányát, ezáltal a bevételedet is növelhetik.

#start-yellow#

Végre eljött az idő! A megújult és felhasználóbarátabb Email és időzítései képernyő próbaverziója mostantól bekapcsolható a SalesAutopilot fiókodban.

Az új felület terveit még 2022 májusában mutattuk be az egyik SAPIlife adásban, amit nagy siker övezett.

Most pedig – lévén a szoftver egyik legfontosabb képernyője – sok-sok belső tesztelés után számodra is elérhetővé tesszük a Béta verziót.

#end-yellow#

SalesAutopilot - képernyő redesign - levélidőzítés

Mi változott?

Elsősorban a felület megjelenése és elrendezése változott, de van pár apró funkció, ami kicsit eltér az eddig megszokottól. Nézzük, milyen előnyökkel gazdagodott a képernyő:

  • Letisztult design: A felület csatlakozott a már más képernyőkön is megismert modern megjelenéshez, ami átláthatóbb és a szépérzéket is simogatja.
  • Kézre eső funkciók: A képernyőt úgy terveztük újra, hogy a gyakran használt gombok azonnal kézre essenek, és a kevésbé gyakori elemek ne legyenek útban.
  • Időzítések beállítása nélkül is tudsz próbát küldeni: A korábbiakkal ellentétben, most akkor is tudsz teszt emailt küldeni bármilyen email címre, ha nincs időzítés beállítva a levélhez. Ezzel előre tudsz dolgozni és gyorsabban fogsz tesztelni.

A részletekről és a pontos változásokról a rövid videós Tudásbázis bejegyzésben minden információt megtalálsz.

#start-video#exmdd27cbi#end-video#

Növeld a megnyitási arányt és a bevételedet ezekkel a levélküldés és időzítés tippekkel!

A missziónk, hogy egy profi szoftver mellett a marketingben, vállalkozásépítésben és bevétel generálásban is segítsünk téged és a cégedet.

Ezért ajándékként – az új, felhasználóbarátabb képernyővel – gyakorlati, azonnal alkalmazható tippeket is mutatunk neked levélküldés és időzítés témában.

Nézzük is sorban ezeket:

Mikor küldj levelet?

Talán ez a legmegosztóbb kérdés a levélküldéssel kapcsolatban. Ha a kutatásokat és kérdőíveket veszem alapul, akkor a legtöbb hasonló időpontokra mutat:

Napok tekintetében,

  • ha heti egy levelet küldesz, akkor a kedd, szerda vagy csütörtök a legjobb,
  • ha heti két levelet tervezel, akkor a kedd és csütörtök a legjobb választás.

Időpont szempontjából a legoptimálisabbak:

  • 10:00 óra: A késő reggeli, délelőtti időpontok tűnnek a legjobbnak küldés szempontjából, hiszen itt vége a reggeli rohanásnak, eljön az első munka közbeni szünet és otthon is lecsendesedtek a kisgyerekek.
  • 20:00 óra: A következő legjobb időpont, mert sokan este vagy lefekvés előtt nézik meg az email-jeiket.
  • 14:00 óra: Ilyenkor jön el a délutáni kávé ideje, de ekkor már a fókuszált figyelem is elfárad és munka közben jobban keresik az emberek a figyelemelterelést (te pedig megadhatod ezt nekik egy értékes email-lel).
  • 6:00 óra: Ébredés után sokan email olvasással indítanak, így ezt az időpontot is érdemes tesztelni.

Na most, bár a kutatások jó tesztelési kiindulópontot adnak, a valóságban a választ a közönséged szokásai és az üzleted jellege határozza meg. Az, hogy a célcsoportod mikor néz emailt és mikor a legnyitottabb az üzenetedre.

Nézzünk egy egyszerű példát:

Tegyük fel, hogy kisgyerekes anyukákat célzol.

Egy kisgyerekes anya reggel a családról gondoskodik, napközben a gyerekekkel és a háztartással foglalkozik, este a vacsorát és fektetést menedzseli, majd a férjével tölt időt. A legjobb eséllyel neki két időpontban tudsz levelet küldeni:

  1. ebéd után a gyerekek “alvás idejében”, mondjuk 12:30-14:00 között,
  2. munkaidő után, amikor a férj hazaér és átveszi kicsit a gyerekeket, kb. 17:00-18:30 között.

Ebből is látszik, hogy a felmérések könnyen félrevihetnek, ha figyelmen kívül hagyod, kinek is küldöd a levelet.

Időzítés tippek az ütősebb email marketinghez

A levél időzítésekben sokkal több van, mint elsőre látszik. A különböző időzítési lehetőségek kihasználásával, tesztelésével és néhány bevált tippel hatékonyan növelheted a megnyitási arányt, az átkattintési arányt és bevételedet is.

Ezekből a bevált tippekből hoztam most neked néhányat:

1) Szegmensenként csúsztatott időzítések

Egy egyszerű trükk, amit kipróbálhatsz, hogy a listád szegmenseinek időben csúsztatva küldöd ki az emailt. Mi például mindig szegmensenként, 20 perces szünetekkel küldjük ki az emaileket a Központi listánkra.

Ennek a rendszernek több előnye is van:

  1. Ha külön szegmenst állítasz be az aktívak és inaktív feliratkozóidnak (tehát azoknak, akik az elmúlt időszakban megnyitották a leveleidet és átkattintottak, és azoknak, akik nem vagy kevésbé gyakran), akkor az email kliens nagyobb eséllyel küldi az elsődleges fiókba a leveleidet, mert az első szegmensből többen megnyitották az üzenetedet.
  2. Ha központi listát használsz és egy kontakt több szegmensben is szerepel, akkor ezzel a módszerrel a leveleid biztosan csak egyszer érkeznek meg mindenkihez és nem akadnak össze a különböző listák.
  3. Ha a tárgy mezőt az adott szegmensre szabod, növeled a megnyitási arányt.

Ha még nem szegmentáltan küldöd az email-jeidet, akkor mindenképp érdemes ezt a korábbi cikkemet elolvasnod, ahol elmondom, hogyan csináltunk rekordbevételt egy egyszerű szegmentálással.

2) Küldj automata névnapi üzeneteket

A SalesAutopilotban lehetőséged van “névnap dátuma” mezőt beállítani,  ami a feliratkozóid legközelebbi névnapjának dátumát tárolja. A legjobb, hogy a névnap dátuma mező automatikusan kitöltődik a keresztnév mező értéke alapján. Mivel a magyar naptárban a gyakori neveknek több névnapja is van, a SalesAutopilot az évben először előforduló névnapot rendeli a feliratkozóhoz.

Ezt könnyen aktualizálhatod, ha levélben kiküldesz egy adatmódosító űrlapot, amin a feliratkozó utólag megadhatja, melyik napon ünnepli a névnapját. Ennek a beállítását lépésről lépésre megtalálod ebben a Tudásbázis bejegyzésben.

A névnapi email-lel két legyet üthetsz egy csapásra:

  • Könnyen bevételt generálhatsz, egy egyedi ajándék kuponnal vagy ajándék termékmintával.
  • Bizalmat és kapcsolatot építesz, hiszen névnapi köszöntést általában a szeretteinktől kapunk, így az ünnepelt öntudatlanul is pozitív élményt csatol majd hozzád.

3) Növeld a megnyitási arányt egy újraküldés időzítéssel

Sokan nem azért nem nyitják meg a leveled, mert nem érdekli őket, hanem mert:

  • rossz időben küldted
  • épp nem értek rá
  • nem fogta meg őket az email tárgya
  • Promotions-ben vagy SPAM-ben landolt, amit ritkábban nyitnak meg

Az ok bármi lehet. De 1-2 nap és a fiókjuk már tele is van száz másik üzenettel, a tiéd pedig már el is veszett a süllyesztőben.

Erre egyszerű, de nagyszerű megoldás az ismételt kiküldés trükk.

Nagyjából 1 perc munkát vesz igénybe, és 15-30%-kal javíthatod vele az első email megnyitási és kattintási arányát.

Hogyan csináld?

Tegyük fel, hogy kiküldtél egy email marketing kampányt. Az első napon az emberek 10-30%-a nyitja meg.

Ezután pár nap múlva új tárggyal újraküldöd ugyanazt a levelet a maradék 70-90%-nak, akik nem nyitották meg az első emailt. A SalesAutopilot-ban ezt pár kattintással megcsinálhatod:

  1. Hozz létre az emailhez egy új időzítést
  2. Válaszd ki a listát, ahova a levelet küldöd
  3. Hozz létre egy szegmenst, azokból, akik nem nyitották meg a levelet az első kiküldéskor,
  4. adj hozzá új levélmegynyitási feltételt
  5. válaszd ki a kiküldött levelet
  6. a feltételt állítsd “nem nyitotta meg a levelet” opcióra
  7. mentsd el a szegmenst
  8. Abszolút időzítéssel válaszd ki a kiküldés dátumát és idejét, majd a megszokottak szerint menj végig az időzítés varázslón.

4) Jelezd automatán az éves tagsági díj közeledtét:

Ha annak a listának egy mezőjében, amelyikben kezeled a tagokat, eltárolod az éves tagság lejáratának dátumát, akkor be tudsz állítani olyan levélsorozatot, ami a tagság lejárta előtt 30, 15 és 3 nappal, illetve a tagság lejáratának napján küld emailt.

Több dolgot is nyersz egy ilyen sorozattal:

  • Emlékezteted a vevődet, aki figyelhet rá, hogy legyen elég pénz a számláján, így megelőzve a sikertelen fizetések behajtásával járó hercehurcát.
  • Megerősítheted a döntésében, ha emlékezteted az éves tagsággal járó előnyökre, így nagyobb eséllyel marad tag.
  • Még többet hozhatsz ki az éves előfizetőidből, ha felajánlasz nekik egy ajánlói kedvezményt a megújítás előtt. Vagyis, ha ajánlanak téged, akkor kedvezményesen újíthatják meg az éves előfizetésüket. Így nemcsak nagyobb eséllyel tartod meg őket, de még új tagokat is szerezhetsz, mindezt automatán.

Hogyan csináld?

Ehhez 4 relatív időzítésű levelet szükséges beállítani a tagság lejárata mezőhöz. Az első levél időzítésénél a -30, a másodiknál -15, a harmadiknál -3, a negyediknél pedig 0 napot kell beállítani az időzítés időpontjának.

5) Növeld a megnyitási arányt okosabb tárgymezőkkel

Nagyrészt a tárgy mezőn áll vagy bukik, hogy megnyitják-e az emailedet. Éppen ezért érdemes energiát fektetned beléjük. Most hoztam pár tanácsot, amivel instant javíthatsz a leveleid tárgyán és megnyitási arányán.

  • Törd át a postaládák zaját egy emojival 🧠 a tárgysorban. A legjobb, ha választasz egy a cégedhez releváns emoji-t és mindig azt használod, így azonnal ki tudnak szűrni a tömegből.
  • Használj 5-7 szót a tárgysorban. A rövid, figyelemfelkeltő tárgy mezők teljesítenek a legjobban.
  • Teszteld a tárgysorokat minden egyes küldéshez. Ezt a SalesAutopilot A/B teszt funkciójával könnyen megteheted.

Fontos, hogy a legfrappánsabb tárgy mezők sem hoznak hosszú távon eredményt következetes és minőségi tartalom nélkül. Érdemeld ki az olvasóid bizalmát és a magas megnyitási arányt rendszeres és értékadó email tartalommal.

Bízom benne, hogy tetszik az új képernyő, és a fejlesztésekkel sikerült hozzájárulnunk ahhoz, hogy gyorsabban és eredményesebben tudd végezni a munkádat.

A kényelmes, biztonságos és örömteli szoftverhasználat továbbra is kiemelkedő pozíciót foglal el a fejlesztési céljaink között.

Hamarosan érkezünk az újabb fejlesztésekkel és frissítésekkel, hogy a SalesAutopilot továbbra is a megbízható marketing-szárnysegéded legyen.

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet