Vissza az útmutató listához

Az email marketing előnye és automatizálása

Az email marketing hatékony csatorna még mindig hatékony.

Az email marketing egy alacsony költségű és kivételes megtérülésű csatorna, amelyet a mikrovállalkozások és a giga multik egyaránt széles körben használnak. A gazdaságos és személyre szabott direkt marketing eszközökkel szinte ingyen juttathatjuk el az üzenetünket akár több tízezer vagy százezer feliratkozóhoz. Cikkünkben bemutatjuk az email marketing fogalmát és előnyeit!

Mi az email marketing?

Az email marketing egy olyan digitális marketing eszköz, amely célja üzenetek eljuttatása a célközönséghez. Az emailek egyebek mellett tartalmazhatnak:

  • konkrét ajánlatot,
  • blog posztokat,
  • céges híreket,
  • újravásárlásra ösztönző egyedi üzenetet,
  • emlékeztetőt (például figyelmeztetést a feliratkozás lejártáról)
  • felülértékesítést (upsell),
  • keresztértékesítést (crossell) vagy akár
  •  szülinapi köszöntőt.

Ahogy a fenti lista is mutatja, az email marketing lehetőségeinek kizárólag a marketing csapat kreativitása szab határt. Nem csupán tartalmilag lehet sokféle az üzenet, hihetetlen precizitással és akár automatizáltan választhatjuk ki, hogy mely fogyasztói csoport kapja meg az üzenetet. Következzen pár példa a lehetséges szegmensekre:

  • minden feliratkozó a listán,
  • kizárólag az a szegmens, aki nem vásárolt legalább 6 hónapja,
  • azok a személyek, akik a kosárba helyeztek valamit, de nem vásároltak,
  • olyan személyek, akik egy adott termék kategóriából vásároltak,
  • bizonyos demográfiai szegmensek (például az 50 év feletti nők vagy a 20-40 közötti férfiak).

Jól látható a fiktív példákból, hogy az email marketing segítségével lézer pontosságú célzás érhető el. Ráadásul jelentős része automatizálható, amely megkönnyíti a marketinges csapat munkáját.

Még mindig hatékony csatorna az email marketing?

Az email marketing kapcsán olykor felmerül a következő kritika:

“Az email marketing halott. Ma már nem működik és elavult csatorna.”

De vajon van bármi meggyőző adat, amely ezt alátámasztja? Korántsem! Az elérhető friss marketing jelentések és adatok pont az ellenkezőre engednek következtetni:

  • Az internet hozzáféréssel rendelkező felnőttek 92%-a használja az emailt, ez több mint ahányan közösségi média fiókkal rendelkeznek.
  • A naponta emailezők aránya 61% – tehát az internetezők több mint fele legalább napi egy alkalommal ellenőrzi postaládáját.
  • Naponta közel 105 milliárd emailt küldenek el, az előrejelzések szerint ez a szám várhatóan 246 milliárdra fog emelkedni a jövőben.
  • Egy felmérésben a megkérdezett fogyasztók 61%-a preferálta, hogy a márkák emailen keresztül kommunikáljanak egyéb digitális csatornák helyett.
  • A felhasználók 58%-a előbb tekinti meg a digitális postaládát, mint a közösségi média felületeket vagy online híreket.
  • A cégek mintegy 37%-a emeli az email költségvetését – ez pedig egyértelműen arra utal, hogy hatékonynak tartják a marketing csatornát.
  • Egy felmérés szerint a szegmentált emailek 30%-kal több megnyitást és 50%-kal több kattintást eredményeznek, mint a differenciálatlan levelek. Bár a szegmentáció magas erőforrás igényű, szerencsére automatizálható a megfelelő szoftverrel.
  • Az elmúlt évben az email marketing szakemberek 77%-a tapasztalt növekedést a vásárlói interakciókban. Más szóval növekedett a megnyitási és átkattintási arány, amely feltehetőleg hozzájárult a magasabb profit eléréséhez.
  • Az email marketing megtérülése (ROI) kiemelkedően magas lehet, egy felmérés szerint minden elköltött dollár után 42 dollárt generál. Ez az érték természetesen iparáganként és vállalatonként eltérhet.
  • Körülbelül 60%-ban mobil eszközről olvassák az üzeneteket, így fontos, hogy minden eszközön megfelelően jelenjen meg az email.
  • A kisvállalkozások mintegy 64%-a használ email marketinget az ügyfelek hatékony eléréséhez, ezzel ez az egyik legnépszerűbb csatorna.
  • Egy kutatásban a megkérdezett marketingesek 80%-a válaszolta, hogy “inkább lemondok a közösségi médiáról, mint email marketingről”.

Kijelenthető a fenti adatok alapján, hogy az email marketing korántsem halott. Sőt, ellenkezőleg: él és virul! Kivételesen hatékony és gazdaságos marketing csatorna, amely lehetővé teszi a pontos targetálást és az eredményes marketing kommunikációt.

{{cta="/components"}}

Az email marketing előnyei

Nem meglepő, hogy ilyen népszerű az email marketing a mikrovállalkozásoktól kezdve egészen a nemzetközi nagyvállalatokig szinte minden üzleti szegmensben. A következőkben összefoglaltuk a legfontosabb előnyeit.

Gazdaságos

Szemben a fizikai levelekkel, az email küldésének költsége minimális. Így a nagyon alacsony költségvetésű kezdő vállalkozások is ki tudják használni a csatornában rejlő lehetőséget. Hogy mit jelent mindez a SalesAutopilot esetében? Tekintsd meg árainkat!

Magas konverzió

Szemben számos egyéb digitális marketing csatornával, az email listára kizárólag olyan személyek kerülnek, akik önszántukból feliratkoztak. Így általában jelentősen magasabb konverzió érhető el, mint a közösségi felületeken vagy egyéb csatornák esetén.

Szegmentálható

Az email marketing tevékenység egyik legfontosabb előnye a pontos szegmentálhatóság. “Shotgun célzás” helyett válaszd a precíz és tudatos szegmentálást! Kommunikálj azzal a vásárlói csoporttal, akinek szól az üzeneted!

Automatizálható

Utoljára hagytuk az egyik legcsábítóbb előnyt: az email marketing tevékenység jelentős része automatizálható, amellyel pedig nagymértékben redukálható a marketing csapat terhelése. Sőt, kezdő vállalkozásként akár dedikált email marketing szakember nélkül is elindulhatsz, hiszen a megfelelő szoftver segítségével komoly IT ismeret hiányában is összeállítható az automatizáció.

Kiknek lehet jó választás az email marketing?

Az email marketing igazán sokoldalú csatorna, amely számos, eltérő típusú vállalkozás számára jelenthet kiváló döntést teljesítményük javítása érdekében. Lássuk, kiknek érdemes kihasználni a marketing csatornában rejlő lehetőségeket!

  • Webshopok: Nem kérdéses, hogy a webáruházak rengeteget kamatoztathatnak a tudatos email marketing tevékenységből. Hírlevelekkel, személyre szabott marketing üzenetekkel és automatizációk segítségével jelentősen fokozható a forgalom.
  • Szolgáltatók: Szolgáltatást nyújtasz és nyitott vagy új marketing megoldások bevezetésére? Akkor érdemes kipróbálnod az email marketing rendszert, melynek segítségével új szinte léphet a vállalkozásod. Küldj automatikus emlékeztetőt az időpontfoglalóknak, fokozd a megjelenési arányt, hozz létre önmüködő újravásárlást ösztönző email sorozatokat és használj kreatív keresztértékesítő üzeneteket!
  • Információs termékeket forgalmazók: Digitális kurzusok, feliratkozások, e-könyvek és egyéb információs termékek értékesítését akár teljesen automatikussá teheted a megfelelő szoftverek segítségével. Azonban egy rendszer sem lehet teljes az email marketing nélkül, amellyel eredményesen konvertálható a feliratkozó vásárlóvá.
Az email marketing előnyei egyértelműek.

SalesAutopilot: több mint egy szimpla email marketing szoftver

A SalesAutopilot több mint egy szimpla email marketing program, hiszen számos egyéb funkcióval rendelkezik! Túl azon, hogy egy ultramodern, teljeskörű email marketing program, egy csomagban tartalmazza az alábbiakat:

  • marketing automatizálás,
  • ecommerce automatizálás,
  • ügyfélélmény automatizálás,
  • háttérfolyamat automatizálás.
Önműködő bevételtermelő rendszert szeretnél építeni? Próbáld ki ingyen!
Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.