12 napja zártuk valaha volt legsikeresebb email kampányunkat – behozta az 5. negyedéves bevételt – így arra gondoltam, összefoglalom neked röviden a legfontosabb tanulságokat tanulságot.

Csak idézd fel, hogy mennyi az éves bevételed, oszd el néggyel és gondolj bele, hogy milyen lenne, ha egy 12 emailből álló két hetes kampánnyal ugyanezt be tudnád hozni!

Viszont előre figyelmeztetlek, hogy SEMMI ÚJAT nem fogsz hallani 😉

Egyetlen olyan technikát fogok kiemelni neked, amiről valószínűleg már 100x hallottál, csak soha nem merted 🐰 alkalmazni; vagy éppen merted volna, de lusta 🦥 voltál belerakni az extra energiát. Pedig azt kell mondjam, hogy nem is igényel extra energiát!

Éppen ellenkezőleg! SOKKAL könnyebb volt így dolgozni!

Belevághatunk?

Mondom a kulcsszót:

Szegmentálással rekord bevétel

(Ne menj sehova, hidd el, megéri itt maradni, tudod, rekord bevételt hoz…   )

Kezdjük a sztorival, hogy ismerd a hátteret.

2016 őszén váltottunk márkát, azaz változott a MarketingSzoftverek cég és a MailMaster termék neve egységesen SalesAutopilot-ra. Ezen váltás kapcsán vezettük be az éves csomagokat. Akkor jónéhány ügyfelünk döntött az éves csomag mellett, ezért azóta hagyomány, hogy minden év októberében van egy nagy kampányunk, amikor ismét éves csomagokat kínálunk. Az alábbi ábra mutatja az arányokat, hogy hogyan alakultak ezek az éves kampányok.

Érdemes észrevenni a grafikonon, hogy az éves kampány eredményességét nem lehet egyedül az ügyfélszám növekedés számlájára írni, hiszen a bevétel kb. kétszeres ügyfélszám mellett majd négyszerese.

Ezeket csak azért mutatom meg neked, hogy lásd: tényleg egy ütős taktika kerül most a kezedbe!

SalesAutopilot éves megújítási kampány bevétel évről-évre

Küzdelmes kampánytervezés

Az idei kampány előtt szokatlanul nehezen akart összeállni a kampány témája. Háromszor mondtam a csapatnak, hogy megvan a végleges ajánlat és tematika, de minden alkalommal csak annyira volt végleges, hogy már nem volt hozzá több értelmes gondolatom.

Azt mindháromszor éreztem, hogy (a) nem elég ütős a sztori (b) nagyon nagy munka lesz összerakni az összes kapcsolódó videót, bónuszt, értékesítési oldalt, Facebook hirdetéseket, és persze nem utolsó sorban az emaileket.

Itt mondok köszönetet Szabó Áginak és Sipos Zolinak, akik segítettek felismeri az első néhány kampány verzió gyengeségeit, és akik nagyban hozzájárultak, a rekord eredményhez! 😊🙏🏻

Úgyhogy újra és újra nekiültem egyszerűsteni.

A marketinges megkísértetése és bukása

– avagy amikor túlzottan imádod a terméket, ergo mindenkinek meg akarod mutatni

Most készültünk el a SalesAutopilot 2.0-val, benne olyan rendkívül izgalmas fejlesztésekkel, mint vizuális automatizmus építő, egy teljesen új szuperegyszerű, mégis mindenre alkalmas email szerkesztő, új navigáció, és egy új lista-szervező a haladóbb felhasználóinknak…

Íme pár kép, hogy értsd, miről beszélek:

1. kép: Vizuális Automatizmus Építő

SalesAutopilot Vizuális Automatizmus Építő

2. kép: Új drag-and-drop email szerkesztő

SalesAutopilot 2.0 Email editor

3. kép: A SalesAutopilot új lista szervezője

SalesAutopilot 2.0 Lista szervezője

4. kép: Új Multinavigációs menü

SalesAutopilot 2.0 Multinavigációs menü

Ezek miatt a rendkívül izgalmas funkciók miatt hatalmas volt a kísértés, hogy a kampány MINDENKINEK (IS) szóljon, azaz nem csak a tavalyi éves csomagosoknak, nem csak a havi díjas csomagot használóknak, de az összes eddigi (még nem leiratkozott) szoftver kipróbálónknak, a hírlevél listánkra feliratkozottaknak, és mindenkinek (is), akiket el tudunki érni hideg hirdetésekkel.

Ha kicsit is rutinos vagy, gondolom máris fogod a fejed, hogy “Balázs, ennél azért lehetne már több eszed…!”

Igazad van, és szerencsére volt is! (mármint a fent említett tanácsadóim hatására 😎)

Szeretnél végre te is szintet lépni az email marketingedben?

…és végre annyi eredményt bezsebelni, amennyit a céged és a terméked megérdemel?

Próbáld ki a SalesAutopilot teljeskörű marketing automatizálási szoftvert, és a “minden ami szem-szájnak ingere” email marketing funkciókat itt: SalesAutopilot Kipróbálás

A végső megoldás: SZŰKÍTENI a célközönséget

A lényeg, hogy a végén senki másnak nem szólt a kampány, csak az ügyfeleinknek.

Még a korábbi kipróbálóknak sem.

Csak érdekességként mondom, hogy az összes korábbi évben a kipróbálók és a hírlevél lista felé is kampányoltunk, valamint volt olyan év is, amikor hideg közönségre beállított hirdetések is futottak.

Kíváncsi vagy, mi volt a bombasztikus ebben a szűkebb célzásban?
(azon kívül, hogy a rekord bevételt is legalább részben ennek köszönhetjük)

Onanntól, hogy eldöntöttük, hogy csak az ügyfeleknek szól a kampány:

  • SOKKAL könnyebb volt kitalálni az ajánlatot,

  • SOKKAL könnyebb volt kiadni az értékesítési oldal elkészítését alvállalkozóknak (főleg a szövegíróra gondolok),

  • SOKKAL könnyebb volt releváns bónuszokat kitalálni,

  • SOKKAL könnyebb volt megírni az értékesítési emaileket,

  • SOKKAL kevesebb meló volt, hogy – ügyfelekről lévén szó – az email volt az egyetlen csatorna, amit használtunk,

  • SOKKAL könnyebb volt menet közben finomhangolni az üzenetet a visszajelzések alapján,

  • …azaz sokkal könnyebb volt ép ésszel végigcsinálni a kampányt.

A szegmentálás szegmentálása

Hadd mutassak meg még neked egy izgalmas példát a szegmentálás hatékonysága!

Volt ugyanis egyetlen emailünk, amit:

  • Összesen 138 címzettnek küldtük (akik a teljes lista 8%-a),

  • 9,4%-os volt a megrendelési (nem átkattintási, megrendelési) arány, összesen 5,8 millió forint értékben,

  • Az össz megrendelések 12%-át hozta ez a 138 embernek küldött email,

  • A teljes kampány címzettenként átlagosan kb. 30 ezer Ft-ot hozott, ez az email viszont 42 ezer Ft-ot.

Vajon melyik volt ez az extrém eredményes email (leszámítva azt, hogy “Már csak ma délig…”, hiszen ezt soha semmi nem überreli 😎)?

A legeredményesebb az az email volt, amit azon ügyfeleknek küldtünk, akik még nem rendeltek, de tavaly éves csomagjuk volt.

Így nézett ki az email (nézd az oldalsó magyarázatokat is!):

A szegmentálás szegmentálása...

(Nem annyira) apró betűs rész

Természetesen a rekord bevételt nem csak a kampánynak köszönhetjük!

Íme a főbb tényezők – amelyekre saját kampányod tervezésénél előfeltételként érdemes tekinteni:

  • jó termék – a SalesAutopilot 2.0 tényleg jól sikerült, valós igényekre nyújt megoldásokat
  • jó ajánlat – ami alatt az árat és a bónuszokat értem
  • hűséges, elégedett ügyfélkör – akikkel öröm együtt dolgozni
  • a fent említett nagyszerű tanácsadók és a nem említett alvállalkozók
  • a szuper SalesAutopilot csapat

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebookyoutube youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény