…14+1 fejlesztés, amiből legalább hármat biztosan be akarsz majd építeni cégautomatizáló rendszeredbe. Azonnal.

Könnyebbé tennéd a megrendelések kezelését? Aggódsz a rendszereid biztonságáért? Szeretnél még kevesebb kattintással több eredményt elérni? 

Ha bármelyikre igen a válaszod, akkor neked szól ez a blogposzt. 14+1 új fejlesztéssel érkezünk, amikkel mindegyik kérdésre kínálunk megoldást. Foglalkozunk a fiókbiztonsággal, a felhasználói élményed növelésével, a megrendelések kezelésének automatizálásával és az feliratkozóid elégedettségével is.

Jöhetnek a részletek?

… vagy nincs időd átböngészni  az egészet? Akkor válassz a tartalomjegyzékből, és pörgesd át csak azokat a fejlesztéseket, amik a legtöbbet lendíthetnek most a folyamataidon.

Neked jelenleg melyik a prioritásos terület? 

  1. Biztonságnövelés 
  2. Egyszerűbb, élvezetesebb szoftverhasználat
  3. Gyorsabb megrendeléskezelés
  4. Jobb leiratkozás/visszairatás kezelés, boldogabb feliratkozók

1. Biztonságnövelés

Akár egy figyelmetlen munkatárs, akár egy sikeres adatlopási kísérlet rombolja le a céges rendszereidet a legrosszabb rémálmaidban, mostantól még kisebb lesz rá az esély a SAPI-ban. Szigorítottunk a biztonságon, hogy a külső támadások és a rendszeren belüli akaratlan hibák lehetőségét is csökkentsük. 3 új funkciót vethetsz be ellenük. 

Kötelező a felhasználói email címek megerősítése 

Hogy tovább növeljük a fiókok biztonságát, mostantól minden felhasználói email címet (régit és újat egyaránt) szükséges megerősíteni a SAPI-fiókokban. Új felhasználó hozzáadásakor automatikusan kiküldésre kerül egy email (a megadott email címre), amiben kérjük a tulajdonost, hogy erősítse meg az email címét. Meglévő felhasználónál, ha még nem történt meg a hitelesítés, van lehetőség a hitelesítő email újraküldésére (mely hitelesítés előfeltétele a felhasználó email címének módosításához). 

Ez a Felhasználók kezelése képernyőről, az Adminisztráció menüpontból intézhető (a bal oldali menüben a monogramra kattintva). Ugyanitt azt is ellenőrizheted, hogy a fiókhoz hozzáférő felhasználók közül ki hitelesítette már az email címét és ki nem. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A Felhasználók kezelése képernyőn látod, melyik csapattag hitelesítette már email címét

Hamarosan érkezik a kétfaktoros autentikáció is, sőt, a fiók belépések adott IP címre korlátozása. Ha te is nagyon várod már ezeket a biztonsági funkciókat, figyeld továbbra is az emaileket, írni fogunk róla.

Zárolt sorok az új email template-ekben, amikkel megőrizheted egyes részek változatlanságát

Az új 2.0-s editorban mostantól lehetőséged van a levélsablonokban sorokat zárolni, amik így később nem lesznek szerkeszthetőek. Így – a példa kedvéért – hírlevél szerkesztő kollégáid (vagy külsőseid) még véletlenül sem fogják kitörölni a leiratkozás linket, vagy más fontos információt a láblécből, vagy nem fogják megváltoztatni a fejlécben található arculati elemeket.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A fogaskerék ikonra kattintva szerkesztheted a levélsablonjaidat

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A Sorok tulajdonságai menüsor alatt állíthatod be a zárolt/feloldott állapotot

Érdemes olyan elemeknél használni ezt a funkciót, amik állandóak az emailjeidben, és még véletlenül sem szeretnéd, hogy a legkisebb módosítás is történjen bennük. A zárolt sorokat szerkesztésnél egy kis lakat ikon, illetve egy jobbról beúszó értesítés is egyértelműen jelzi.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Egyértelmű értesítés jelzi, ha egy sor nem szerkeszthető

Még alaposabb tevékenységnaplózás 

Módosítottunk a felhasználói aktivitások logolásán, amit egyébként is folyamatosan bővítünk és finomítunk az ügyfélkérések alapján. Mostantól az is bekerül a naplózott tevékenységek közé, ha egy felhasználó egy lista mezőjét törli, hiszen ez további elemek törlését eredményezheti, így nagy káoszt okozhat egy összetett rendszerben. 

Egy mező törlését amúgy is csak a haladó beállításoknál és több felugró figyelmeztetés tudomásul vétele után lehet megtenni, de így is előfordulhat, hogy valaki figyelmetlenségből töröl egy lista mezőt. Ezzel az új funkcióval ellenőrizheted és kezelheted, ha egy munkatársad még nem ismeri ki magát igazán a rendszerben, és további tréningre van szüksége. 

A Felhasználó aktivitási napló képernyőn hamarosan elérhető lesz a szűrés funkció is, ami jelentősen megkönnyíti majd a közös munkát és a tevékenységek ellenőrzését, visszakeresését.

2. Egyszerűbb és élvezetesebb használat

Folytassuk 5 olyan fejlesztéssel, amelyek meggyorsítják a SAPI rendszerében a munkát, így hatékonyabban végezheted el a feladataidat. Tudjuk, hogy a “működik” és a “szuperjó használni” között nagy a különbség; a kis pontatlanságok lassíthatják a munkát és elvehetik a lendületed, ezért folyamatosan dolgozunk azon is, hogy a szoftver ne csak hasznos, de élvezetes eszköz is legyen.

Az elemek neve és azonosítója is felugrik az navigációs sávban

Ezt az apróbb módosítást azért vezettük be, hogy könnyebb legyen hasonló nevű elemek közti gyors megkülönböztetés. Így meggyorsítjuk a rendszerépítést, az összetett rendszerek átlátását és a dokumentációs folyamatokat. 

Sok hosszú, azonos elnevezésű vagy kezdetű emailed van, amikre eddig rá kellett kattintanod, hogy lásd az azonosítót? A mostani módosítás lényege, hogy az egyes elemekre navigálva a kurzort nemcsak az elem neve, de az egyedi ID-ja is megjelenik, így +1 kattintás nélkül is pontosan be tudod azonosítani. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Vidd a kurzort az elemek (listák, levelek stb.) fölé, és próbáld ki, mi történik.

A “Részletes keresés” megőrzi a találati eredményeidet elnavigálás után is

Szintén a rendszerben való keresést könnyítettük meg azzal, hogy a “Részletes keresés” funkció (bal oldali menüben lent, a nagyítő ikonra kattintva) mostantól nem külön képernyőn, hanem felugró ablakban nyílik meg. Nyugodtan kereshetsz feliratkozók, elemek és címkék között, majd elkattinthatsz a felületről, a rendszer így is megőrzi a találati eredményeid a kereső ablakban, így visszatérve nem kell újraindítanod a keresési folyamatot.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A Részletes keresés ablakban megőrződnek korábbi keresési találataid

Még egyszerűbben kereshetsz a feliratkozók között

Megváltoztattuk a Feliratkozók listázása képernyőn a Keresés gomb helyét, így kényelmesebb keresést biztosít a feliratkozóid között. A gyorsgombok sorában a bal szélre került, hogy biztosan észrevedd, és a keresőmező is jobban elfér ebben a felosztásban. 

Ha eddig nem vetted észre a nagyító ikont a többi gomb között, és a részletes keresésben próbáltál egy feliratkozót megtalálni email cím alapján, az 4 kattintásodba kerülhetet,. A mostani elrendezéssel egy kattintás + enter kombóval negyedannyi idő alatt megtalálhatod a feliratkozót, akire kíváncsi vagy. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Új helyre került a keresés gomb

Maximalizáltuk a kilistázható feliratkozókat a gyorsabb szoftverhasználat érdekében

A SAPI 2.0. nagyobb mértékben épít a felhasználók erőforrásaira, ami azt is jelenti, hogy bizonyos műveletek nem a mi szerverünkön, hanem a te gépeden, a böngésződben történnek. Ennek előnye, hogy így sokkal több ügyfelünk használhatja a szoftvert egyidőben anélkül, hogy az “belassulna”. Az is együttjár viszont ezzel a megoldással, hogy a kevésbé korszerű számítógépeken egyes képernyők egyes beállításokkal időben lassabban tölthetnek be. 

Azért, hogy a kevésbé korszerű gépeken is gyors legyen a munka, az optimalizálás jegyében a Feliratkozók listázása képernyőn az egy oldalon megjeleníthető 1000 fő helyett 250 lett a maximum. Ez biztosítja, hogy kisebb teljesítményű eszközön se okozzon fennakadást egy nagyobb kapacitást igénylő művelet. 

Ha azt tapasztalod, hogy a 250 fős feliratkozó lista is nehezen és akadozva gördül a számodra, akkor állítsd még kisebb egységre a számlálót, mert a rendszert nem tudjuk tovább optimalizálni még kisebb számítógép teljesítményre. Cserébe viszont modern gépeken egyre jobban hasít a SalesAutopilot, ahogy ezt remélhetőleg te is tapasztaltad.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Állíts kisebbre a számlálót, ha akadozva gördül a feliratkozók listája

Megújult a Szegmensek képernyő, sőt, hamarosan mobilról is ellenőrizheted

Frissült a Szegmensek képernyő kinézete is a 2.0-ban. Ez a nézet még nem mobilbarát, de jelentősége éppen az, hogy hamarosan azzá alakítjuk.

Tudtad? 😉

Elkezdtük kialakítani a SalesAutopilot legfontosabb képernyőinek mobil verzióját. Elsőként a Vezérlőpult készült el (“hivatalos nevén” dinamikus nyitóképernyő)…

Dashboard mobilnézetben

Így néz ki mobilnézetben a Vezérlőpult 

…és már úton vannak a következő képernyők mobil verziói is:

  • Listák listája
  • Levelek listája
  • Feliratkozók listája
  • Szegmensek listája
  • Automatizmusok listája

3. Terméktörzs és  megrendelések egyszerűbb és gyorsabb kezelése

A növekedésed lelke az értékesítési folyamatod. Ez akkor jó, ha a vásárlóid is gyorsan, flottul végig tudnak menni rajta, és neked sem kerül végtelen időbe összerakni. Ezért vannak rendszeresen a fejlesztési listánkon a megrendelések automatikus kezelését segítő újítások. 

Egyetlen kattintással exportálhatod és importálhatod termékeidet a SAPI-ba

Népszerű kérés volt az ügyfeleink körében, hogy több termék kötegelt módosítása, illetve fel- és letöltése könnyen és gyorsan megoldható legyen a rendszerben.  

A Termékek kezelése oldalon (Beállítások > Ecommerce menüpont) a Termékek importálása és Termékek exportálása funkciók rengeteg időt és manuális munkát spórolnak meg a termékkészleted frissítésénél. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Termékek exportálása és importálása egyetlen kattintással

Ha például: 

  • árat akarsz emelni (pl. egységesen 15%-ot) bizonyos termékeknél,
  • megváltozott valamelyik termék áfa besorolása, ill. áfakulcsa, és kötegelten több terméknél kell módosítanod, 
  • meg szeretnéd változtatni a cikkszámok logikáját, és több terméknél is átírni, 

… akkor nincs más dolgod, mint exportálni a termékeket, a letöltött Excel-ben módosítani a szükséges adatokat, és a mentett fájlt visszatölteni (importálni) a rendszerbe. 

Természetesen  nemcsak már meglévő termékek adatain módosíthatsz, hanem teljesen új termékeket is feltölthetsz így a rendszerbe — a megfelelő formátumhoz egy letölthető sablont találsz az importálás gombra kattintva a felugró ablakon. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A letölthető mintát a Termékek importálása felugró ablakon találod

Szállítási költség áfájának automatikus kiszámítása az űrlapon

Ha többféle áfakulcsú terméket forgalmazol, akkor ez az egyik leghasznosabb új funkció a számodra. 

Biztosan tudod, hogy többféle áfakulcsú termék rendelése esetén a szállítási költség áfája a magasabb áfakulcsú termék áfájához kell igazodjon. Korábban ezt a rendszer nem kezelte automata módon, így 3 lehetőséged volt, ha többféle áfakulcsú terméket postáztál rendszeresen: 

  • beállítottad fixen a 27%-os áfát a szállítási költséghez, de így a vevődnek akkor is ki kellett fizetnie a 27%-ot a szállítás után, ha amúgy nem lett volna szükséges,
  • alacsonyabb áfát állítottál be a szállításhoz, ez viszont szabályellenes, és egy adóellenőrzésen büntetést von maga után,
  • manuálisan beállítottad az eltérő áfakulcsú termékeknél a szállításra vonatkozó helyes értéket, de ez csak utalásos fizetésnél kivitelezhető, és egyáltalán nem automatizálható.

Egyik sem igazán jó megoldás, de mostantól nem kell erre gondot fordítanod. Ha számlázási országnak Magyarországot állítottad be, a megrendelő űrlapokon a rendszer automatikusan kiszámolja a szállítási költségre vonatkozó helyes áfakulcsot.

Beállíthatod, hogy egy termék ténylegesen szállítandó-e 

További újítás, hogy a termékeknél azt is megadhatod, hogy az ténylegesen kiszállítandó-e vagy nem. Ez azért fontos, mert a szállítási költség áfakulcsa csak a ténylegesen szállítandó termékek áfakulcsához kell igazodjon, a nem szállítandó termékek (pl. infotermékek) áfakulcsa ebből a szempontból lényegtelen, nem befolyásolja a szállítási áfakulcsot.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A Termékek kezelése oldalon, a Termékek módosítása ablakban állíthatod be a szállítási paramétereket

4. Boldogabb feliratkozók

Három olyan újítást eszközöltünk, ami az ügyfeleid/feliratkozóid kényelmét szolgálják. Érdemes mindet ismerned, hiszen a feliratkozóid tájékoztatását segítik, ami – mint tudjuk – egyenes út az elégedettség felé.

Egyszerűbb a leiratkozás a központi listáról

Egyértelműsítettük a leiratkozást a felhasználók számára a központi listás rendszerben. Az eddigi ügyfélvisszajelzések alapján a jelölőnégyzetek és a “pipálós” megoldás félreértésre adott okot, így mostantól kapcsolók használatával lehet jelezni a leiratkozási szándékot. A kapcsoló aktív feliratkozói státusz esetén zölden jelenik meg, leiratkozott státusz esetén pedig szürkén. 

Ezen a felületen egy felhasználó az összes olyan feliratkozásról dönthet, amik a központi listához kapcsolódnak. Külön-külön beállíthatja, melyik listáról kíván leiratkozni (ha többre is fel van iratkozva), de egyetlen kattintással akár az összes listáról lekerülhet. Ha később úgy dönt, hogy egy listára újból vissza akar kerülni, nem kell mást tennie, mint ezen a felületen az adott listára vonatkozó beállításait megváltoztatni a kapcsoló állásnak módosításával.

Ha eddig még nem tértél át központi lista használatára, esetleg bizonytalan vagy az előnyeiben és kezelésében, itt kezdd a tájékozódást. Hamarosan pedig további Tudásbázis anyagokra is számíthatsz.  

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Jelölőnégyzetek helyett kapcsolókkal jelezhető a leiratkozási (és feliratkozási) szándék

Ismét vissza tudod iratni véletlen leiratkozóidat

A GDPR bevezetésekor a minél nagyobb jogi megfelelés érdekében döntöttünk úgy, hogy ha valaki leiratkozik, ne lehessen manuálisan visszairatni. Akkor ez jó döntésnek tűnt, és inkább választottunk egy jogi szempontból biztonságos megközelítést, mint hogy kockázatot vállaltunk volna a kényelem érdekében.

Mára már ismerjük annyira a GDPR gyakorlatát, hogy ezt a sokak által szinte követelt funkciót megfontoltan, de kockázatmentesen vissza tudjuk vezetni a használatba, ráadásul néhány finomítást is bevezettünk.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Ezzel a kapcsolóval tudod újra aktiválni feliratkozódat, aki jelezte, hogy véletlenül iratkozott le.

Mind a leiratás, mind az újraaktiválás látszik a feliratkozó adatlapján, hogy utólag könnyebb legyen kisilabizálni, hogy mi történt egy-egy feliratkozóval.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Fontos érteni azt is (mi is ezt értettük meg), hogy ebben az esetben a visszairatással járó teljes felelősség az adatkezelőé, tehát a tiéd. Mi nem vizsgáljuk, és nem is tudjuk vizsgálni, hogy akit visszairatsz, az tényleg azt mondta-e neked, hogy véletlenül iratkozott le. Ennek a dokumentálása is a te feladatod, és a felelősség is a tiéd. Mi csak az alkoholreklámokból már ismert szlogent tudjuk újrafogalmazni: Használd felelősséggel!

Finomítottuk a törölt felhasználóknak megjelenő üzenetet

Eddig ha egy olyan felhasználó szeretett volna leiratkozni egy korábban számára küldött emailből, akit már töröltek a listából (vagy az egész listát törölték), akkor semmilyen hibaüzenet nem tájékoztatta erről –  egy nagy fehér képernyőt kapott. Ezt a folyamatot és kommunikációt finomítottuk, így mostantól magyarul és angolul egy hibaüzenet értesíti, hogy a leiratkozás a próbált módon nem lehetséges. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Ez az üzenet jelenik meg a már törölt feliratkozóknak, ha a leiratkozási linkre kattintanak

Miért nem azt írjuk ki, hogy már leiratkozott, vagy hogy törlésre került? Azért mert nincs vonatkozó információnk, hogy esetleg nem kezeled-e a feliratkozókat egy másik rendszerben, excel táblában, vagy akárhol. Ilyen tartalmú tájékoztatást ezen a ponton csak Te, az adatkezelő adhatsz a feliratkozóknak.

+1  Még könnyebben hozhatod létre első automatizmusaidat

Minden új és “újrakezdő” ügyfelünknek ajánljuk, hogy kezdje a SAPI-val való ismerkedést a “Segítség az induláshoz” ellenőrzőlistával (a bal oldali menüben a villám gombra kattintva érheted el). Így gyorsan átláthatók a rendszer építőkövei, és lépésről lépésre megszerezhetők az első sikerélmények a marketingautomatizálás terén: 

  • elküldheted az első egyszeri emailjeidet (kampánylevelek, hírlevelek)
  • feliratkoztathatod első érdeklődőidet a weboldaladon 
  • beérkeztetheted az első sikeres megrendeléseket, fizetéssel, számlazással, mindennel együtt 
  • összekapcsolhasd a webshopod a SAPI-val

Ezt az ellenőrzőlistát most a 2.0-ban összekötöttük az Automatizmus Építővel is, így nemcsak a fenti lépéseken vezet végig, hanem a teljes automatizált folyamat tervezését is megkönnyíti már a kezdetektől.

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Hozd létre automatizálható folyamataid az Automatizmus Építővel

Még nem váltottál SalesAutopilot 2.0-ra?

Már több, mint 700 ügyfelünk használja elégedetten a SalesAutopilot 2.0-át, és te is bármikor átválthatsz fiókodban (ha nem te vagy a fiók fő felhasználója, akkor őt kell megkérned a váltásra). A váltás:

  • ingyenes
  • egyetlen perc az egész, és
  • nem igényel semmilyen előkészítést

Ha további részletekre is kíváncsi vagy a 2.0-ra váltás előtt, itt olvashatsz róla tudásbázisunkban.

Remélem, a legújabb fejlesztések számodra is hasznosnak bizonyulnak! Ha kérdésed van bármelyik használatához, írj bátran a SalesAutopilot Cégautomatizálás Facebook csoportunkba. 

Szeretnéd profi automatizmusokkal hatékonyabbá tenni online folyamataidat?

…és végre annyi eredményt bezsebelni, amennyit a céged és a terméked megérdemel?

Próbáld ki a SalesAutopilot teljeskörű marketing automatizálási szoftvert, és a fenti újításokat is azonnal eléred a 2.0-ban: SalesAutopilot Kipróbálás

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebookyoutube youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény