Az alábbiakban a közelmúltbeli top 10 legnagyobb jelentőségű fejlesztésünket mutatom be Önnek, melyek nagy része már elérhető, egy részén pedig még dolgozunk.

Azért is tartom fontosnak áttekinteni ezen fejlesztéseinket, mert talán Ön is fontolgatja, vagy már el is döntötte hogy kedvezményes éves csomagjaink valamelyikével fogja még jövedelmezőbbé tenni a SalesAutopilot használatát, és joggal szeretne képben lenni azzal kapcsolatban, hogy merre megy a SalesAutopilot.

Gyors, hibamentes, könnyen kezelhető szoftver, aminek a designja is trendi

Új funkciók helyett már évek óta “csak ennyit” kérnek tőlünk ügyfeleink. Ezek természetesen mind érthető igények, de szintén érthető módon a megoldás nem egyik napról a másikra történik meg. Hosszú ideje dolgozunk viszont már olyan háttérfejlesztéseken, amik pont a fentieket hivatottak megoldani, és ezeket itt az ideje bemutatni.

A nagyon technikai témákat igyekszek lefordítani “emberi nyelvre”, és kezdem a bonyolultabbakkal, majd haladok a könnyebben érthetőek felé.

1.) Hibamentesebb működés

Technikai nyelven: új back-end, auto deployment, unit-tests, feature flags, stb.

Majd egy éve folyik az a projekt, aminek már majdnem teljesen a végére értünk, és aminek legfőbb célja, hogy a fejlesztés és élesítés folyamatából minél inkább ki lehessen zárni az emberi hibákat és tévedéseket. Ennek részeként a kész fejlesztések egyre nagyobb részét automatikus tesztek is tesztelik az alapvető hibák kizárásáért, és az élesítés folyamata is teljesen automatizáltan, és automatikus hiba-kizárással működik. Ide kapcsolódik az is, hogy az új fejlesztések élesítését követően ha mégis valami hibásan működne, akár pár kattintással vissza lehet vonni egy fejlesztést, majd körültekintőbb javítás után újra könnyedén élesíteni.

Erről a fejlesztésről tudnánk a legtöbbet írni “kockanyelven”, de erről a legnehezebb írni emberi nyelven, úgyhogy ugorjunk is tovább! 🙂

2.) Sokkal gyorsabb design fejlesztések

Technikai nyelven: vue.js, Amazon S3-on futó front-end

Annak érdekében, hogy a szoftver kezelőfelületének redesign-ja sokkal gyorsabb lehessen, ezen a területen is teljesen új háttértechnológiákat vezettünk be. A lényeg, hogy a hosszú hónapok előkészítő munkája lehetővé teszi, hogy az újabb képernyőket az eddigiekhez képest sokkal gyorsabban tudjuk “összedobálni”. Ettől persze a képernyők átgondolása, funkcionális tervezése továbbra is komoly feladat, de ha már megszületett a terv, akkor onnantól sokkal gyorsabban lehet eljutni az új képernyő elkészültéig. Ezen a területen vannak további újdonságok is, mindjárt odaérünk…

Íme a helyzet állása a folyamatban lévő redesign fejlesztések vonatkozásában:

SalesAutopilot folyamatban lévő redesign fejlesztések

3.) Gyorsabb, jobban terhelhető SalesAutopilot, akár ügyfelenként külön szerveren is

Technikai nyelven: Mongo DB, Redis, in-memory caching, server load balancing, ügyfelelenként külön Amazon Aurora cluster (prémium szolgáltatás)

Szintén a finishben van az a hatalmas fejlesztésünk is, aminek a végső eredménye, hogy akár egy-egy ügyfelünk is igényelhet majd “saját” (külön) dedikált adatbázis szervert az alkalmazás futtatására, aminek a lényege, hogy az őáltala használt rendszer terhelése egyáltalán nem fog függni a többi ügyfelünk által okozott terheléstől.

Ugyanennek a fejlesztésnek a köztes eredménye az is, hogy már önmagában is sokkal terhelhetőbb lett a SalesAutopilot, valamint hogy sokkal könnyebb jelentősen növelni a kapacitást. Ettől persze a Black Friday-hoz hasonló nagyon terhelt időszakokban (amikor minden ügyfelünk egyszerre akarja, hogy 9:00:00-kor kimenjenek az emailjei) így is érezhető lesz az egyes ügyfelek által, hogy a rendszer éppen nagyobb terhelésnek van kitéve.

Azon ügyfeleink számára, akik számára az ilyen sebességingadozás nem megengedhető, hamarosan prémium szolgáltatásként lehetővé fogjuk tenni, hogy “saját” (=dedikált) adatbázis szervert tudjanak használni.

(Azért az idézőjel a “saját” szó körül, mert valójában ez a szerver is 100%-ban a mi kezelésünkben lesz, de csak az adott ügyfél igényeit fogja kiszolgálni. Ezért a megfelelő szakkifejezés a “dedikált”, csak nem biztos, hogy ezt minden olvasó ismeri.)

Dedikált Aurora adatbázis akár ügyfelenként

A képen az Amazon új adatbázis létrehozás varázslója, a dedikált szerver beállításának egyik fontos lépése.

Tervezett bevezetés: 2020. I. negyedév

Huhh, túl vagyunk a technikai dumán, most kezdünk rákanyarodni a már sokkal jobban érthető fejlesztésekre…

4.) Új kezelőfelület design egyre több képernyőn

Kb. két héttel ezelőtti blogposztunkban már bemutattunk pár képernyőfotót néhány új kezelőfelületről, de talán nem találkozott vele.

A 2. pontban már említett új technológiával raktuk össze az új Lista mezőinek szerkesztése képernyőt, valamint az új Levélszerkesztés varázslót, mely funkciók mindkettője elsőként a pár nap múlva startoló Béta tesztelői program keretében válik elérhetővé, és amelyeket hamarosan minden SalesAutopilot fiókban élesítünk.

Lista mezőinek szerkesztése

Klikk a képre a videóhoz!

 

Levélszerkesztés varázsló

Klikk a képre a videóhoz!

 

5.) Béta tesztelői program

Az előző pontban említett bejegyzésben harangoztuk be a SalesAutopilot Béta Tesztelői Programot is, amelynek lényege, hogy mielőtt egy-egy fejlesztés a teljes felhasználói kör számára elérhetővé válna, a felhasználók egy szűkebb köre éles helyzetben elkezdheti kipróbálni őket. Így akár fontos finomításokat is tudunk végezni a funkciókon még mielőtt mindenkit érintene a változás. Ennek hatására az “átlagos” felhasználó számára kézreállóbbak, és még inkább hibamentesek lesznek az új fejlesztések.

A Béta tesztelői programhoz nem minden felhasználó kapott eddig meghívót, és nem minden jelentkezés kerül elfogadásra, de aki bekerül, az ilyen egyszerű módon fogja tudni ki-be kapcsolgatni fiókjában az új funkciókat:

SalesAutopilot Béta funkciók bekapcsolása

6.) PSD2 / SCA / 3D Secure követelmények beépítése bankkártyás fizetés folyamatokba

SAPI-Robi BankkártyávalEgy EU-s szinten is elég kapkodva bevezetni tervezett, majd csak részben bevezetett intézkedés a bankkártyás vásárlások biztonságát fokozni hivatott intézkedéscsomag, ami pár hónapja minket is utolért, és hetekre minden más fejlesztést parkolópályára állított.

Idő közben az intézkedés némileg parkolópályára került, a SalesAutopilot felhasználóknak viszont az elkészült fejlesztések révén megvan rá a lehetősége, hogy megvalósítsák a megfelelést, és később ne kelljen ész nélkül kapkodniuk.

7.) Affiliate rendszer frissítés – jutalékfizetés ismétlődő fizetések után

Az egyre népszerűbb webes viszonteladás (affiliate) egyik alappillére a megfelelően kifinomult Affiliate szoftver, ami a SalesAutopilot Mindent Bele csomagjának része. Mivel az online tagsági rendszereknek is jelentősen nőtt a népszerűsége, és mivel gyakran az online tagsági rendszer gazdái nem csak fizetett hirdetésekkel, de affiliate programmal is gyűjtik az előfizetőket, fontossá vált, hogy az ilyen viszonteladások után fizetendő jutalékszámításokat is könnyedén lehessen intézni a SalesAutopilot affiliate funkciója segítségével.

Az újdonság, hogy mostantól Ön, az affiliate program működtetője azt is be tudja állítani, hogy csak az első havidíj után, vagy minden további havidíj után is akar jutalékot fizetni a vevőt referáló partnernek.

Affiliate program jutalékfizetés ismétlődő fizetés után

8.) Tökéletes időzítéssel érkezett SalesAutopilot felhasználói információk

Régóta áhítoztunk arra, hogy felhasználóinkat a számukra ideális időpontban tudjuk elérni a szoftver kezelésével kapcsolatos újdonságokkal, és – mégha finomításra is szorul – úgy látom, megtaláltuk rá az ideális eszközt.

Korábban saját fejlesztést is készítettünk a célra, eztán a Drift nevű szoftvert használtuk, de végül az Intercom tűnik úgy, hogy be fog válni.

Az Intercom segítségével nagyon jól célozható üzeneteket tudunk átadni Önnek a szoftver kezelőfelületén, amiben az összes kifinomult beállítás és hókusz-pókuszon kívül a fő előny, hogy pont akkor hall fontos SalesAutopilot információkat, amikor épp a SalesAutopilottal foglalkozik. Az már csak hab a tortán, hogy ezen belül is egyre jobban és pontosabban tudjuk az Ön szükségeihez igazítani az üzenetek időzítését.

Üdvözlőüzenet új SalesAutopilot felhasználónak

Szintén az Intercom lesz az az eszköz, amivel a jövőben az újonnan elkészült képernyők részletein fogjuk végigkalauzolni felhasználóinkat, mert ahogy az előző bekezdésben is írtuk, fontosnak tartjuk, hogy a legfontosabb új információkat pont ott és pont akkor adjuk át, amikor és ahol ezekre Önnek a legnagyobb szükség van.

Ettől még továbbra is fontos szerepe lesz bőséges és nap-mint-nap fejlesztett Tudásbázisunknak, de a két megoldás együtt még több segítséget fog nyújtani, mintha csak az egyiket alkalmaznánk.

9.) SalesAutopilot ShopRenter alkalmazás (app)

Webáruházas ügyfeleink nem elhanyagolható része ShopRenter felhasználó, ezért örültünk nagyon, amikor a ShopRenter munkatársai megkerestek, hogy szeretnék, ha hírlevél küldő és marketing automatizálási szoftver kategóriában mi lennénk az első app a ShopRenter alkalmazásai között.

Az alkalmazás előnye az integrációhoz képest, hogy saját kreativitásunk és ütemezésünk szerint tudjuk majd továbbfejleszteni, így akár gazdagabb funkcionalitás is megvalósítható vele.

A rövidtávú előny minden szereplő (Ön, a felhasználó, a ShopRenter, és mi magunk) részére, hogy míg a korábbi integrációknál ha bármilyen módosításra volt szükség (akár hibajavítás, akár fejlesztés), csak szinkronban tudtunk dolgozni a SR munkatársaival (azaz egyszerre kellett ráérnünk, egyeztetnünk, dolgoznunk), az alkalmazásoknál aszinkron is tudunk dolgozni (pont mint az emailezés), ami megintcsak a gyorsaságot, rugalmasságot fogja növelni.

Tervezett bevezetés: mostantól 6-8 hét

10.) Vizuális folyamat- és kampányépítő

Talán a legnagyobb várakozás ezt a funkciónkat fogja övezni, bár ezzel van még hátra a legtöbb munka (optimista becsléssel 2020. II. negyedévében várható).

A nagy nemzetközi marketing automatizálási szoftverekben már mind van valami hasonló, ezért sok világlátott ügyfelünk felvetette már, hogy mi miért nem csináltunk ilyet. Viszonylag egyszerű lenne valamelyik nagy szereplő eszközét lemásolni, vagy akár több hasonló eszközből összeollózni a saját megoldásunkat, mi mégis kicsit más megközelítést választottunk.

Amerikai partnerünk, a SixthDivision tanácsadóival közösen dolgozva egy olyan megoldást kezdtünk el kifejleszteni, ami nem technikai, hanem üzleti szempontból ragadja meg a folyamatépítés problematikáját. A cél nem az, hogy bármit lehessen építeni, hanem hogy olyan marketing és kommunikációs folyamatokat lehessen építeni az eszközzel, amelyek üzleti eredménye jól mérhető, jól növelhető.

Ha használt már hasonló folyamatépítőt, és esetleg hosszabb ideig is volt alkalma használni azt, Ön is megtapasztalhatta, hogy ha nincs mögötte egy jól átgondolt módszertan, akkor nagyon könnyű olyan “rendszert” építeni, ami úgy néz ki, mintha pókember részegen beszabadult volna a kampányépítőbe.

Pont ezért lényeges jellemzője az általunk fejlesztett megoldásnak, hogy ugyanarra az üzletfejlesztési módszertanra épül, amelyet szintén a SithDivision jóvoltából már 2 évvel ezelőtt volt szerencsénk tréning formájában bemutatni ügyfeleinknek.

 

Tervezett bevezetés: 2020. II. negyedév.

Hogy tetszenek a fent felsorolt fejlesztések? Kérdésed vagy észrevételed van? Kérlek írd meg kommentben!

Ha pedig a fenti fejleszések segítenek még bizakodóbban tekinteni a 2020-as év elé, érdemes máris választani egy  kedvezményes éves SalesAutopilot csomagot! 🙂

A Cégautomatizálási Hónap támogatója, a SAPI-Robi, a meglepően Kedvezményes SalesAutopilot Éves csomagok szállítója.

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény