Partnermarketing 2016-10-13T16:18:34+00:00

Partnermarketing (partner- vagy affiliate program) a gyakorlatban

A látogatottság és az értékesítés növelésének egyik hatékony módszere az affiliate (viszonteladói-, partner-) program működtetése, vagy ahogy mostanában nevezni szokás, a Partnermarketing.

Az alábbiakban áttekintést adunk a Partnermarketingről általában, és áttekintjük, mi mindent érdemes átgondolnia, hogy be tudja indítani, és sikeresen tudja működtetni partnerprogramját a SalesAutopilot Affiliate rendszere segítségével.

Indulás előtti átgondolnivalók

Egy partnerprogram beindítása előtt számos olyan üzleti döntést kell meghoznia, amelyek jelentősen befolyásolják partnerprogramja sikerességét. Ezen túl számos olyan részletet is el kell döntenie, amelyek az Affiliate rendszerünk használatával függenek össze. Az alábbiakban ezekre a döntésekre segítünk felkészülni.

Nyílt vagy zárt program

Itt alapvetően arról van szó, hogy (a) csak néhány kiválasztott partnerrel, vagy minél több partnerrel szeretne együttműködni, valamint hogy (b) Ön akarja meghívni a partnereket, vagy azt szeretné, ha egy – akár nyilvános, akár egy nem publikus oldalon keresztül – a partnerek saját maguk regisztrálják magukat a programra.

Nyílt partnerprogram esetén elhelyezünk a weboldalán egy bárki számára elérhető partnerprogram jelentkezési űrlapot, amelyen bárki tud jelentkezni a programban való részvételre. Az ezen az űrlapon keresztül regisztráló partnerek számára automatikusan létrejön a MarketingSzoftverekben az Ön partnerprogramjához hozzáférést biztosító partner fiók. Ebben a fiókban lesznek megtalálhatóak mindazok a hirdetések (kreatívok), amelyeket a partnerek el tudnak helyezni weboldalukon, és ugyanebben a fiókban fogják tudni nyomon követni partnerei saját eredményeiket valamint az általuk megkeresett jutalék összegét is.

Zárt partnerprogram esetén két módon kerülhet be valaki a programba. Vagy csak az Ön által kiválasztott partnereknek küldi el e-mail-ben a partnerprogram jelentkezési űrlap linkjét, vagy személyesen Ön regisztrálja be a kiválasztott partnereket a programba, majd Ön személyesen adja át / küldi el partnereinek a szoftverhez való hozzáférési adataikat.

Tipp: Hozzon létre nyílt partnerprogramot, és egy adatmódosító űrlap segítségével építsen be jóváhagyási folyamatot is. Így nem kell olyan partnerekkel együttműködnie, akikkel Ön szerint nem érdemes, viszont mégis kihasználhatja egy nyílt partnerprogram azon előnyét, hogy sok partnerrel tud dolgozni.

Tipp: Használja ki a SalesAutopilot automatizálási lehetőségeit, és ne manuálisan küldözgesse partnereinek az őket érintő információkat. Automatizálja a következőket:

  • Jelentkezéskor feliratkozáskori időzítéssel küldje el az összes lényeges információt.
  • Már a jelentkezéskor tegye lehetővé, hogy jelszót válasszanak maguknak a partnerek, hogy később ne kelljen ezzel se bajlódni.
  • Akár jelentkezéskor, akár a jelentkezés jóváhagyásakor szintén automatizáltan küldje el partnereinek azt a belépési felületet, amelyen megtalálják a rájuk vonatkozó partner linkeket és a kimutatásokat.

Hazai vagy nemzetközi

El kell döntenie azt is, hogy milyen nyelveken akarja elérhetővé tenni a programot, és milyen pénznemekben szeretné nyilvántartani a forgalmat.

Az Affiliate rendszerünk minden olyan nyelvet és pénznemet támogat, amelyet az eCommerce rendszer támogat.

Hol gyűjti a megrendeléseket?

A SalesAutopilot Affiliate rendszere arra lett tervezve, hogy a SalesAutopilot eCommerce rendszerével gyűjtött megrendelések alapján számoljon jutalékot. Amennyiben már most is használ valamilyen rendszert megrendelései gyűjtésére (pl. webshopot), akkor is tudja használni az eCommerce rendszert. Ezt a megoldást úgy hívjuk, hogy az eCommerce rendszer a háttérben fog működni, és így azon túl, hogy fogja tudni alkalmazni az Affiliate rendszert, az eCommerce rendszer számos előnyét, is ki fogja tudni használni, pl. hogy kifinomult szűrésekkel fogja tudni megszólítani vevőit, és így jóval eredményesebb kampányokat fog tudni futtatni.

Milyen formátumú hirdetéseket kíván használni?

A partnerprogramban használt hirdetéseket Önnek vagy webmesterének kell majd elkészítenie. Bármilyen hirdetési formátumot fog tudni használni, azonban az Affiliate rendszer ehhez “csak” a partner linket fogja rendelkezésre bocsátani. Ezt a linket. Emiatt három lehetséges irány létezik:

(a) Csak szöveges hirdetéseket használ, és ezt a partnerek a partnerfelületen keresztül kapják meg.

(b) Rábízza a partnerekre, hogy a számukra a partnerfelületen rendelkezésre bocsátott partner linket hogyan helyezik el a hirdetésekben

(c) Ön készíti el a partnerek számára a képes vagy akár Flash alapú hirdetéseket is, viszont ezeket nem fogják a partnerfelületen megtalálni, hanem Önnek kell egyenként eljuttatni hozzájuk. (Vagy partnerlistájában eltárolja ezeket, és így juttatja el automatizáltan a partnerekhez.)

Jutalék konstrukció megtervezése

Talán az egyik legfontosabb dolog, amit ki kell gondolnia, hogy milyen jutalékkonstrukciót kíván alkalmazni. Itt az első kérdés, hogy egy bizonyos százalékot kíván fizetni, vagy ugyanazt a fix összeget minden egyes rendelés után, függetlenül a rendelés értékétől. Amennyiben Ön tapasztalt online marketinges akár úgy is dönthet, hogy nem rendelés, hanem valamilyen feliratkozása s után kíván fizetni, méghozzá egy adott fix összeget.

Természetesen bármelyik konstrukciót választja, a jutalék százalékos mértékét vagy pontos összegét is Önnek kell kitalálnia.

A jutalék számítás módját és mértékét kreatívonként, azaz hirdetésenként fogja tudni beállítani, így rendkívül rugalmas lehet programja.

Az utolsó fontos kérdés a jutalékkal kapcsolatban, hogy amennyiben egy vásárló két partnertől is átkattint, akkor Ön melyiküknek kívánj jutalékot fizetni: Akitől először jött a vevő, vagy akitől utoljára. (Általában az előbbi verziót szokás választani, de vannak speciális esetek, amikor mégis az utóbbi az ésszerű választás). Ezt a beállítást a partnerprogram szintjén kell majd elvégeznie.

A hirdetések (kreatívok) elhelyezése

Fontos lépés induláskor, hogy SalesAutopilot fiókjában elhelyezésre kerüljenek azon kreatívok (hirdetések), amelyeket a partnerek fel tudnak majd használni az Ön cégének reklámozása során. A partnerek ezen hirdetések személyre (cégre) szabott változatát saját MarketingSzoftverek partner fiókjában fogják megtalálni (személyre szabottan), és onnan fogják tudni kimásolni majd elhelyezni weboldalukra. (A személyre (cégre) szabást az Affiliate rendszer automatikusan végzi el.)

Eredmények nyomon követése

Amint egy hirdetés elhelyezésre került a partner weboldalán, onnantól Ön is és az adott partner is nyomon tudja követni az eredmények alakulását. Természetesen a partner csak a saját weboldalával kapcsolatos eredményeket látja, méghozzá hirdetésenként lebontva, tetszőleges időszakra szűrve.

Kapcsolattartás a partnerekkel

Mivel az Affiliate rendszer szerves része a SalesAutopilot szoftvernek, a partnerek adatai egy email listában vannak nyilvántartva. Ennek köszönhetően könnyedén tud kapcsolatot tartani partnereivel.

Jutalék nyilvántartás és kifizetés

A szoftver Önnek és partnereinek is folyamatosan megmutatja az éppen aktuális helyzet szerint fizetendő jutalékot. Ennek alapján a SalesAutopilot szoftverrel könnyedén tudja értesíteni partnereit arról, hogy mekkora összegről állíthatják ki jutalékszámlájukat, és a számlák kiegyenlítésének tényét is rögzítheti a szoftverben.

Extra rugalmasság VIP partnerei részére

Amennyiben bizonyos partnereit különleges bánásmódban szeretné részesíteni, akkor számukra egyedi jutalékfizetési konstrukciókat tud létrehozni, melyek bizonyos – csak számukra látható hirdetésekhez kapcsolódnak.

Maradt még kérdése?

Nem tudja, hogy cégének megfelelne-e aSalesAutopilot Affiliate rendszere?
Nem tudja, hogy hogyan fogjon hozzá partnerprogramja beindításához?
Szeretné elindítani saját partnerprogramját?

Írja meg nekünk kérdéseit Kapcsolatfelvétel oldalunkon, és mi örömmel segítünk Önnek partnerprogramja elindításában.

Share This