Köszönöm a sok kedves visszajelzést, bár sajnálom, hogy ennyien utáltok hírlevelet írni 🙂

Először is nagyon örülök, hogy múlt heti szövegírós blogpostomra sok bátorító visszajelzést kaptam, és már azt is köszönöm neked, ha csak gondoltál rá, hogy kellene kommentelni, de végül nem tetted 🙂 Azért köszönöm, mert tudom, hogy talán legközelebb, talán máskor, át fogsz lépni ezen a határon is, és kommentelni fogsz. És akkor el tudunk kezdeni beszélgetni, ami nagyszerű lesz.

Tervezem a múltkor említett online workshopot (“Szokj le a béna marketinges szövegírásról, és tanulj meg végre úgy írni, ahogy egy normális ember beszél, hogy végre elkezdjenek vásárolni a hírleveleidtől!”), de mielőtt belevágnék mai témámba, lenne egy rövid kérdésem:

Mikor érsz rá a workshopra?

Ha kábé 1 órásra tervezem a szövegírás workshopot, akkor hétköznap mely napszakban lenne számodra megfelelő? Mikor tudnál odaülni a géphez, és akár aktívan is részt venni egy online workshopbon? Kérlek KOMMENTBEN írd meg nekem! Köszönöm előre is!

Ne feledd, workshopról van szó, ahol együtt fogunk dolgozni, szöveget írni, összerakni neked emaileket, úgyhogy nem lesz elég fél füllel hallgatni… Szóval kérlek írd meg nekem KOMMENTBEN, hogy ha gondolkozol rajta, hogy részt veszel a workshopon, akkor MILYEN NAPSZAK LENNE JÓ számodra?

(Ja, és a workshop fizetős lesz. Miért? Mert (1) azt szeretném, hogy aki jelentkezik, az el is jöjjön, és (2) aki jelentkezik, azzal együtt fogok dolgozni, sőt, fel is fogok készülni rá, hogy tudjak neki segíteni. Úgyhogy keményen fogok dolgozni rajta, hogy megérje neked azt a pár ezer forint, és garantálom, hogy nagyon sokszorosan meg fogja érni. Gondoltam ezt jobb, ha már most mondom.)

Kő egyszerű szövegírási alapelvek…

A BrandBirds-ös Mészáros Robinak mutattam múlt héten a belső szövegírásos oktatóanyagunknak egy képernyőfotóját, és nagyon tetszett neki. És bár azért mutattam, mert szerintem is tök jó, mégis kicsit meglepődtem, hogy annyira tetszett neki. Úgyhogy magam is elgondolkoztam, hogy mitől annyira jó ez a belső szövegírás anyag.

Amúgy ezt a részt mutattam Robinak:

De erről beszéljünk legközelebb 😉

Viszont hadd osszam meg veled, hogy szerintem miért annyira jók a céges szövegírási elveink:

  1. Tök másról szólnak, mint az átlag szövegírós anyagok. Nem manipulációról szólnak, hanem hatékony gondolat átadásról, hatékony kommunikációról. Szerintem nem mindegy.
  2. Kő egyszerűek (legalábbis szerintem). Azt nem mondom, hogy könnyű alkalmazni őket, hiszen nagyon béna beidegződéseink vannak, de legalább egyszerű.

Ezért úgy döntöttem, megosztok párat az én nagyon egyszerű szövegírási alapelveimből, hátha segít, és mire a workshophoz érünk, már totál profi leszel.

Első lecke: A kapcsolatépítés legegyszerűbb módja

Na ez sem lesz bonyolult!

Mi a kapcsolatépítés legegyszerűbb módja?

Ha odafigyelsz a másik emberre.

Hogyan fejezed ezt ki, mondjuk egy beszélgetés közben?

Úgy, hogy rá nézel, bólogatsz, hümmögsz, néha pedig megismétled amit mond, vagy visszakérdezel. Nem kell ezt imitálni, egyszerűen csak oda kell figyelni, és teljesen automatikusan így viselkedsz (láttam már olyat, hogy ezt valaki tudatosan csinálta, elég furán éreztem magam tőle).

A másik személy meg tudja, hogy figyelsz rá. És ez jól esik neki. Nagyra értékelve érzi magát – de így is van, hiszen pont azért figyelsz, mert fontos neked a másik személy.

Rendben, de hogyan alkalmazod ezt, amikor szöveget írsz valakinek (meg 10.000 másik embernek)?

Odafigyelsz rá?

Hogyan?

Nagyon egyszerű:

Megállsz, és gondolkozol az illetőn.

Gondolkozol azon, hogy miről szól az ő élete. Min mehet vajon keresztül? Mi történik vele?

Honnan tudhatnád a válaszokat minderre?

Mindjárt rátérünk, nyugalom! 🙂

Ott van mindjárt a kettőtök közös kontextusa. Pl. ő feliratkozott a te hírleveledre 2 napja. Vajon most hol tart fejben? Hol vannak az érzelmei? Kibontotta már? Elolvasta? Leesett már neki?

Ha például tudod, hogy két napja feliratkozott a hírleveledre, akkor tudod, hogy lehet, hogy el is olvasta. És ha elolvasta, lehet, hogy voltak gondolatai, születtek érzelmei, stb. Hiszen azért írtál neki, hogy hatást gyakorolj rá, nem?

Vagy ott vannak a másik személy azon élet-eseményei, amikről azért tudsz, mert veled is pont most történnek. Mondjuk az iskolakezdés. Nem kell kém-drónt rád állítanom, hogy tudjam, a te rokonságodban is van valaki, aki pont most kezdte az iskolát. Igaz? Úgyhogy máris tudok egy élet-eseményedről, amiről tudok neked beszélni. Sőt, amiről tudok veled beszélgetést kezdeményezni.

Beszélnem – azaz írnom – kell róla, hogy ezen gondolkozom, hiszen különben honnan tudnád meg, hogy rólad gondolkoztam?

Ki kell fejeznem, hogy rajtad gondolkoztam. Hogy törtem a fejemet a TE életeden. Törtem a fejem rajta, hogy segíthessek. Viszont ezt le is kell írnom.

Kezded érteni miről beszélek?

Viszont még mielőtt ezt a posztot megírtam volna, sőt, még mielőtt az előző szövegírós poszt született volna, felvettem egy videót Pongor-Juhász Attila kampánya kapcsán, mert nagyon egyszerűen, mégis nagyon jól használta ezt az alapelvet.

Úgyhogy hadd mutassam meg neked máris:

(A videó említettem Attiláék kampányát. Az arról készült videót A konverzió és a profit maximalizálásának 10 pofonegyszerű technikája… cikkben találod.)

Hogyan tudod szövegíráskor alkalmazni a közös kontextus alapelvét?

Csak egy rövid ötletlista a videóból, hogy még könnyebb legyen alkalmaznod a közös kontextus használatának alapelvét:

  • Pozitív visszaigazolás az olvasó utolsó megmozdulására (feliratkozás, vásárlás, aktív olvasás)
  • Utalás a közös kontextus valamely közelmúltbeli történésére (feliratkozás, átkattintás, vásárlás)
  • Utalás a közös kontextus valamely LEHETSÉGES eseményére
    • “Talán te is gondoltál rá, amikor levetted a tőlünk rendelt parfüm kupakját…”
    • “Talán Ön is volt már úgy egy ilyen rendezvényjegy megvásárlása után…”
    • “Lehet, hogy úgy érzed, túl sok emailt küldtem az elmúlt két hétben? Igazad van! Azért küldtem ezeket, mert fontos számomra, hogy tényleg ….!” (le tudj fogyni, meg tudd valósítani, meg tudd spórolni, meg tudd keresni, stb.)
  • Hivatkozás napi eseményekre (hosszú hétvége, Húsvét, szakmai konferencia, névnap, stb. Ha már névnap: pár hete felhívott egy kedves ügyfelünk, akinek mi is kedves ügyfele vagyunk. Elmesélte, hogy az ügyfelei – akiknek nagy része nyugdíjas korú –, RENGETEG hálás visszajelzést küldenek neki a névnapi üdvözletei kapcsán.)

Inkább meghallgatnád út közben?

Töltsd le a SoundCloud Mobile App-ot, és már hallgathatod is! (9 perc)

Fontos kiegészítés

Igazinak kell lennie!

Nem azért kell igaznak lennie, mert úgy jobban működik, hanem mert csak! (Mert Jézus azt mondta.) ?

Igaznak kell lennie függetlenül attól, hogy úgy jobban működik-e. Szerintem.

De való igaz, hogy sokkal jobban működik, ha őszintén gondolkozol az olvasóidon, és őszintén jön a beszélgetésben a közös kontextusra való utalás. Pont ahogyan a barátaiddal való beszélgetéskor sem azért csinálsz így, mert tudod, hogy jobban fog működni, hanem mert így beszélget egy normális ember.

Tudod, ahogy múltkor is szó volt róla, hogy nem marketinges mutánsok vagyunk, hanem normális emberek. Legalábbis illene annak lennünk.

De ahogy Dia kolléganőm mondaná, “azt hiszem, ezt túlbeszéltük…”.

Úgyhogy irány szöveget írni!

Illetve kérek még egy percet tőled:

A kommentben…

  • Kérlek írd meg nekem, hogy milyen napszakban lenne jó hétköznap az online szövegírási workshop.
  • Vagy bármi mást, amit meg szeretnél osztani velem a szövegírási nehézségeidről, kérdéseidről!

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény