Vissza az útmutató listához

Marketingautomatizálás: tedd még eredményesebbé vállalkozásod!

Marketingautomatizálás segít a vállalati célokat elérni.

A marketingautomatizálás kihagyhatatlan fegyver egy modern vállalat arzenáljából, hazánkban mégis meglepően kevesen aknázzák ki az eszközben rejlő lehetőséget. Cikkünkből megismerheted, mi pontosan a marketingautomatizálás jelentése és megtudhatod, milyen előnyökkel szolgálhat vállalatod számára.

Mi az a marketingautomatizálás?

Marketingautomatizálás olyan technológiai megoldást jelent, amely segítségével a marketing tevékenység bizonyos folyamatai emberi közbeavatkozás nélkül végrehajthatóak. Egy vállalat működése során számos visszatérő marketing feladat merül fel, ilyenek lehetnek például az:

  • email kampányok,
  • reaktiváló üzenetek,
  • elhagyott kosár értesítők,
  • egyedi kedvezmények,
  • vevői elégedettség mérés,
  • panasz kezelés.

Szerencsére a modern marketingautomatizációs szoftverekkel ezek a folyamatok akár teljesen automatizálhatóak. Ehhez pedig nem feltétlen szükséges IT ismeret vagy programozó segítsége. Az automatizálás segíthet abban, hogy a marketing csapat monoton, ismétlődő feladatok helyett, magasabb hozzáadott értékű, komplex projekteken dolgozhasson. 

Így segíthet a marketingautomatizálás vállalkozásodnak

A marketingautomatizálás számtalan módon támogathatja az üzleti célok elérését. Következzenek a legfontosabb előnyök! 

Versenyelőnyt jelenthet

Egy 2019-es felmérés eredménye szerint a környező országokban működő vállalatok jelentősen nagyobb arányban használnak automatizációt marketing tevékenységük során, mint a magyar cégek. A kutatás eredménye egybevág az Európai Bizottság digitális gazdaság és társadalom index felmérésével, mely szerint a hazai vállalatok digitális fejlettsége alacsony.

“Bár 2021-ben előrelépés történt a vállalkozások digitalizációjában, a magyar vállalkozások többsége nem használja ki a digitális technológiák kínálta lehetőségeket. (...) l. A kkv-k kiemelt szakpolitikai figyelmet igényelnek, mivel csupán 34%-uk rendelkezik legalább alapszintű digitális intenzitással (uniós átlag: 55%), szemben a digitális évtized legalább 90%-os célkitűzésével.”

Nem kérdéses tehát, hogy a marketingautomatizálás jelentős üzleti előnyt jelenthet azokkal a konkurens vállalatokkal szemben, ahol a technikai innovációra kevésbé nyitottak.

Tehermentesíti a marketingeseket

Miért fordítják a marketingesek véges munkaidejüket olyan ismétlődő feladatokra, amelyek könnyen automatizálhatók? A monoton folyamatok szoftveres automatizálásával sok teher vehető le a marketing munkatársak válláról. Az így felszabadul idő pedig magasabb megtérülésű, összetett feladatokra fordítható.

Skálázható, mégis személyre szabható kampányokat tesz lehetővé

A skálázhatóság olyan üzleti fogalom, amely eredetileg az informatikában jelent meg, majd idővel átvették a startup cégek is. Azt határozza meg, hogy milyen a növekedési képessége egy szervezetnek. Amikor egy mikrovállalkozás lassan növekedésnek indul, a marketing feladatok terhe gyakran exponenciálisan emelkedik. A technikai megoldások területén nyitott vállalatoknak nem szükséges a személyre szabott marketing és a skálázhatóság között dönteni. Hogy mit jelent mindez a gyakorlatban? Mutatjtuk!

A marketingautomatizálás kezdeti beállítását követően automatikusan elvégezhetőek egyebek mellett az alábbi folyamatok:

  • személyre szabott szülinapi kedvezmény küldése az ügyfélnek,
  • egyedi kuponkedvezmények és kuponkód generálása korábbi vásárlás alapján,
  • perszonalizált email kurzusok és vevőmágnes csalitermék küldése,
  • olvasói tesztek, kvízek, kalkulátorok és ajánlatkérő rendszerek.

Csökkenti a marketing költségeket

Mi történik azokkal a vállalatokkal, akik lemaradnak a technológiai újításokkal és nem élnek az automatizációval? Az egyik lehetséges következmény, hogy több humán munkaerőre van szükség, vagyis ugyanazon munka elvégzéséhez több marketingest kell foglalkoztatni. Ez idővel jelentős költségnövekedést eredményezhet és akár versenyhátránnyá is válhat.

Fokozza a megtérülést

A marketingautomatizáció egyszerre képes növelni a produktivitás és csökkenteni a költségeket. Ebből következően nagymértékben fokozhatja a marketingtevékenység megtérülését. Egyik ügyfelünk így fogalmazta ezt meg:

“Összerakod marketing rendszereidet, és azok addig termelik a bevételt, amíg te ki nem húzod a dugót a falból.”

4 példa arra, hogyan automatizálható a marketingtevékenység

Ahány vállalat, annyi egyedi marketing rendszer létezik. Szerencsére a marketingautomatizáció séma megoldások helyett az egyéni igények szerint alakítható és személyre szabott megoldást kínál. Íme pár a több tucat gyakorlati példa közül arra, miképp segíthet az automatizáció.

Digitális termékek

Információs termékeket értékesítesz? Akkor ideje élesíteni a marketingautomatizációs rendszert! Hozz létre olyan örökzöld digitális termékeket, amelyek folyamatos bevételt termelnek hosszú távon. Lássunk pár lehetséges példát:

  • Fitnesz instruktorként készíts videókurzust, amelyben részletesen bemutatod a gyakorlatok helyes végrehajtását.
  • Marketing szakemberként alkoss olyan oktatóanyagot, amellyel kezdő vállalkozásokat segítesz a sikeres indulásban.
  • Fótosként írj e-bookot a fényképészet alapjairól, mutasd be milyen a megfelelő kompozíció, hogy miként lehet megtalálni a tökéletes objektívet és milyen kamerát érdemes választani.

Ne feledd, a marketingautomatizáció segítségével az információs termékek értékesítése akár teljesen önjáróvá tehető.

Vevőszerző rendszerek

A marketingautomatizáció használatával jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a szolgáltatók is. Következzen pár izgalmas példa:

  • Személyre szabott landoló oldalakkal könnyedén megkülönböztetheted vállalkozásodat a többi szolgáltatótól. Tűnj ki a tömegből, és szólítsd meg hatékonyabban az ügyfeleket! Fogászati rendelőként például küldhetsz automatikus üzenetet azon pácienseknek, akik nem vettek részt az éves ellenőrző vizsgálaton!
  • Használj a feliratkozók és vásárlók viselkedése alapján aktiválódó egyedi kampányokat! Közeledik a gumicsere ideje? Autószervizként küldj automatikus üzenetet azoknak az ügyfeleknek, akik még nem jártak műhelyetekben!
  • Növeld a vásárlók számát email sorozatokkal! Fodrászként hozz létre mini email kurzust hajformázási tippekről, az utolsó emailben pedig helyezz el ajándék kupont vagy egyedi kedvezményt!

Email marketingautomatizáció

Az email marketing halott – állítják egyesek, azonban az adatok mást mondanak: 

  • A cégek 37%-a növelte email költségvetését 2023-ban.
  • A szegmentált emailek 30%-kal több megnyitást és 50%-kal több kattintást eredményeznek, mint a séma üzenetek.
  • A befektetés megtérülése (angolul return on investment, röviden ROI) akár 3600% is lehet email marketing esetén.

Az email marketing számos aspektusa automatizálható a hatékonyság növelése érdekében. Legyen szó egyszerű üdvözlő üzenetekről vagy komplex email kurzusokról, a megfelelő szoftver segítségével rengeteget tehetsz a marketing célok elérése érdekében. 

A email marketingautomatizálás előnye nem áll meg itt: egy igazán összetett program segítségével olyan rendszert építhetsz fel, mint az alábbi példa:

  1. Minden olyan vevő, aki a legalább 6 hónapja nem vásárolt a webshopból, automatikus névre szóló levelet kap.
  2. Az email egyedi kódot tartalmaz, amely az utoljára vásárolt termékcsoportra szól.
  3. Azok a személyek, akik 5 napon belül nem nyitják meg a levelet, további emlékeztető üzenetet kapnak.

Konverzió optimalizálás

A konverzió optimalizálás célja, hogy ugyanannyi látogatóból több hajtsa végre az előre definiált célt. Más szóval, a konverziós ráta növelése a cél, amely pedig közvetlen vagy közvetett módon segíti a profitnövekedést.

A marketingautomatizációs megoldások implementálásával rengeteg módon támogatjuk a konverziós arány fokozását. Az egyik ilyen megoldás lehet az elhagyott kosár értesítő küldése, amely így működik a gyakorlatban:

  1. Az oldalon böngésző érdeklődő termékeket ad a kosarához, majd a vásárlás egy pontján elhagyja az oldalt.
  2. A marketingautomatizációs rendszer előre meghatározott idő elteltével, üzenetet küld a vevőnek, amely figyelmeztet az elhagyott kosárra.
  3. Ha nem történik vásárlás 1 napon belül, akkor a rendszer új üzenetet küld kedvezménnyel.
  4. Ezzel jelentősen emelkedhet a konverziós arány.
A marketingautomatizálás rengeteg időt szabadíthat fel.

SalesAutopilot: marketingautomatizálás szoftver és még annál is sokkal több

A SalesAutopilot egy teljes értékű, ultramodern marketingautomatizálás szoftver, és még annál is több. Webáruházak, szolgáltató vállalatok és információs terméket értékesítők számára egyaránt nélkülözhetetlen segítséget nyújt a marketing folyamatok, az értékesítés, az ügyfélmenedzsment, sőt még a háttérfolyamatok automatizálásában is. Emeld a következő szintre vállalkozásod a SalesAutopilot segítségével!

Próbáld ki ingyen!
Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.