Mivel marketingesként mind tudjuk, hogy a tárgy mezők jelentősége óriási, újra és újra visszatérünk ehhez a témához, és segítünk ügyfeleinknek egyre jobb tárgy mezőket írni kampányaikhoz.

Azonban mielőtt belevágnánk a részletekbe, fussuk át, hogy miért is olyan fontosak:

  1. A tárgy mező adja az első benyomást.
  2. A tárgy mező mindig látszik az előnézetben, akár számítógépen, akár telefonon nézik az e-mailt.
  3. A tárgy mező alapján dönti el az olvasó, hogy megnyitja-e az e-mailt.
  4. A tárgy mező adja el az első bekezdést (ami pedig eladja a cikket).

Ha nem jó a levél tárgya, akkor hiába lenyűgöző a tartalom. Ha nem nyitja meg az üzenetet a címzett, akkor nem fogja
megismerni azt a lenyűgöző tartalmat. A jó tárgy mező rövid, lényegre törő, izgalmas, összefoglalja a lényeget, és mindezt úgy, hogy kíváncsivá válik az olvasó.

Jó tárgyat írni nagyon nehéz, de minél többet gyakorol, annál inkább rá fog érezni. Ha több variációt is készít, a leghatásosabb tárgy mező kiválasztásában az A/B tesztelés (párhuzamos tesztelés) talán a leghatékonyabb segítség.

A MailMaster segítségével nagyon egyszerűen tesztelheti tárgysorait, levél feladóit és levél
tartalmait
.

Az A/B teszt a megírt tárgy mező verziókat kiküldi a kiválasztott e-mail
lista egy-egy részének, és miután lezárul a teszt, a legeredményesebb verziót elküldi a program azoknak, akik nem vettek
részt a tesztben. Így akár 5 lehetséges variáció közül tudja kiválasztani a legeredményesebbet.

Az A/B tesztekkel kapcsolatban fontos érteni, hogy csak akkor fog értékelhető eredményt kapni, ha az alábbi feltételek teljesülnek:

  • Lehetőleg olyan listát használjon, ami elég nagy ahhoz, hogy az egyes tárgysor verziókat legalább 1000 ember kapja
    meg, és legalább a lista fele megkapja a végső verziót.
  • Ha nincs elég nagy listája, akkor inkább kevesebb verziót teszteljen.
  • Legalább 24 órán keresztül fusson a teszt, de az se baj, ha hosszabb ideig, mert minél tovább fut, annál jobban
    megjelenhetnek a különbségek a különböző verziók között.

Mindezek azért fontosak, mert ha megbízható eredményt szeretne kapni tesztjeiről, akkor figyelembe kell vennie a mérési
hibát is. Ez annyit jelent, hogy ha kiküldi pl.: 1000 embernek az egyik verziót, akkor a mérési hiba +/-3% lesz. Vagyis,
ha 30% nyitja meg az adott verziót, akkor a mérési hibával számolva ez valahol 27% és 33% között lesz.

Ha túlságosan hasonlóak az eredmények, vagyis pl.: 26%, 30% és 34%, akkor a mérési hibával kalkulálva egyik verzió sem “nyertes”, mert a mérési hibával számított értékek átfedésben vannak, pl. 26% +/-3% (23%-29%) és 30% +/-3% (27%-33%) és 34% +/-3% (31%-37%)

Íme egy táblázat arról, hogy milyen minta mérethez mekkora mérési hiba tartozik:

Az A/B tesztek alkalmazása lehetővé teszi tehát, hogy Ön azt a tárgy mezőt használhassa, ami a legtöbb eredményt fogja hozni. Bővebben olvashat az
A/B tesztek használatáról és beállításáról Tudásbázisunkban.

Ha még többet szeretne olvasni a hatékony tárgy mező írásról íme egy korábbi cikkünk is a témában:
“Hogyan írjon
ütős kampány szövegeket?”

 

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény