Pár napja megosztottunk Facebook oldalunkon egy kiváló cikket arról, hogyan tudja a lehető legnagyobb hatékonysággal célba juttatni e-mail-jeit Gmail-es feliratkozói postafiókjába, de a téma jelentősége miatt úgy döntöttünk,
hogy szabad fordításban ismét közreadjuk. (Forrás:
How to Improve Gmail Deliverability)
A legtöbben tudjuk, hogy a Gmail-t mint levél fogadó rendszert elég nehéz kiismerni, elég kevés információ van róla,
és – más levelezőrendszerekkel ellentétben – nincs egy jól meghatározott módja a vele való együttműködésnek. Ez persze nem
jelenti azt, hogy ne lehetne megismerni, és hatékonyan használni. Az alábbi cikkből megismerhet néhány bizonyítottan sikeres
technikát, amelyek betartásával el tudja érni, hogy a Gmail fiókot használó feliratkozóit is a lehető legnagyobb arányban
tudja elérni.
A Gmail számára felhasználók bevonása a legfontosabb szempont. A fő alapelv, hogy a párbeszédek és a címkék segítenek
a felhasználónak tisztán tartani fiókjukat. Azt szeretnék, hogy elkötelezettek (“engaged”) legyenek a felhasználók, tehát
reagáljanak a fogadott e-mailekre. Ebbe bele tartozik a megnyitás, a kattintás, és a görgetés is, de az is, hogy nem jelölik
spamként a levelet, nem szűrik ki, vagy nem jelölik meg olvasottként, ha meg sem nyitották. A Gmail sok szempontból igen
modern, más szempontból viszont igen “ódivatú” is, ugyanis a tárgy mezőben használt szavaknak ismét nagy szerepe van.
Öt nyerő stratégia a siker érdekében:
- Legyen releváns és megnyerő! – Csak olyan e-mailt küldjön el Gmail-es feliratkozóinak, amit szeretnének is megkapni.
A Gmail nem az a hely, ahova ész nélkül nyomja a kampányokat. - Szűkítse le a közönséget! – Tartsa közönségét szűken! Csak azoknak küldjön levelet akik az elmúlt 6-9 hónapban aktívak is
voltak! - Vesse meg a lábát a felhasználóknál! – Bátorítsa a felhasználókat, hogy adják hozzá Önt a címlistájukhoz, csillagozzák
meg és jelöljék fontosnak az üzeneteit. Ezek mind sokat számítanak. (A szerkesztő / fordító kiegészítése: Bátorítsa arra is feliratkozóit, hogy küldjenek Önnek válaszüzenetet, és NE arra, hogy ne küldjenek, mert a válaszüzenetből is tudja a Gmail, hogy a kapcsolat Önök között aktív és élő.) - A tárgymezők jelentősége óriási… – Legyen rövid és lényegre törő! Óvakodjon az olyan szavaktól, amelyek spamként
értelmezhetőek. Ne használjon olyan szavakat és kifejezéseket, mint “ez az utolsó alkalom”, “siessen”, “ingyenes”,
“csak”, és “korlátozott ideig”. - Tartsa a listát tisztán! – Ha csak lehet, ne küldjön több email-t azoknak, akiktől visszapattannak a levelek!
Ha követi ezeket a javaslatokat, és figyel arra, hogy a Gmail felhasználók mit jeleznek a reakcióikkal, akkor sokkal
inkább célba fognak érni a Gmail címre küldött levelei.
A következő napokban pedig bemutatunk néhány gyakorlati módszert mindezek MailMaster-rel történő megvalósítására.