Pár napja megosztottunk Facebook oldalunkon egy kiváló cikket arról, hogyan tudja a lehető legnagyobb hatékonysággal célba juttatni e-mail-jeit Gmail-es feliratkozói postafiókjába, de a téma jelentősége miatt úgy döntöttünk,
hogy szabad fordításban ismét közreadjuk. (Forrás:
How to Improve Gmail Deliverability
)

A legtöbben tudjuk, hogy a Gmail-t mint levél fogadó rendszert elég nehéz kiismerni, elég kevés információ van róla,
és – más levelezőrendszerekkel ellentétben – nincs egy jól meghatározott módja a vele való együttműködésnek. Ez persze nem
jelenti azt, hogy ne lehetne megismerni, és hatékonyan használni. Az alábbi cikkből megismerhet néhány bizonyítottan sikeres
technikát, amelyek betartásával el tudja érni, hogy a Gmail fiókot használó feliratkozóit is a lehető legnagyobb arányban
tudja elérni.

A Gmail számára felhasználók bevonása a legfontosabb szempont. A fő alapelv, hogy a párbeszédek és a címkék segítenek
a felhasználónak tisztán tartani fiókjukat. Azt szeretnék, hogy elkötelezettek (“engaged”) legyenek a felhasználók, tehát
reagáljanak a fogadott e-mailekre. Ebbe bele tartozik a megnyitás, a kattintás, és a görgetés is, de az is, hogy nem jelölik
spamként a levelet, nem szűrik ki, vagy nem jelölik meg olvasottként, ha meg sem nyitották. A Gmail sok szempontból igen
modern, más szempontból viszont igen “ódivatú” is, ugyanis a tárgy mezőben használt szavaknak ismét nagy szerepe van.

Öt nyerő stratégia a siker érdekében:

  1. Legyen releváns és megnyerő! – Csak olyan e-mailt küldjön el Gmail-es feliratkozóinak, amit szeretnének is megkapni.
    A Gmail nem az a hely, ahova ész nélkül nyomja a kampányokat.
  2. Szűkítse le a közönséget! – Tartsa közönségét szűken! Csak azoknak küldjön levelet akik az elmúlt 6-9 hónapban aktívak is
    voltak!
  3. Vesse meg a lábát a felhasználóknál! – Bátorítsa a felhasználókat, hogy adják hozzá Önt a címlistájukhoz, csillagozzák
    meg és jelöljék fontosnak az üzeneteit. Ezek mind sokat számítanak. (A szerkesztő / fordító kiegészítése: Bátorítsa arra is feliratkozóit, hogy küldjenek Önnek válaszüzenetet, és NE arra, hogy ne küldjenek, mert a válaszüzenetből is tudja a Gmail, hogy a kapcsolat Önök között aktív és élő.)
  4. A tárgymezők jelentősége óriási… – Legyen rövid és lényegre törő! Óvakodjon az olyan szavaktól, amelyek spamként
    értelmezhetőek. Ne használjon olyan szavakat és kifejezéseket, mint “ez az utolsó alkalom”, “siessen”, “ingyenes”,
    “csak”, és “korlátozott ideig”.
  5. Tartsa a listát tisztán! – Ha csak lehet, ne küldjön több email-t azoknak, akiktől visszapattannak a levelek!

Ha követi ezeket a javaslatokat, és figyel arra, hogy a Gmail felhasználók mit jeleznek a reakcióikkal, akkor sokkal
inkább célba fognak érni a Gmail címre küldött levelei.

A következő napokban pedig bemutatunk néhány gyakorlati módszert mindezek MailMaster-rel történő megvalósítására.

 

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény