Ebben a cikkben összefoglaltam 8 db ötletet ahhoz, hogy a tárgymezői jobban sikerüljenek. Ha részletesen elolvassa a cikket és megvalósítja a benne foglaltakat, akkor szinte garantált*, hogy nőni fognak a megnyitási arányai, ezáltal pedig az email marketingjének az eredményessége.

*A “szinte garantált” kifejezés azt jelenti, hogy e cikk segítségével biztosan jobb tárgymezőket tud majd készíteni abban az esetben, ha Ön nem egyike Magyarország legjobb szövegíróinak :).

Amellett, hogy a tárgymezői jobban sikerülnek ezután, minden más marketingcélú szövegét is fejleszteni tudja majd a cikk segítségével. Ha elkezdi használni a ma tanultakat, jobb címsorokat, alcímeket, értékesítési oldalakat vagy akár közösségi médiás posztokat is írhat majd. Így nem csak egy taktikai tipphalmazt olvashat most, hanem az egyik legfontosabb marketing készségét fejlesztheti!

Miről lesz szó ebben a cikkben?

A cikk felépítése a következő sorrendet fogja követni, ha Önt az egyik rész jobban érdekli, mint a másik, nyugodtan ugorjon a megfelelő témára:

  1. Miért fontos a tárgymező?
  2. 2 módszer a tárgymező megírásához
  3. A tárgymező írás áthághatatlan alapszabálya
  4. 8 ötlet, hogy jobb legyen a következő emailjének megnyitási aránya

Miért válhat feleslegessé minden más erőfeszítése, ha a tárgymező nem elég jó?

A kiküldött emilajeinek az egyik legfontosabb összetevője lesz majd a tárgymező, hiszen a további konverziók (célok) teljesülésének ez az “első szűk keresztmetszete”.

Mit jelent ez?

Ahhoz, hogy Ön el tudja érni az üzleti céljait (legyen az egy cikk elolvasása, feliratkozás valami újra vagy akár egy vásárlás) a kiküldött emailjei segítségével, ahhoz először meg kell nyitnia a címzettnek.

Ha nem tudja elérni, hogy megnyissák a kiküldött leveleit, akkor igazándiból semmilyen további eredményt nem várhatunk az emailektől.

  • Hiába írja meg Ön a legprofibb levél tartalmat…
  • Hiába készíti el a legjobban konvertáló sales oldalt…
  • Hiába rakja össze az ellenállhatatlan ajánlatot…

…ez mind lényegtelen lesz megnyitások nélkül. Ezek alapján azt hiszem megegyezhetünk abban, hogy a tárgymező írás fontos!

Minden energia, amit a tárgymező írási képességének fejlesztésébe tesz bele, az összes ezután kiküldött emailjének az eredményességét növelni fogja. Ha az eddigi eredményeihez képest 20%-kal jobb tárgymezőket ír majd, az elméleti szinten minden további eredményét (bevétel, profit) 20%-kal javíthatja.

(Természetesen erre nem lehet garanciát vállalni, hiszen nem kőbe vésett tény az, hogy ha többen nyitják meg a leveleit, akkor pontosan annyival többen is fognak vásárolni. De azért az online marketing a számok törvénye alapján működik és ha több a megnyitása, akkor biztosan növekedni fognak az eredményei is – még ha nem is pontosan ugyanakkora arányban.)

2 megközelítés a tárgymező (és közvetetten a levél) megírásához

Van két egyszerű módszer, amit érdemes kipróbálnia tárgymező íráskor. Ezek egyrészt segíthetnek jobb tárgymezőt írni, másrészt pedig elősegítik a levél megszületését is olykor.

A két megközelítés a következő:

Tárgymező írás a levél UTÁN

Dönthet úgy, hogy a tárgymezőt a levél megírása UTÁN készíti el. Ennek előnye az, hogy már biztosan látni fogjuk a levelünk tartalmát, így teljesen végleges és a kiküldött emaillel szinkronban lévő tárgymezőt tudunk készíteni.

Tárgymező írás a levél ELŐTT

Választhatja azt is, hogy a tárgymezőt még a levélírás megkezdése ELŐTT kitalálja. Ekkor még nem biztos, hogy ez lesz a végleges tárgymező, azonban könnyedén lehet majd finomítani a levél elkészültekor. Ennek előnye az, hogy a levélírás folyamata könnyebb lehet, ha eszébe jutott egy frappáns tárgymező, egy kompakt üzenet. Ekkor az egész levelet írhatja a tárgymező köré és ez bizonyos emberek számára segítség lehet.

Próbálja ki mindkét megoldást és nézze meg, hogy melyik esetben lesz könnyebb, gyorsabb vagy akár eredményesebb a munkafolyamata. Én személy szerint a levél megírása után szoktam tárgymezőt írni az esetek 90%-ban, de ez teljesen személyfüggő lehet.

A tárgymezők egyetlen áthághatatlan alapszabálya: a bizalmi egyenleg

Most, hogy már tisztában vagyunk a tárgymezők fontosságával és megnéztük a két módszert is a tárgymező írás elkezdéséhez, tekintsük át a legfontosabb, szinte szent és sérthetetlen tárgymező írási szabályt:

“Csak és kizárólag olyat ígérjen a tárgymezőben, amit be is tud tartani!”

Mit jelent ez?

Nagyon egyszerű: marketingesként, cégvezetőként a mi üzleti érdekünk megkívánja azt, hogy egy bizonyos pontig minél izgalmasabb, érdekesebb tárgymezőket írjunk. Minél nagyobbat ígér a tárgymező, annál többen nyitják meg (egy ideig).

Azonban sosem szabad szemelől tévesztenünk azt az alapállást, hogy gondolkodni tudó, élő emberek ülnek az emailek másik oldalán, akiknél van egy bizonyos “bizalmi egyenlegünk”. Ez alapján figyelnek ránk az olvasóink.

Ha túl sokat ígér a tárgymezőnk, ha túl magas vagy akár hamis elvárásokat keltenek a használt szavak, az egyértelműen visszaüt hosszútávon. Ha “túltoljuk” a tárgymezőket, akkor csökkenhet vagy akár meg is szűnhet az olvasóink táborában addig felépült bizalmi egyenlegünk.

Ezt biztosan nem akarja Ön sem, hiszen a legtöbb vállalkozás pont a visszatérő vevőkből él. A legrosszabb üzleti döntés lenne pont az Ő bizalmukkal visszaélni.

Kérem ezt figyelembe véve olvassa majd a cikk további részében az ötleteket és mindenképpen mérlegeljen a megvalósítás előtt!

8 ötlet, hogy jobb legyen a következő emailjének megnyitási aránya

#1 Használjon pontos számokat

Az olvasók szeretik a konkrét számokat, használja ezeket Ön is. Nem véletlen, hogy többször is visszaköszönnek pontos számok az Ön postafiókjában is, nyugodtan ellenőrizze le!

Példák:

  • 3+1 tipp, hogy formába hozd magad nyárra
  • 10 dolog, amit nem hagyhatsz otthon, ha nyaralni mész
  • 5 Excel trükk, amivel minden nap 1 órát spórolhatsz
  • 3 dolog, amit jó tudnod a szénhidrát diétáról
  • 16 bróker befektetési számláinak összehasonlítása + letölthető kalkulátor
  • 3 egészséges recept blog, amit érdemes követned

#2 Írjon konkrétumokról, NE általánosságokról

Az egyik gyakori tárgymező írási hiba szokott lenni az, amikor általánosságokról szól a tárgymező.

Rossz példák:

  • Ne hagyd ki a jobbnál jobb ajánlatokat!
  • Akciónk már csak 48 óráig érvényes, adja le rendelését ma!
  • Új termékek érkeztek, nézze meg őket ma!

A fenti tárgymezőkkel az a legnagyobb probléma, hogy semmiről és senkihez sem szólnak. Ön ne kövesse el ezt a hibát, írjon minél konkrétabban minden esetben!

A fenti rossz példákat átfordítottam eggyel jobb, konkrétabb példákra.

Jó példák:

  • 6 ajánlat az otthoni világítás “okosításához” (okostelefonnal)
  • [CSAK 2 NAPIG] Szerezd be macskaeledeleket akár 50% kedvezménnyel
  • Magyarországon először: DJI Mavic Pro drón raktárról, adja le rendelését ma!

#3 Újdonság? Akkor kommunikálja!

Ha a kiküldendő levélben található információ, termék vagy szolgáltatás új, akkor nyugodtan kommunikálja a tárgymezőben ezt a tényt. Már önmagában ez segíthet abban, hogy jobb megnyitási arányokat lásson, ugyanis az emberek a hírek, újdonságok kapcsán mindig felkapják a fejüket. (Persze azért ezt a tárgymezőt is el lehet rontani, de ha kombinálja a többi cikkben található ponttal, jó eredményei lesznek.)

Példák:

  • [ÚJ] 2019 trendje lesz: a modern divatórák
  • Itt van a következő év újdonsága: bio macskaeledel
  • Megérkezett: elsők között juthatsz hozzá az iPhone 11-hez

#4 A “Hogyan” típusú tárgymező

A hogyan kezdetű tárgymezők igazi Jolly Jokerek, csakúgy mint a címsor írásban is. Már az első szóval hathat az olvasói kíváncsiságra és ha jól teszi fel a kérdést, akkor még tovább emelheti az érdeklődést.

Akár 3 féle megközelítést is alkalmazhat az ilyen típusú tárgymezőknél:

I. Variáció: “Hogyan ………, anélkül, hogy ………..”

Fogalmazzon meg egy vágyott célt és tegyen mellé egy kellemetlenséget, amit szeretne elkerülni az olvasója.

Például: “Hogyan fogyj le 5 kilót anélkül, hogy éheztetnéd magad.”

II. Variáció: “Hogyan ………, akkor is, ha ………..”

Ez hasonló az előző típushoz, csak kifogáskezelő változatban. Éppen a kifogáskezelő lezárás miatt még hatékonyabban birizgálja a kíváncsiságot.

Például: “Hogyan olvass el minden héten egy könyvet, akkor is ha nincs időd rá.”

III. Variáció: “Hogyan ………, úgy mint [az Ön célcsoportja számára híres ember]”

Ebben a tárgymezőben kihasználhatod, hogy a célcsoportod vágyik valamire, amit egy általuk ismert ember megtestesít vagy elért. Ez is kiváló eszköz a kíváncsiság felkeltésére.

Például: ”Hogyan fektess be úgy, mint Warren Buffett.”

#5 Perszonalizált tárgymezők

A perszonalizálás azt jelenti a tárgymezők esetében, hogy személyre szabottan olyan információt helyezünk el, ami az adott olvasóra igaz lehet.

Többféle adatot is gyűjthet Ön a feliratkozóival kapcsolatban:

  • mi a keresztneve (az egyik leggyakoribb megoldás a perszonalizált tárgymezőre)
  • melyik városban lakik
  • milyen háziállata van (kutya, macska, hal stb.)
  • mi foglalkozása
  • milyen típusú vállalkozása van
  • stb.

Ha ezek az adatok rendelkezésre állnak, akkor Ön könnyedén írhat személyre szabott tárgymezőt.

Példák perszonalizált tárgymezőre:

  • 5 szórakozási lehetőség Debrecen közelében
  • Marketingesként ezzel muszáj tisztában lennie! [2019 újdonsága]
  • 5 diétás étel kismamáknak [ÚJ]

#6 Sürgetést, hiányt keltő tárgymezők

Klasszikus megoldás: írja bele az email tárgymezejébe azt, ha az üzenete vagy ajánlata határidőhöz, limithez kötött. Ezzel elsősorban azokat fogja tudni megszólítani majd, akik még billegnek, de már nagyjából meghozták a vásárlási döntést. Ennek a csoportnak sokszor csak egy kis noszogatás, egy kis apropó kell, hogy teljesen készen álljon a vásárlásra.

A határidő lehet egy konkrét dátum, ameddig az ajánlat, lehetőség érvényes. Amikor az utolsó napokhoz érkezik a kampányával, kommunikálja azt a tárgymezőkben is.

A limit pedig jellemzően darabszám alapú, tehát csak x csomag áll rendelkezésre, amit meg lehet vásárolni Öntől. Ekkor csak annyi a dolga, hogy ezt is belerakja a tárgymezőbe.

Példák:

  • [ÉJFÉLKOR VÉGE] Erről lecsúsztál?
  • [6 db maradt] Wow, erre még mi sem számítottunk…
  • Utolsó lehetőség: 13 órája van, hogy lecsapjon a 43 közül az egyikre

#7 Miért kezdetű tárgymezők

Ez elég hasonló a “Hogyan” kezdetű tárgymezőkhöz, szintén a kíváncsiság felkeltésére apellálunk, amikor ezt használjuk. Ugyanaz a 3 megközelítési mód itt is alkalmazható, ami a “Hogyan” típusú tárgymezőknél, nyugodtan görgessen fel és kombinálja össze őket.

Példák:

  • Miért nem tudtál lefogyni egyik diétával sem, akkor se ha koplaltál?
  • Miért nem szabadna nyújtanod, mielőtt tornázni kezdesz?
  • Miért KÖTELEZŐ a tárgymező teszt, ha komolyan gondolja az email marketinget?

Nem tudom Ön hogy van vele, de én biztosan kattintanék a fenti tárgymezőkre, ha lehetne…:)

#8 Előnyt, hasznot kommunikáló tárgymező

A szövegírás egyik alaptézise, hogy sosem funkcióról írunk, hanem előnyről. Nem az számít, hogy az iPhone akkumulátora 2400 mAh-ás (egyébként nem tudom pontos mekkora), hanem az, hogy az egész napot kibírja töltés nélkül.

A tárgymezőiben ugyanúgy használhatja ezt a szövegírási megoldást, csak annyi a dolga, hogy beszéljen a megoldása előnyeiről, hasznáról.

Példák:

  • Mosolyogjon tökéletes fogakkal! Foglaljon időpontot ma
  • Szeretnél feszesebb bőrt, több magabiztosságot?
  • Frissítő, relaxáló masszázsok pár kattintásra tőled

Gratulálok!

Ha végigolvasta ezt a cikket, akkor:

  1. már biztosan tudja, hogy miért fontos a tárgymező
  2. tisztában van azzal, hogy mit jelent a tárgymező írás elsőszámú szabálya, a bizalmi egyenleg tisztelete
  3. sikerrel felvértezte magát 8 db ötlettel, hogy a tárgymezői innentől kezdve jobban teljesítsenek

Minden elismerésem, ezzel máris többet tett az email marketingjének eredményességéért, mint az átlagos magyar kisvállalatok többsége! 🙂

Már csak egy utolsó javaslatom van Önnek: kezdjen bele a megvalósításba minél hamarabb! Ne hagyja, hogy ez a cikk is abban a szokásos süllyesztőben végezze, ahol az előző 5 marketinges tananyag is porosodik!

Hogyan fogjon hozzá a megvalósításhoz két lépésben?

Egyszerű:

  1. Ha vannak automatizált levélsorozatai, akkor nézze meg őket most és gondolja át, hogy a cikkben elhangzott információk alapján tudna-e jobbat írni, mint a régiek. Ha igen, lásson hozzá, írja át őket!
  2. Ha tervez mostanában levelet küldeni a listájára, akkor nyugodtan írja meg most a levelet és használja e cikket a tárgymező megalkotásakor sorvezetőként.

Haladó SAPI felhasználók számára örömmel ajánljuk a tárgymezőkhöz kapcsolódó AB tesztelési funkciónkat is! 🙂

Ezúton is köszönöm Somogyi Szilviának a segítséget e cikk elkészülése kapcsán, ugyanis még az Online Katapult csapatának tagjaként segített a cikk alapjainak létrehozásában!

Tetszett a cikk? Kérdései vannak? Írja meg kommentben az alábbiakban!

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény