Stratégia
5
perc
olvasási idő

Hogyan fogsz győztesen kikerülni a válságból?

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2022-08-12

Hogyan lesz a céged és te magad is sokkal erősebb, profibb és termelékenyebb, még akkor is, ha jelenleg ezt nehezen tudod elképzelni?

Előző cikkemben bemutattam neked azt a pofonegyszerű válságölő stratégiát, amit sikeresen alkalmaztam a 2008/09-es válságban, és amivel a vírus okozta gazdasági nehézségben is fejlődni tudtunk.

Most további rendkívül praktikus tanácsokkal folytatom a válságkezelés témáját az előttünk álló időszak nyereséges kezeléséhez.

Dr. Kádas Péter zseniális cikkét olvasva jutott eszembe pár gyakorlati ötlet, amelyekre szeretném felhívni a figyelmedet. A videó alatt belinkeltük neked a cikket, tényleg érdemes elolvasnod, mert hideg fejjel magyarázza el a helyzetet.

A mostani videómban Péter néhány gondolatához kapcsolódom, de nem mindegyikhez, csak azokhoz, amelyek az automatizálásról szólnak. Megosztom veled személyes tapasztalataimat arról, milyen konkrét lépéseket tudsz tenni a nehezebb időkben azért, hogy pénzt és időt takaríts meg, miközben növeled a hatékonyságodat, a kapcsolati tőkédet és a bevételedet.

A videó hossza: 9 perc 40 mp

Itt és most: Számítógépen vagy telefonon nyomj a lejátszás gombra és már nézheted is!

Ha inkább olvasni szeretsz, az alábbiakban találod a videó tartalmát, amely kiegészítő információkat is tartalmaz a videóhoz képest.

Olvasási idő: 4 perc

#start-yellow#

Spórolj időt és pénzt folyamataid automatizálásával!

Kérj hozzáférést Automatizált Online Biznisz Tervezőhöz™, és ismerd meg azt a 68 növekedési eszközt is, melyek a rendelkezésedre állnak céged dinamikus online növekedéséhez, bizonytalan piaci helyzetben is!

Exkluzív, díjmentes letöltés »

#end-yellow#

Válságkezelő videó- és cikksorozatunk 2. részéből megtudhatod:

#start-blue#

Inkább meghallgatnád útközben?

Töltsd le a SoundCloud Mobile App-ot, és már hallgathatod is! (9 perc)

#end-blue#

Automatizálás = Termelékenységnövekedés válságban is

Amikor azt mondjuk, hogy marketing automatizálás, akkor valójában kommunikáció automatizálásról és folyamatautomatizálásról beszélünk.

Például, ha a vevői életutat leköveted egy folyamatban, egészen az érdeklődő felbukkanásától kezdve a kiszolgálásáig, sőt az utókövetésen át az elégedettség megteremtéséig, akkor ezzel nem csak időt, pénzt és energiát spórolsz, hanem az ügyfélélményt is növeled, ami már rövid távon is bevételnövekedést eredményezhet.

Milyen további eredményeket érhetsz el az automatizálással?

  1. munkaerőt szabadítasz fel;
  2. kreativitást szabadítasz fel;
  3. egy teljesebb, emeltebb szintű vevőélményt, elégedettséget hozol létre;
  4. profitábilisabb működést teszel lehetővé.

Plusz megoldottad a marketing egyik legnagyobb feladatát: visszatérő vevőt állítottál elő.

Hogyan?

Az automatizálás által a vevőd egy sokkal kiszámíthatóbb, gördülékenyebb, és az ő szemével nézve élvezetesebb vásárlási folyamaton megy keresztül, ami mindig pozitív végeredményt ad.

Az automatizálás minden gazdasági helyzetben fontos. Válságban viszont élet-halál kérdés!

Ha a cégvezetést és az eladást ad hoc módon kezeled –, spirálfüzet, excel, többféle ingyenes alkalmazás, amelyek nem kompatibilisek egymással és ki tudja mi minden még –, valószínűleg alig marad időd arra a munkára, ami valódi eredményt, több pénzt hozna.

Az automatizálás kiváló mentőöv a cégednek nehéz piaci helyzetben.

Miután a vevőidnek felállított automata rendszereddel gyakorlatot szereztél, elkezded átlátni a vállalkozásod egyéb területeit is. Egyszerűen könnyebb lesz rendbe raknod és fejlesztened azokat:

  • fel fogod ismerni a céged egyéb kommunikációs folyamatait;
  • a viszonteladókkal történő kommunikációs vonalakat is tisztábban méred fel;
  • a betöltendő állásra jelentkezők válogatása többé nem roncsolja az idegeidet és nem pazarolja az idődet: akár egy kiváló szűrő rendszert is felállíthatsz, ami automata módon csak az értékes jelölteket engedi a személyes találkozó szintjére;
  • tisztázni tudod, hogy a dolgozóiddal zajló kommunikációs folyamataid hogyan lehetnek hatékonyabbak és időtakarékosabbak anélkül, hogy sérülne a személyes kontakt ereje;
  • a sikerélményeid után azt veszed észre, hogy a terméked vagy szolgáltatásod előállításának optimalizálására is használni akarod az automatizálást. Fontos: nem szabad rögtön ezekkel kezdened! A vásárlói folyamattal érdemes indítanod, ez a legnyilvánvalóbb, ezt a legkönnyebb végiggondolni, és ebben a legkönnyebb eredményeket elérni – igen, még válságban is. Ha részletesen is érdekel a téma, ajánlom a marketing automatizálás 3 alapfeltétele videómat.

Így tudsz pénzt megtakarítani (nem csak válságban): Tárazz be szoftverből!

Kicsit hazabeszélek, úgyhogy bocs, de mondom, én mit tervezek.

Hamarosan átnézzük az összes szoftver előfizetésünket (Zoom, Monday, Dropbox stb), és kiderítjük, hogy melyiknél tudnánk azonnal éves előfizetésre váltani, mert ár-érték arányban az éves előfizetések általában a legoptimálisabbak.

Péter zseniálisan leírja, hogy hiába ülsz a pénzen, egyre kevesebbet ér. Ha a különböző havi előfizetéseimet éves előfizetéssé konvertálom, összességében rengeteget nyerhetek vele.

Akár 15-30% közötti megtakarítást is elérhetünk az általunk használt szoftverek előfizetői díjából. Ráadásul nem csak azt a pénzösszeget nyerjük meg, amennyivel az éves előfizetés kevesebbe kerül, hanem:

  • A magyar infláció miatt a kedvezmény mértékét meghaladó pénzt is megtakarítjuk, hiszen ezek az előfizetések dollárban vagy euróban vannak meghatározva, emiatt erősen ki vagyunk téve a forint romlásának. Ha nem váltunk hosszabb távú előfizetésre, ha maradunk a hónapról-hónapra vagy negyedévre szóló csomagoknál, akkor azt kockáztatjuk, hogy a következő előfizetési díjért már magasabb árat kell fizetnünk. Mindezt anélkül, hogy többet kapnánk a pénzünkért.
  • Az éves előfizetés mellé több helyen jár plusz ajándék, ami értékes anyagokat jelent, és csak jelentős összegért lehetne egyébként hozzájuk jutni.

Hogyan könnyíti az automatizálás, hogy árat emelj?

Ahhoz, hogy árat tudj emelni, biztos, hogy tartanod kell a kapcsolatot az ügyfeleiddel. Annál inkább át fog menni az áremelésed, minél okosabban csinálod, és minél jobb a kapcsolatod a vevőiddel.

Az eladás egy kapcsolat. Minden üzletelés, minden biznisz egy kapcsolat. A kapcsolati bankszámla pedig sokkal gyorsabban meríthető le, mint amilyen gyorsan töltődik. Mi van a kapcsolati bankszámlán? Bizalom a vevő részéről –, ami a vásárlás alapja.

Tettek a te részedről –, amelyek bizonyítják a vevőidnek a szavahihetőségedet és a terméked minőségét.

Vajon miképpen járul hozzá a kapcsolati bankszámla töltéséhez az automatizálás?

Az automatizálás segít, hogy friss és élő kapcsolatod legyen a vásárlóiddal, a kapcsolati bankszámla pedig folyamatosan fel legyen töltve. Ez a gördülékeny áremelés egyik alappillére.

  • Ha fél éve írtál a vevőidnek utoljára, akkor figyelj az áremeléssel kapcsolatos e-mailed előtt, nehogy ezzel kezdd az újabb kapcsolatfelvételt! Előtte töltsd értékes tartalmakkal a kapcsolati bankszámlát és szolgáld meg a vásárlóid bizalmát! Olyan levélsorozatot állíts be automatikus küldésre, amely az ügyfeleidnek valóban hasznos lesz, és csak ennek a sorozatnak a végére időzítsd az áremelő levelet.
  • Az áremelést mindig segíti a személyesebb kapcsolat. Ha a kommunikációs folyamataid nagy része automatizálva van, akkor több ponton is be tudsz tenni személyes érintéseket. Egy telefonhívást, egy képeslapot, egy postai levelet, egy személyes e-mailt, mert magának a folyamatnak a menedzselésével a tömegeket menedzseled, ami kevesebb időt igényel, mégis minőségi, hatásosabb kommunikációt eredményez. Marad időd a személyes kapcsolatokra, amit a nagyobb vevőid biztosan sokkal erősebben igényelnek.

Őrizd a vásárlóidat! Válságban pláne.

Itt igazából megint ugyanarról beszélek, mint az előző pontban. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció –, viszont mindkét irányra figyelve!

Minél egyszerűbbé teszed a visszafelé irányuló kommunikációt, minél hatékonyabban dolgozod fel automatizált rendszerekkel a bejövő üzeneteket, minél figyelmesebben jelzel vissza a vásárlóidtól érkező meglátásokra és kérdésekre, annál inkább érezni fogják, hogy törődsz velük, és annál erősebb lesz köztetek a kapcsolat. Két egyszerű példa a vásárlói üzenetek gyors kezelésére, amit akár már most elkezdhetsz megvalósítani:

1.) Amikor a vásárlóid értékelik a termékedet/szolgáltatásodat (mondjuk 1-től 5-csillagig), akkor érdemes szegmentálnod a visszajelzéseket. Külön szegmens csoportot hozhatsz létre az 5 csillagosoknak és külön az ennél rosszabbaknak. A negatív véleményeket érdemes kiemelt figyelemmel kísérned, hogy minél gyorsabban vissza tudj jelezni egy esetleg romboló értékelésre. Nem egyszer előfordult már az ügyfeleink körében, hogy az időben kezelt negatív vásárlói tapasztalat a visszájára fordult, mert gyorsan – és persze intelligensen kezelték. Ez bizalmat épít a többi vásárlóban és partnerben is.

2.) Ha űrlapon fogadod a vevői kommunikációt az e-mailek helyett, akkor kivéded azt a hibalehetőséget, hogy a levélrengetegben elkallódjon egy fontos üzenet. A vevő az űrlapon keresztül ugyanúgy leírhatja a gondolatait, viszont itt azt is kiválaszthatja, hogy milyen témához tartozik az üzenete (értékesítés, panaszbejelentés, termékinformáció kérés stb). Ezzel gyorsítod a válaszadási folyamatodat, hiszen egyből az adott területért felelős kollégához kerül a feladat, aki habozás nélkül és hozzáértően kezelheti a helyzetet.

Akárhonnan nézzük, a kommunikáció automatizálásával nyugodtabb életed lesz és időd szabadul fel.

De hogyan csináld? Mutatjuk lépésről-lépésre! Belinkeltük ide az Automatizált Online Biznisz Tervezőt™. Kérj hozzáférést a 68 Növekedési Módszerhez, hogy a lehető legjobb irányba menj tovább a bizniszed online fejlesztésével! Ha letöltöd a tervezőt, tudsz tőlünk kérdezni és melletted állunk a megvalósításban is.

„Balázs, te hogyan őrzöd a vásárlóidat?”

Én úgy próbálok vigyázni rájuk, hogy segítek minél jobban csinálni a kommunikációjukat, illetve azokat a pontokat, amikről itt szó volt. Szeretnék segíteni neked is, hogy növelni tudd a hatékonyságod. Tonnányi ötletünk van ehhez, a megvalósításhoz pedig minden eszközt a rendelkezésedre bocsátunk.

Kérlek, figyeld az e-maileket, figyeld a blogot és meglátod, hogy együtt könnyebben és megerősödve jövünk ki a túloldalon ebből.

Köszönöm, hogy velem tartottál, hamarosan folytatjuk a válságkezelés témát!

#start-yellow#

Spórolj időt és pénzt folyamataid automatizálásával!

Kérj hozzáférést Automatizált Online Biznisz Tervezőhöz™, és ismerd meg azt a 68 növekedési eszközt is, melyek a rendelkezésedre állnak céged dinamikus online növekedéséhez, bizonytalan piaci helyzetben is!

Exkluzív, díjmentes letöltés »

#end-yellow#

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet