Az alábbi posztban röviden összefoglalom, hogy merre megy a SalesAutopilot (=mire számíthat tőlünk a közeljövőben), de előbb pár szóban hadd meséljem el, mi vezetett el ezen irányokhoz!

Sok vállakozás vesztegel hosszú ideig a 8-10 fős méret körül, és valahogy csak nem sikerül átlépniük a 10-15 fős határt. Azért is fájdalmas ez az egy helyben toporgás, mert 15 fő körül* már kezd csődöt mondani a “kézi vezérlés”, és egyre idegölőbb a mikromenedzselés – annak is, akit mikro-menedzselnek, de sokszor annak is, aki mikro-menedzsel.

*ez a határ profilfüggő, nagyban függ attól, hány “középvezető” van a cégben, és hány különböző pozícióban lévő munkatárs jelent a vezetőnek.

Minket sokáig az akadályozott a továbblépésben, hogy fontosnak tartottam, hogy a munkám minél nagyobb részét élvezzem. Honnan származik ez az amúgy jogosnak tűnő gondolat, miért hatalmas tévedés, és mi segített továbblépni? Ezekre a kérdésekre válaszolok az alábbi bejegyzésben.

“Azért lettél a magad ura, hogy azzal foglalkozz, amivel igazán szeretsz!”

A hazai KKV körökben elterjedt tanítás, hogy ”azért lettél a magad ura, hogy azzal foglalkozz, amivel igazán szeretsz”.

Van, hogy úgy fogalmazzák, hogy ”az erősségeidre építsd a céged!”

Ez igaz is, meg nem is.

Nagyon könnyű ugyanis úgy értelmezni a fenti állítást, hogy ha pl. én alapítóként a marketinggel vagy a cikk írással szeretek foglalkozni (az én esetemben ez épp így van), akkor úgy szervezzem meg a céget, hogy az időm minél nagyobb részében ezekkel tudjak foglalkozni.

Hatalmas tévedés!

Már régóta zavart ez a gondolat és sejtettem, hogy nem állja meg a helyét, amikor végre leesett:

HA guru bizniszt építek, akkor még igaz is lehet a fenti állítás. Guru biznisz alatt azt értem, amikor valamely (vagy több) speciális képességem továbbadása maga a termék, és e köré épül a teljes biznisz. Szabó Péter, Pongor-Juhász Attila, Wolf Gábor, hogy csak néhány hazai példát említsek.

Csakhogy én nem guru bizniszt építek!

Annak ellenére, hogy a kommunikációnk stílusa sokszor – szándékosan – hasonló, mi szoftver bizniszt építünk.

Egy guru bizniszben – amikor a szakértő személyes varázsa köré épül minden – teljesen rendben van ez a megközelítés, kivéve persze, ha át akarja lépni a 10-15 fős cégméretet. A legtöbb esetben viszont a guru bizniszhez erre nincs szükség.

No Man's Land: Where Growing Companies Fail [Doug Tatum]

A két számomra legfontosabb könyv a témában. A No Man’s Land [Doug Tatum] ráébresztett, hogy miért borzasztó nehéz átlépni a 8-10 fős családias vállalkozás méretből a 20-25 fős kisvállalat méretbe, és hogy hogyan lehet mégis megtenni. A Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World [Rand Fishkin] pedig hihetetlenül transzparesn módon mutatja be az amúgy általam nagyra becsült SEO Moz szoftvercég alapítójának cégnövekedéssel járó küzdelmeit.

De én nem guru bizniszt akarok!

Én egy olyan bizniszt akarok, ami óramű pontossággal nyújt kiszámítható és egyben legendás ügyfélélményt a mi nagyszerű kisvállalati cégautomatizálási szoftverünk, a SalesAutopilot révén. Ehhez viszont a 15 fő – a biznisz komplexitása, és a nemzetközi verseny miatt – nem elég!

…és ekkor találkoztam Rand Fishkin, a legendás SEO Moz alapítójának nagyszerű mondatával:

“Great Founders Don’t Do What They Love; They Enable a Vision”

(A nagyszerű alapítók nem azt csinálják, amit szeretnek; elérhetővé tesznek egy jövőképet – Rand Fishkin: Lost and Founder, a 3. Fejezet főcíme)

Yesss!

Tudtam én, csak nem sejtettem!

Látszólag kiszálltam, de már jövök vissza…

Úgyhogy az elmúlt kb. fél évben nem marketingeztem, nem írtam cikkeket, nem készítettem tudásbázis videókat, és nem tartottam webináriumot, hanem teljes egészében a cégépítési feladataimra koncentráltam, aminek eredményeként:

  • Egy nagyobb “S-kanyar” után kezd körvonalazódni, hogy hogyan érdemes megszervezni a marketingünket úgy, hogy legyen is benne részem, de mégse az én időbeosztásomon múljon, hogy megtörténnek-e a dolgok.
  • Ügyfélsiker Csapatunk bővül, és egyre jobban tölti be szerepét: Átálltunk egy új tudásbázis motorra, folyamatosan frissül hatalmas tudásbázisunk, és ami legfontosabb, tökéletesen átállt arra a működésre, hogy nem én vagyok a vezetője. Még sok tanulni és fejlődni valónk van ezen a területen, de már látjuk az alagút végét, már látjuk a megoldást a kiváló ügyfélszolgálati és támogatási szolgáltatás nyújtására.
  • Betöltöttünk további néhány kulcspozíciót a cégben, hogy minden még gyorsabban haladjon és további munkatársakat keresünk több izgalmas pozícióba.
  • Újraalkottuk – és folyamatosan finomítjuk – növekedési stratégiánkat, igyekszünk itthon és külföldön is a legjobbaktól tanulni. (pl. Kulcsár Tibor, Saastr Europa, stb.)

…éééés…

És bár Rand Fishkin szerint “CEO Is a Real (Shitty) Job”*, az idő jelentős részében kifejezetten élvezem a cégfejlesztéssel járó feladatokat is.

(* : “Az Ügyvezető egy igazi (szar) pozíció.”)

Mire számítson a SalesAutopilot-tól a közeljövőben?

Az alábbiakban címszavakban pár gondolat a közeli jövőről.

Több kommunikáció

Most jutottunk el oda, hogy már nem csak én magam, a cég arca fogok kommunikálni a SalesAutopilot nevében, hanem egyre többen.

Én magam első sorban a munkanéven “CEO posztok” néven jelölt, részben cégfejlesztéssel kapcsolatos szerény tapasztalataimat fogom megosztani (íme egy az elsején érkező fizetésről és egy a cégek közötti stratégiai tudásmegosztásról), valamint a kisvállalati cégautomatizálás legváltozatosabb témáiban fogok tapasztalatokat megosztani.

Kisvállalati cégautomatizálás minden mennyiségben

A közelmúltban alaposan megvizsgáltuk, majd átgondoltuk, hogy mely ügyfeleink imádják legjobban a SalesAutopilotot, kik azok, akik a legsikeresebbek a szoftver révén, és ennek mentén újragondoltuk, hogy egészen pontosan mely cégeknek tudunk a legeredményesebben segíteni szoftverünk által, azaz hogy kinek való első sorban a kisvállalati cégautomatizálás.

A cégautomatizálás egyes területeiről pedig nemrég elkészült új weboldalunkon talál sok hasznos gondolatot az alábbi bontásban:

Lehet egy kérdésem is?

A fenti öt cégautomatizálási terület közül melyik a legizgalmasabb az Ön számára, és MIÉRT? Írja meg nekem itt lent a kommentben akármilyen röviden vagy hosszan, nagyon érdekel, mit jelentenek a fenti kategóriák (email marketing, marketing automatizálás, stb.) olvasóimnak! Előre is köszönöm a választ!

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény