Nagyon durva dolog történt velem tegnap este. Épp elkezdtem írni Önnek egy emailt az öt legfontosabb automatikusan értékesítő emailről, épp túl voltam a bevezetőn, amikor…

…megjött a busz, és leszállt a feleségem és a szupercuki kislányom. A sógoromnál voltak, meglátogatni a legkisebb unokatesót. Eliot pár hete született, és még nagyon kicsi.

Pedig épp ott tartottam az írásban, hogy az első dolog, ami az automatikusan értékesítő emailekhez szükséges, hogy végre ne pénzéhes kereskedőként, hanem EMBERKÉNT gondoljon saját magára…

…de megjöttek, úgyhogy félreraktam az emailt.

Később ránéztem Andy Jenkins egy szuper webináriumos oktatóanyagára, és UGYANARRÓL A JELENSÉGRŐL ÍR, amiről én is akartam írni Önnek.

Úgyhogy ezt jelnek vettem!!

Hiszen ez a dolog nem csak Önnek okoz gondot!

Úgyhogy nézzük, mit írt Andy (ő eredetileg angolul írta, én fordítottam magyarra):

Zseniális a cucc, mindenképpen érdemes elolvasni!

Valami csodálatosat tettél ma!

Úgy döntöttél, hogy ez az év lesz az, amikor végre a webináriumok lesznek a vállakozásod sarokköve.

Akarod tundi, hogy honnan TUDOM, hogy ez igaz?

Gördítsd a csillagok alá, hogy megtudd…

***
***
***

Velem vagy még? Nagyszerű! Komolyra fordítva a szót… Kíváncsi vagy egy titokra?

Valamelyik nap rájöttem, hogy a főnököm csak az írásaim bevezetőjét ellenőrzi. Amint eljut a csillagokig, megunja az egészet, és megy is vissza Gardenscapes-t játszani, vagy amit éppen csinál, miközben úgy csinál, mintha dolgozna.

Ami azt jelenti, hogy… csak az első pár sort kell úgy megírnom, mintha totál magamévá tettem volna a “szövegíró guruk titkai” tréning anyagát, utána viszont írhatok úgy, mintha te is és én is normális emberi lények lennénk.

Úgy értem mindketten tudjuk, hogy pont annyira tele van a hócipőd a különböző marketing ajánlatokkal meg mindenféle promókkal, mint amennyire én utálom gyártani ezeket.

Úgyhogy kössünk üzletet!

Annak érdekében, hogy minél többet tudjunk kivenni ebből a webinárium marketing dologból, az első pár sorban a főnököm kedvéért rizsázok neked mint egy idióta, utána a lényegre térek, és átadok neked minden infót, ami ahhoz kell, hogy profivá válj a webináriumokban.

Annyit kérek csak, hogy ez maradjon köztünk.

Benne vagy?

Rendben, akkor vágjuk is bele!

Eddig az Andy szövege, utána már a webináriumokról beszél. Azt most nem fordítanám le, ha nem gond ?

De szerintem érted, hogy mi a lényeg.

(…és halkan megjegyzem, áttértem tegezésre, bízom benne, nem gond… de erről majd máskor írok még…)

A legtöbb marketing hírlevél azért gáz, mert olyanok, mintha nem is emberek írnák őket, hanem kereskedők, pénzéhes vállalkozók. Olyan fura fazonok, akik valamilyen fura okból kifolyólag, totál megfeledkeznek róla, hogy 16:30-kor, amikor elhagyják az irodát, akkor ők is visszaváltanak normál üzemmódba, és ők is anyukák, apukák, vásárlók, rajongók, olvasók lesznek.

Aztán megint valamilyen fura okból azt hiszik, hogy reggel 8:00-kor ismét kötelező átváltani a “béna marketinges” üzemmódba, és kötelező béna szövegeket írni. Olyan béna szövegeket, amilyeneket normál esetben csak egy droid írna. Vagy egy mutáns. De semmi esetre sem egy normális ember.

Oké, de mi köze ennek a TE (soha meg nem írt) hírleveleidhez?

Az a köze, hogy lehet, hogy te is azért utálsz hírlevelet írni, mert egy normális ember vagy, és nem akarsz “béna marketinges” üzemmódba váltani, és nem akarsz béna marketing szövegeket írni.

És ezt én tökre megértem!

Hadd áruljak el én is egy titkot – az Andyével együtt ez már két titok… Jó kis napnak ígérkezik a mai!

A JÓ HÍRLEVELEK nem attól jók, hogy úgy hangzanak, mint amit a fent említett marketinges mutánsok írnak, hanem attól, hogy emberek írják őket.

Anyukák, apukák, vásárlók, rajongók, és olvasók.

És a JÓ HÍRLEVELEK eladnak!

Sokat.

Állandóan.

Automatikusan.

Nem azért, mert el akarnak adni, és nem is azért, mert baromi jó technikákat alkalmaznak.

Azért adnak el, mert szenvedély van bennük. Az élet szeretete. Az adott termék és szolgáltatás szeretete. Életöröm. Lelkesedés.

…és azért, mert NEM úgy beszélnek, mint egy béna marketinges mutáns.

ÚGYHOGY…

A jó szövegíráshoz első sorban nem a jó szövegírási technikákat kell megtanulni, hanem el kell felejteni a béna marketinges szövegírási szokásokat.

El kell kezdeni úgy írni, ahogy a normális ember a barátaihoz, ismerőseihez, szeretteihez beszél. Azokhoz, akiknek jót akar. Hiszen tényleg jót akar nekik.

És amikor végre képes vagy úgy írni, ahogy a barátaiddal beszélsz, akkor (újra) lesz kedved hírlevelet írni.

Amúgy hadd kérdezzek rá: te a barátaiddal szoktál beszégetni amikor együtt vagytok?

Vagy csak ültök csendben?

Na ugye!

Szóval ha szoktatok beszélgetni, akkor te is tudsz hírlevelet írni!

Méghozzá jó hírlevelet. Olyat, ami elad. Hiszen a barátaid is megnézik a filmeket, amiket ajánlasz, elmennek az étterembe, amiket javasolsz nekik, és sokszor még a pártokra is pont azokra szavaznak, mint te.

Úgyhogy!

(látod, most éppen szót ismételek, mert én élőszóban is így beszélek)

Az a kósza ötletem támadt, hogy csinálnék egy Szokj le a béna marketinges szövegírásról, és tanulj meg végre úgy írni, ahogy egy normális ember beszél, hogy végre elkezdjenek vásárolni a hírleveleidtől! – vagy valami hasonló című online workshopot, első sorban most webshoposoknak.

Miért webshoposoknak?

Mert az a gyanúm született, hogy a legtöbb webshopos azért nem ad el szemtelenül sokat, mert soha nem írnak hírlevelet, és végképp nincsenek olyan automatikus emailjeik, amik napról-napra eladnak, akkor is, amikor ők alszanak.

És nem csak azért nem írnak hírlevelet vagy automatikusan értékesítő emaileket, mert nem tudják, mik is lennének ezek, hanem mert ÚTÁLNAK hírlevelet vagy bármilyen emailt írni (igen, hosszú Ú-val).

Úgyhogy előbb meg kellene szeretni hírlevelet írni.

Lehet, hogy amúgy az is lehetne a címe az online workshopomnak, hogy “Szeress meg hírlevelet írni! workshop”, de ez is csak egy béna marketinges cím lenne, hiszen aki nem szeret hírlevelet írni, az nem is feltétlenül akarja ezt megszeretni. Aki meg már szereti, az meg miért jönne el, hiszen már szereti.

Viszont először szükségem van a visszajelzésedre!

Kérlek írd meg nekem a kommentben, hogy:

  • te is érzed, hogy jó lenne gyakrabban hírlevelezni, csak nem igazán érzed a témát?
  • te is érezted már, hogy ha gyakrabban hírlevelezél, akkor annak elvileg növelnie kellene a forgalmat?
  • te is érezted már, hogy nem akarsz béna marketinges szöveget írni?
  • te is érezted már mások hírlevelének olvasása közben, hogy ez tök ciki, és te inkább nem égetnéd magad ilyesmivel?

Ha még azt is beírod a kommentbe, hogy mi a weboldalad, webshopod címe, akkor azt is tudni fogom, milyen háttérből jön a komment. Köszönöm!!!

Te is szeretnél jobb szövegeket írni? Ha igen, akkor nézd meg további szövegírásról szóló posztunkat is:

Ha pedig szeretnél még egy szintet ugrani:

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény