A gát, ami megakadályoz a bombasztikus értékesítési email szövegek megírásában

Bármilyen hihetetlenül hangzik, van egy LELKI ok, ami miatt:

  • a vállalkozók általában hozzá sem mernek kezdeni az igazi értékesítéshez,
  • azok pedig, akik webshop vállalkozásnál alkalmazottként marketingesek, azok mivel nem tehetik meg, hogy nem értékesítenek, borzasztó esetlenül, szó szerint bénán csinálják

Az alábbiakban be fogom mutatni, hogy mi ez a LELKI AKADÁLY, és hogy hogyan lehet borzasztó egyszerű eszközökkel teljesen megszüntetni, és elindítani a hatékony értékesítést és a vállalkozás növekedését.

Amellett, hogy 19. éve foglalkozom email marketinggel és marketing automatizálással, egy rendkívül lelkes online vásárló vagyok, házas, és két gyermek apukája. És ezen három területen – a marketing automatizálásban, online vásárlásban, és a családi életben – szerzett tapasztalataim összekapcsolása nyitotta rá a szememet erre a borzasztó egyszerű lelki okra, és ígérem, hogy hamarosan el fogunk jutni magához a megoldáshoz is!

Miért ennyire egysíkú a webshopok értékesítési arzenálja?

Ahogy a bevezetőben is utaltam rá, a legtöbb webshop értékesítési arzenálja rendkívül egysíkú:

  • vannak hirdetéseik, amikkel termékeket reklámoznak, és ezen hirdetések egyre drágábbak, és egyre nehezebb pozitívra kihozni őket,
  • használnak kuponokat, amikkel gyakorlatilag lemondanak a profitjuk jelentős részéről,
  • és némelyeknél vannak kampányok is, bár ez már inkább ritkaság, és még ha vannak is, sokszor rendkívül bénácskán vannak megírva, és nem is hoznak túl nagy eredményeket!

Úgyhogy nézzük, hogy mi az oka ennek a sajátos lelki blokknak!

A lelkiismereted elszabotálja az értékesítési szövegírást!

Sokan azért nem adnak el, mert zavarba jönnek, amikor az eladásra kerülne a sor. És IGAZUK VAN. Nagyon is jól hallják, amikor a lelkiismeretük megszólal, és azt mondja, hogy nincs azon a szinten a kapcsolat a vevővel, hogy jószívvel hozzáláthatnának az értékesítéshez. Úgyhogy nem is kezdik el az értékesítést.

Lássuk is pontosan hogyan működik ez a lelki gát, és hogyan lehet feloldani!

Az eladás egy kapcsolat.

Minden üzletelés, minden biznisz egy kapcsolat. Egy kapcsolat a vevővel, aki megelőlegezi a bizalmat, mert arra számít, azt várja, hogy te megszolgálod majd ezt a bizalmat, sőt, túl is teljesíted majd a várakozásait.

Nem tudod ismered-e Gary Chapmantől Az öt szeretetnyelv című könyvet?

Ha nem ismernéd, az elmélet lényege, amit első sorban párkapcsolatokra alkotott meg, hogy minden embernek van egy szeretettankja, és csak akkor tud ebből szeretetet adni, ha fel van töltve a tank. A szeretettankot öt féle módon lehet tölteni, viszont minden embernél az ötből csak egy-két módszer működik igazán hatékonyan. Ha viszont nem ezen a módon próbálod a társad vagy akár gyermeked szeretettankját tölteni, nem fogja érzékelni a tőled felé irányuló szeretet.

Mi köze ennek a webshopodhoz???

A szeretettank.

A vevőid szeretettankját fel kell töltened, mielőtt elkezdenének rendszeresen vásárolni tőled, mielőtt igazán hallgatni kezdenének rád, mielőtt rajongókká válnának, és mielőtt elkezdenének fanatikusan ajánlani téged másoknak is!

Van, aki egyébként kapcsolati bankszámlának hívja.

Nem tudsz kivenni róla pénzt, amíg nem raktál be rá pénzt.

Invesztálnod kell a kapcsolatba.

Tettekkel kell bizonyítanod a szavahihetőségedet, mielőtt a vevőd igazán bízni fog benned, és mielőtt elhinné amit mondasz, mielőtt komolyabb kockázatot vállalna veled kapcsolatban.

Az első vásárlás csak mínuszba viszi a kapcsolati bankszámlád

Hogyan indul a kapcsolat a vevőddel?

Valahogy megtalál téged. Hirdetsz, rádbukkan a keresőben, vagy valakitől hall rólad. Az első vásárlásával gyakorlatilag ő ELŐLEGEZI neked a bizalmat, és igyekszik minimumon tartani a kockázatot, amíg csak lehet. (Ezért van értelme minél könnyebben megvásárolható belépő termékeket fejleszteni, de ez egy másik hatalmas téma, majd máskor beszélünk róla.)

Valójában ilyenkor máris mínuszba megy a nála lévő kapcsolati bankszámlád, és már az is meló, hogy felhozd nullára. Ha minden jól megy, akkor jó a terméked, és elég hamar és elég jó élményt nyújtva leszállítod, és máris átmész pozitívba. De azért itt még nincs őrületesen pozitívban, csak éppenhogy.

És ekkor kellene elkezdeni fenemód invesztálnod a kapcsolatba.

Ha ezt ekkor nem teszed meg, akkor soha nem lesz olyan szinten a kapcsolat a vevőddel, hogy te csak annyit mondasz neki, hogy vásároljon, ő meg már húzza is elő a bankkártyáját.

És a legtöbb webshop tulajdonos nem teszi meg – nem invesztál a kapcsolatba. A legtöbben leszállítják a terméket, és kész. És a kapcsolati bankszámla csak nem gyarapszik.

És amikor jön a nagy nap, hogy ki kellene küldened egy kampányt, vagy be kellene állítanod egy automatikus értékesítési emailt, akkor jön a LELKIISMERETED, és azt mondja, hogy TE egy pénzéhes dög vagy, és hogy eszedbe se jusson kiküldeni egy értékesítési emailt!

És igaza van a lelkiismeretednek!

Igaza van, mert tényleg nem invesztáltál a kapcsolatba.

Az, hogy időben és pontosan leszállítottad a terméked, az nem invesztálás, az a puszta minimum, ami nélkül egy szélhámos lennél. Úgyhogy szuper, ha időben szállítasz, és pont az van a dobozban, amit rendeltek, de erre még kár lenne nagyon büszkének lenni. (bocsi ;-))

Úgyhogy hallgatsz a lelkiismeretedre, és nem írod meg a kampányt és nem állítod be az automatikus értékesítési emailt. Vagy ami legalább ennyire rossz, ha alkalmazott vagy, és kénytelen vagy mégiscsak megírni és beállítani, akkor “normális ember” üzemmódból átváltasz “mutáns marketinges” üzemmódba, és borzalmas emaileket írsz. Olyanokat, amiknek a hatására te magad se vennél soha semmit.

Úgyogy következő lépésként meg fogjuk nézni, hogyan lehetne megelégíteni a lelkiismeretedet, és olyan lelkiállapotba juttatni téged, amiben képes vagy legalábbis hozzálátni a kampány emailjeid megírásához, és az automatikus értékesítési emailjeid beállítgatásához.

Mert ha ezt a lelkiállapotot nem tudjuk előidézni, akkor marad a bénultság, vagy a béna mutáns marketinges emailek.

Egyébként a durva az egészben az, hogy mindezzel, tehát magad meghekkelésével és a normális értékesítés elkezdésével nem csak magadnak és a családodnak tartozol, hanem a vevőidnek is!

Egyszer már téged választottak, és várják a tőled jövő megoldást az életük ilyen-olyan problémáira, aminek az első vásárlás csak a kezdete – és ezt ők is tudják, csakhogy amíg nem TE nem invesztálsz a kapcsolatba, addig ők csak kivárnak. Te meg hiába várod, hogy nőjjenek a bevételeid!

Úgy várják a vásárlóid, hogy írj nekik, mint a tinilány a telefont, akinek megígérték, az első randi után, hogy hívni fogják.

Úgyhogy a következő napokban megmutatom, mire van szükségük a vevőidnek. Konkrétam megmutatom, hogyan tudod feltölteni a vevőid kapcsolati bankszámláját – ugyanis nem a lelkiismeretedet fogjuk meghekkelni, ő csak végezze a munkáját olyan szuperül, ahogy eddig, hanem – azt fogjuk megnézni, hogy hogyan tudsz ÚGY BEFEKTETNI A VEVŐIDDEL VALÓ KAPCSOLATBA, hogy legközelebb, amikor értékesítésre kerül a sor, akkor végre a lelkiismeretedtől is megérkezzen a beleegyezés!

Addig is viszont hadd adjak neked még egy kis gondolkoznivalót… 😉

Van egy valódi ember a webshopod kirakatában?

Ahhoz, hogy valódi kapcsolatod lehessen a vevőiddel, szükség van rá, hogy legyen egy valódi ember a vállalkozás mögött.

Vagyis inkább előtte.

De nem egy reklámarcra gondolok, és biztosan nem egy stock fotóra, egy illusztrációra, vagy egy kabalafigurára, hanem arra, hogy:

  • Ha gondolod, rakd ki a fotódat, viszont mindenképpen írd ki, hogy miért csinálod a bizniszt! Nem azt, hogy el akarod tartani a családod, vagy hogy szemtelenül gazdag akarsz lenni, hanem hogy miért EZT a terméket árulod? Miért hiszel benne, hogy jobbá teszed az emberek életét a termékeddel, és esetleg, hogy miért te vagy az ideális személy, miért ti vagytok az ideális cég, akitől beszerzik ezt a terméket.
  • Beszélhetnék még róla, hogy legyen egy eredet-történeted, azaz hogy hogyan kezdted, meg hasonló haladó dolgok, de most megelégszem azzal, hogy a webshopod, a vállalkozásod ne egy pénzéhes kereskedőcég legyen, hanem egy ügy, amit a vállalkozásod képvisel.

Kérlek erről az utolsó két pontról gondolkozz kicsit, én pedig pár napon belül jelentkezek a következő résszel, benne egy videóval, amiben részletetesen bemutatom:

  1. Hogyan tudod feltölteni a vevőid szeretettankját ahhoz, hogy a kapcsolatotok működni is tudjon.
  2. Konkrétan milyen emaileket kell megírnod, hogy a feltöltés elinduljon.

Addig is ha kérdésed, hozzáfűzni valód van, vagy kezdesz ráérezni, hogy miről is beszélek, és hogy mire lesz szükséged webshoppod felpörgetéséhez, kérlek ne feledd el megírni ezt kommentként itt lent!

Ha a lelkiismereted már megnyugodott, kezdj neki a szövegírásnak!
Olvasd el gyakorlati cikkeinket:

Ha pedig szeretnél még egy szintet ugrani:

A SZERZŐRŐL

Csepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény