Ahogy az elmúlt években a hazai kereskedők is egyre jobban kihasználják a Black Friday-ban rejlő lehetőségeket, értelemszerűen az érintett technológiai háttérszolgáltatókat is egyre nagyobb terhelés éri. Így van ez a SalesAutopilot-tal is, és az elmúlt két évben mindkétszer igen izgalmas időszakot éltünk meg ezen időszak alatt.

Mai rendkívüli blogpostomban röviden szeretném összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat az Ön számára, hogy Ön is a maximális mértékben és minimális bosszankodással tudjon élni a Black Friday adta lehetőségekkel… És hogy Ön és ügyfeleink megússzák az ehhez hasonló közelharcot – még ha virtuális közelharcról is lenne szó.

Fel vagyunk készülve, de…

…meglepetések még így is érhetnek bennünket. Egyrészt hatalmas technológiai fejlesztéseket végeztünk az elmúlt évben, melyek már önmagukban is könnyedén elbírnák a tavalyi Black Friday terhelés többszörösét is. Ezen kívül külön is készültünk az idei Black Friday-re…

Viszont így is azt kell mondanom, hogy fel vagyunk készülve, de az Ön és összes ügyfelünk bölcs együttműködésére is szükség van, hogy az idei évet inkább a sikerek, mint a bosszankodás jellemezze.

Az alábbiakban bemutatjuk mindazt, amit mi tettünk a felkészülés érdekében, majd alább bemutatjuk, hogy mit érdemes Önnek tennie, ha szeretné a legtöbb eredményt kihozni az idei Black Friday-ból.

Némi technikai háttérinformáció, hogy jobban értse a jelenséget

Sokszoros, akár százszoros email küldési mennyiség
Black Friday alkalmával az átlagos napi email küldés sokszorosa, vagy akár százszorosa is elküldésre kerülhet. Mostani technológiánk már szinte napi szinten kezel annyi email küldést, amennyit tavaly az adott napon próbáltak ügyfeleink küldeni. Sajnos azt viszont most nem lehet pontosan megbecsülni, hogy hány online kereskedő kapott idén először kedved a részvételhez, és ezek közül hányan fognak pont SalesAutopilotot használni.

Nem csak rajtunk múlik
Az emailek kézbesítési sebessége nem csak az email elküldőjén, hanem a fogadó szerveren is múlik. Amennyiben olvasta korábbi blogposztunkat az email kézbesíthetőségéről (Miért nem jutnak célba marketing emailjei elég jó arányban…), akkor ezt már amúgy is tudja, de fontos, hogy az adott helyzetben is “beugorjon”.

Hiába küldenénk mi fénysebességgel, a fogadó szerverek (pl. Gmail, Freemail, Citromail, Vipmail) sem fogadják az emaileket fénysebességgel. Az elmúlt évek tapasztalata szerint a Freemail kifejezetten túl szokott ilyenkor terhelődni, de ez bármely más fogadóval is előfordulhat, ezt nem lehet előre megjósolni. Black Friday napján még a nagyszerű Gmail-lel is előfordul, hogy késnek az emailek. Ez történik, ha a föld egész lakossága egy napon akarja ugyanazt csinálni! Ha pedig a SalesAutopilot rendszere azt mondja, hogy elküldte az emailt, de az nem érkezett meg, akkor nagy valószínűséggel egyszerűen csak gyorsabban küldtük az emailt, mint ahogy a fogadó azt fogadni tudja. Ilyenkor semmi nem segít, csak a türelem.

Hogyan érdemes felkészülnie, és hogyan érdemes kommunikálnia SalesAutopilot-tal a 2017-es Black Friday alkalmával?

1.) Kezdje el időben a kommunikációt, ne hagyja az utolsó percre! Ezt talán nem is kell jobban elmagyarázni. A további pontok pedig rá fognak világítani a miértekre is.

2.) Hosszabb akció. Kezdje előbb az akcióját, és/vagy hosszabbítsa azt meg („early bird”, “afterparty”, stb.), így nem a leginkább túlterhelt időszakban kell célba érnie emailjeinek.

3.) Ne vigye túlzásba a küldést! 🙂 Ha úgy érzékeli, hogy lassan ér oda egy emailje olvasóihoz ne küldje újra! Ahogy fent is írtam: ha a levél el van küldve – vagy még zajlik a küldése, vagy akár csak várakozik a küldésre –, de még nem ért oda, akkor attól nem fog hamarabb odaérni, hogy még egyszer elküldi. Megelőzni a korábbi emailt pedig végképp nem fogja, így tényleg felesleges többször küldeni az esetleges késés miatt. Ne állítson be időzítéseket aznapra fél órás időközönként, mert azzal csak még tovább lassítja a rendszert

4.) Keresse a friss információkat blogunkban! Black Friday napján itt a SalesAutopilot blogban nyitunk egy “Black Friday friss infók” blogpostot, és időről-időre tájékoztatjuk benne ügyfeleinket a helyzetről. Önnek csak annyi dolga lesz, hogy időnként frissíti a böngészőben a blogpost oldalát.

Mitől fog SOKKAL jobban menni, mint tavaly?

Végezetül pedig álljon itt néhány extra információ, hogy milyen (ehhez a témához kapcsolódó) fejlesztések történtek nálunk az elmúlt évben, melyek segíteni fognak a megnövekedett terhelés kiszolgálásában…

Az alábbi leírásban annak jellegéből adódóan elkerülhetetlen, hogy szakkifejezéseket használjunk. Amennyiben ezek túl technikaiak az Ön számára, elnézését kérjük!

1.) Jóval több szálon (IP címről) fut az email küldés, mint korábban.

2.) A kiküldő szervereink fizikailag is elküldönülnek a többi szerverünktől. Ennek az az eredménye, hogy sokkal inkább hibatűrőek, kevesebb dolog tudja “megfekteteni” őket.

3.) Jóval erősebb gépeket használunk email küldő szerverként, mint korábban.

4.) Több olyan nagy küldő is használja a rendszerünket, akik szinte naponta küldenek annyi levelet, mint amennyit tavaly Black Friday-kor.

5.) A kiküldő szerverek egy más típusú adatbázis rendszert használnak, amely levélforgalom esetén optimálisabb.

6.) Maga a levélkiküldő szoftver – mely egy nemzetközi szoftvercég által, hozzánk hasonló szolgáltatók részére írt szoftvere – is sok fejlődésen esett át, sokkal jobban felkészíthető (konfigurálható) extrém terhelésekre.

7.) Speciális konfigurációs beállításokat alkalmaztunk a szervereken, hogy a leveleket lassan fogadó kiszolgálók ne akadályozzák a többi kiszolgáló felé való levélküldést. Ezzel már önmagában is meg tudjuk akadályozni, hogy a tavalyi fennakadáshoz hasonló történjen.

8.) A legnagyobb, extrém mennyiségű emailt küldő 1-2 ügyfelünk külön IP címről küldi az emailjeit, így az ő esetleges extrém terhelésük nem zavarja a többi ügyfelünk levélküldését.

Bízunk benne, hogy fenti információkkal és tudással felvértezve nagyon sikeres Black Friday-t tud zárni a SalesAutopilot segítségével! Ehhez kívánunk jó előkészületeket, eredményes munkát!

Tetszett a cikk? Kérdései vannak? Írja meg kommentben az alábbiakban!

A SZERZŐRŐL

Csepregi BalázsCsepregi Balázs

SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.

facebook google plus twitter youtube

A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 15 éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.