Az elmúlt években a hazai kisvállalati szektorban egyre jobban megfigyelhető egy jelenség: a minél inkább szexi marketing taktikák korát éljük.

Színesebbnél színesebb konferenciák, online oktatóanyagok bukkannak elő az adott időszak legnépszerűbb marketing technikájára építve:

  • 5 évvel ezelőtt a Facebook hirdetés és Facebook oldal volt a legforróbb terület
  • 2-3 évvel ezelőtt a tartalommarketing korát éltük (de “ennek már vége” – állítják a szakértők)
  • napjainkban pedig a chatbot és az Instagram visz “kérdés nélkül” mindent

A következmény: ami épp nem trendi, ahhoz szinte bottal se akarnak hozzáérni bizonyos vállalkozók és bizonyos cégek marketingesei. Hiszen bevételt és növekedést akarnak!

Pedig nem a szexi marketing taktikákkal lehet céget duplázni (mindjárt mutatom mivel)

Ha korábbról – még az Online Katapult idejéből ismer engem, akkor tudja, hogy éveken keresztül több ezer magyar kisvállalattal dolgoztam együtt marketing-tanácsadóként. 3 könyvet írtunk, melyeket több, mint 6.000 példányban értékesítettünk és több száz céggel dolgoztunk együtt hónapról hónapra a legnagyobb magyar előfizetéses oktatási rendszerünkben.

A marketing-tanácsadó praxisom és a SalesAutopilot 15+ éves ügyfélállományán alapuló cégen belüli tapasztalat is azt mutatja, hogy önmagában a marketing taktika – legyen az bármennyire is kurrens, trendi – nem elég a robbanásszerű növekedéshez.

Enélkül szinte semmit nem ér cége marketing erőfeszítése

A sikeres, nagyobb cégek – sokszor bőven 100M Ft fölötti vagy akár több száz milliós árbevétellel – minden esetben stabil piacismeretre, szolgáltatás- és termékfejlesztési alapokra építkeznek. (Amit aztán megtámogatnak az aktuális marketing trendek ügyes kihasználásával és ebből együtt jöhet a növekedés.)

Ha:

  • nem tudja, hogy kicsoda az Ön vevője, mi jellemző rá, hogyan gondolkodik
  • nem tudja, hogy mi zavarja az Önnél történő vásárlási folyamatban
  • nem tudja, hogy mire vágyna még az Ön vevője

…akkor hiába tanulja meg a csilli-villi – egyébként jól működő, csak Önnek nem időszerű – Facebook, Instagram és chatbot megoldásokat. Hiszen hiányzik a stabil alap, amire építkezhet!

Máris mutatom a konkrét példát, ami tökéletesen illusztrálja, alátámasztja a fenti gondolatokat.

Így duplázott az autoalkatreszekwebaruhaz.hu árbevételt 2018-ban

Konkrét vásárlói visszajelzések alapján megalkotott ügyfélbarát vásárlási folyamat; kiemelkedő ügyfélélmény; 612+ Google értékelés (5.0-ás átlaggal) és nem utolsó sorban DUPLÁJÁRA nőtt megrendelések 2018-ban.

A fenti címszavak jellemzik Német Sándor, az autoalkatreszekwebaruhaz.hu tulajának eredményeit. Sándor saját maga számolt be nekünk ezekről a tavaly megtartott Cégduplázó Webináriumunkon.

Sándor videós interjúja a Cégduplázó webináriumról

Ha jobban szereti a videót, akkor meg tudja nézni Sándor személyes beszámolóját a történtekről az alábbi videóban.

2018 október 30-án megtartottuk a Cégduplázó Webinárium online eseményünket, amelynek keretében több sikeres SalesAutopilot ügyfelet interjúvoltunk meg az elért eredményeik kapcsán. Ha kíváncsi, hogy pontosan kik és miről beszéltek, akkor kattintson ide és még a felvételeket is visszanézheti!

Semmi szexi taktika, csak a legegyszerűbb és leggyorsabb elindulás

Amikor elkezdte használni Német Sanyi a SalesAutopilot-ot, akkor még eredetileg csak email küldésre használta a szoftvert. Ez az egyik legkönnyebb és legbölcsebb elindulási lehetőség a SalesAutopilot kapcsán!

Hetente letöltötte a webshopjából egy excel fájlba a vásárlóknak az email címeit, majd utána ezt a fájlt feltöltötte manuálisan a SalesAutopilot-ba. Ekkor Sándor még nem állította be az integrációt a webshopja és a SalesAutopilot között, így kénytelen volt emberi munkával végezni ezt az egyébként könnyen automatizálható folyamatot. Az így létrejött adatbázisra csak egyszerű hírlevelek mentek ki.

Egy “unalmas email”, amiből aztán elindult a duplázás

Sándor elhatározta, hogy kiküld egy úgy nevezett “vásárlói elégedettséget” felmérő kérdőívet, hogy megvizsgálja, milyen volt ügyfelei tapasztalata a vásárlásukkal kapcsolatban.

Ez egy nagyon egyszerű levél volt, a következő tartalommal:

Autóalkatrészek elégedettségmérő levél

Ha valaki rákattintott a levélben található linkre, akkor ez az oldal fogadta:

Autóalkatrészek elégedettségmérő űrlap

Autóalkatrészek elégedettségmérő űrlap

Amikor az ügyfél kitöltötte a számszerű értékelést és megírta a szöveges visszajelzéseit, egy egyszerű köszönőoldal fogadta, ahol megköszönték számára a segítséget, az adatok pedig beérkeztek Sándorhoz kiértékelésre.

Először 30.000 korábbi vásárló kapta meg a levelet, egy egyszerű eseti emailként. Ha most Ön is azon gondolkozik, hogy ez egy tök.. magabiztos lépés volt, akkor ne aggódjon, nincs ezzel egyedül.

Sanyi is félt egy picit a visszajelzésektől – erről a videóban is mesélt – azonban józan ésszel belátható, hogy az eddigi vásárlóink meghallgatása a legfontosabb lépés a fejlesztésekhez, még akkor is, ha nem csak elismerő visszajelzés érkezhet.

Sándor utólag úgy véli, hogy jó döntés és szükséges lépés volt megnyomni a kiküldés gombot, mivel számtalan zseniális fejlesztési ötletet nyert a szolgáltatási folyamat javításával kapcsolatban.

Miért van egyáltalán szükség egy ilyen elégedettség mérő rendszer beállítására? Avagy Sándor egyik legfontosabb felismerése

Erre a kérdésre egy konkrét történettel lehet a legjobban válaszolni, amit Sándor osztott meg velünk a webináriumon:

“A kiküldés után jött egy haragos, panaszos levél, hogy nem tettünk bele a csomagba egy terméket, mi Őt lehúztuk és micsoda inkorrekt egy cég vagyunk! Mondom oké, visszanézem az email cím alapján, hogy reklamált-e az ügyfél!

És a durva, hogy nem! Az emberek nem reklamálnak, nagyon sok ember elfogadja, hogy Ő így járt, mert neki olyan tapasztalata volt, hogy Őt lehúzzák, becsapják és az egész világ ellene van.

Ez nagyon fontos, nem mindenki mondja el a problémáját. Így viszont elkezdték elmondani az ügyfelek a gondokat!”

Ez a konkrét ügyfél Sanyi elmondása szerint “egy nagyon csúnyát írt a Facebook oldalra”, de a rendszer segítségével azonosítani tudta a konkrét problémát és lehetősége volt kezelni:

“Felhívtam telefonon, hogy én értem a problémáját, dehát nem mondta el, hogy gond támadt! A lényeg az lett végül, hogy elutaltam neki 5.000 Ft-ot a fékpofa árára és utána áradozó leveleket írt, meg bocsánatot kért a Facebook-on, meg mindenhol bocsánatot kért.

Azért is jó ez a rendszer, mert ha az embereknek rögtön teret adunk arra, hogy elmondják a véleményüket, akkor azt fogják gondolni magukban, hogy fontos az, amit előad és el fogja mondani a jót is és a rosszat is.

A rosszból tanulunk, fejlesztünk, innoválunk, a jónak meg örülünk és megmutatjuk másoknak (szerkesztői kiegészítés: például Google vagy Facebook oldalon, értékelés formájában – később lesz még erről szó a cikkben), hogy milyen jók vagyunk.”

Egyszeri sikerből automatizált folyamat, 3 egyszerű lépésben

Az egyszeri kiküldés és a fejlődési lehetőségek felismerése után elkezdődött az ügyfelünk életében az első igazi automatizált folyamat létrehozása, azaz beállította a következő három lépést:

  1. Webshop – SalesAutopilot integráció
    A webshopjának megrendelői és a konkrét megrendelések adatai automatikusan bekerülnek a SAPI-ba a webshop integrációk segítségével – így nem kellett többet hetente kézzel importálni az adatokat.
  2. Relatív időzítés, automata levélküldés
    Létrehozott egy relatív időzítést, ami után a megrendelés leadásának időpontjához képest automatikusan mentek ki a levelek. Például a megrendelés időpontja után 3 nappal kimegy az elégedettséget felmérő levél mindenkinek, minden esetben. Ez tökéletesen kiegészítette az első lépést, hiszen ekkor már automatikusan bekerülnek a megrendelők, már csak a levélnek kellett magától kimennie.
  3. Pozitív értékelések megosztása Google-ön vagy Facebook-on
    Sándor beállította azt is, hogy aki elégedett értékelést küld be (8-asnál magasabb pontra értékeli a vásárlást), azt megkéri egy Google vagy Facebook oldalon történő értékelés leadására. Erről részletesebben van szó a cikk következő részében. Érdemes megfigyelnie: a fenti három lépés közül egyik sem lesz 2019 legtrendibb marketing megoldása! 😉 Mégis ebből lett az eredmény Sándornak.

Innentől kezdve a teljes rendszer kéz érintése nélkül, önműködően hozza az eredményeket.

Sándor így fogalmazott:

Amíg ki nem húzzák a dugót a falból, addig működik! Tökmindegy, hogy ott vagyok-e vagy nem!”

Hogyan lehet elérni 622 értékelést Google-ön, ráadásul 5.0-ás, azaz hibátlan átlaggal?

autoalkatreszwebaruhazak.hu Google Értékelések kép

autoalkatreszwebaruhazak.hu Google Értékelések – Kattintson rá a képre és a látni fogja a friss értékeléseket is.

A megoldás nagyon egyszerű volt: megkérte az ügyfeleit, akik legalább 8-as értékelést adtak (a 10-es skálán), hogy adjanak véleményt a Google rendszerében.

“Aki nem 8-9-10-re értékelt bennünket, azoknak a véleményéből tanulunk. Aki pedig jól értékelt, azokat megkérjük, hogy ossza meg a véleményét Google-ön rólunk, hogy másokhoz is eljuthasson.” – mondta ügyfelünk az interjúban.

Hogyan kell elképzelni ezt a lépést a gyakorlatban?

Sajnos Sándor és Balázs nem tértek ki erre az interjú során, így azt nem tudjuk ebben a cikkben bemutatni, hogy az autoalkatreszek.hu webáruház esetében ez pontosan hogyan néz ki.

A megvalósítás azonban a következő: a SalesAutopilotnak a tartalmi blokk személyre szabása funkcióját használva meg kell jelenítenie vagy az elégedettségmérő űrlap köszönő oldalán vagy egy köszönő emailben az értékelésre történő felhívást, de csak azoknak, akik legalább 8-as értékelést adtak.

Mivel ez a lépés is része a teljes, automatizált folyamatnak, semmilyen plusz munkát nem igényel Öntől. Csak egyszer beállítja és utána folyamatosan jönni fognak az értékelések.

(Haladó felhasználók akár azt is megcsinálhatják ezzel a szegmentálási beállítással, hogy egyszerre gyűljön Facebook-on és Google-ön az értékelés, felváltva. A megvalósításhoz azt kell beállítani, hogy a páros azonosítójú feliratkozók csak Facebook-os értékelésre való felhívást kapjanak, a páratlan azonosítójú feliratkozók pedig csak Google-ös értékelési kérést lássanak. Ebben a cikkben most nem térünk ki erre részletesen, de egy későbbi tartalomban lehet, hogy publikálni fogunk róla.)

Mennyire volt Sándor szerint fontos ez a több száz értékelés a vállalkozása életében?

Amikor Balázs megkérdezte szándékosan szkeptikus formában a webináriumon azt, hogy “mégis mi értelme volt az értékeléseknek vajon”…

…akkor Sándor csak ennyit válaszolt:

“Hadd szemléltessem egy példával ezt: ha elmész egy idegen városba este és be akarsz menni egy étterembe és van kettő, az egyik előtt tele van a parkoló, a másik előtt meg üres, akkor Te hova fogsz bemenni?

Ez már tudat alatt hat rád, mert egyszerűen hiszel abban, hogy ha annyian úgy vélekednek rólad, akkor Te nem fogod Őt becsapni, nem fogod Őt lehúzni.”

A fenti tapasztalatot csak alátámasztani tudjuk, az egyik legjobb eszköz a a potenciális érdeklődői meggyőzésében a közösségi bizonyíték (az angol “social proof” direkt fordítása) bemutatása. Ha mindezt automatikusan, plusz munka nélkül képesek vagyunk csinálni, az a legjobb!

Hogyan változtatta meg a weboldalát és a teljes vásárlási élményt Sándor, a vevői visszajelzések alapján?

Amikortól az automatizált rendszer folyamatosan futott, temérdek adat állt rendelkezésre ahhoz, hogy a vevői visszajelzések alapján fejlesztéseket lehessen végrehajtani.

Sándor esetében ez többek között a főoldal teljes átalakítását és új kommunikációs elemek használatát eredményezte. Például ezért került fel a főoldalra ez a videó és checklist:

Autóalkatrészek címlap checklist

Autóalkatrészek címlap checklist

Ügyfelünk külön kiemelte, hogy nem a “saját fejéből pattantak ki” a fenti felsorolási elemek, ezeket mind az ügyfél visszajelzésekből lehetett kiolvasni.

Mindazt, ami most az autoalkatreszekwebaruhaz.hu főoldalon található, azt vagy nagyon szerették vagy nagyon hiányolták az ügyfelek, ezért vannak most szándékosan kiemelve.

Milyen hatással volt a vállalkozás eredményességére az automatizált folyamatok felépítése?

Az interjú során Sándor hozzájárult ahhoz, hogy bemutassuk az egyik webáruházának a megrendelési diagramját:

Autóalkatrészek Salesautopilot statisztikák

Autóalkatrészek Salesautopilot statisztikák

Az ábráról leolvasható, hogy 2018 márciusában még csak körülbelül 350 megrendelés érkezett a webáruházba. Ahogyan elkezdte Sanyi bekapcsolni az automatizált folyamatokat, párhuzamosan elkezdett a webshop forgalma is nőni.

2018 októberében már 700 megrendelést adtak le az oldalon, ami a duplázásnál picit jobb eredményt jelent.

Sándor így nyilatkozott az eredményei és az automatizálás közti összefüggés kapcsán:

“Az ábra eredménye nem egy darab titkos marketingeszköznek tudható be. A komplett marketing tevékenység és a rendszerben gondolkodás hozta a növekedést.

Annyira sok emberrel foglalkozunk az email listánkon, hogy már nem lehet személyesen kapcsolatot tartani, egy jól kitalált rendszerre van szükség.

Előre meg kell határozni, hogy ha beérkezik egy ügyfél, akkor mi történik vele. Bizonyos időpontokban küldeni kell neki “Hogy vagy?” típusú levelet, névnapi felköszöntést, húsvéti üdvözlőlapot és néha sales levelet is.

Tök egyszerű folyamatok ezek igazándiból. Egyszer össze kell rakni és akkor működik.”

Összefoglaló gondolatok

Először is ezúton is szeretnénk megköszönni Német Sándornak, hogy rendelkezésünkre állt a webináriumon!

Példája szuperül mutatja, hogy az éppen “menő” marketing technikák nélkül, szinte már egyenesen unalmasnak mondható módszerrel lehet a legegyszerűbben árbevételt duplázni.

Ezzel az egyszerű ügyfélelégedettség mérő rendszerrel számtalan értéket tud létrehozni a vállalkozása számára, ráadásul plusz munka nélkül, teljesen automatizáltan:

  1. Javítani tudja az Önnel történő üzletelés élményét, hiszen tisztában lesz azzal, hogy mit csinál jól és ezt erősíteni tudja majd. Azonban azt is tudja, hogy konkrétan melyik vásárlója elégedetlen és miért, így lehetősége nyílik rendszerszintű és egyéni megoldásokat is kidolgoznia. Ebből lesz a legjobb ügyfélélmény!
  2. Azon túl, hogy egyedi vevőinek az élménye jobb lesz, ez magával vonja majd azt is, hogy a bevétele is nőni fog közvetetten, mert tudni fogja, hogy mi az érték ügyfeleinek. Ha Ön tisztában van ezzel, sokkal pontosabb marketingkommunikációt képes megvalósítani. Ezáltal kevesebb energiából, több vevője lesz.
  3. Erősíteni tudja a Google és Facebook értékeléseit, ezzel jelentős közösségi bizonyítékot létrehozva. Nagy bizalmat jelent a jövőbeni potenciális, esetleg még “billegő” vásárlóinál az, hogy több száz valós, meghamisíthatatlan értékeléssel rendelkezik. Nyilvánvalóan ez is növelni fogja majd minden jövőbeni marketing megmozdulásának az eredményességét!

Hogyan indulhat el Ön is a SalesAutopilot használatával, ha kedvet kapott hozzá?

Két lehetőséget tudunk Önnek javasolni:

  1. Ha szeretné felmérni a szoftverben rejlő lehetőségeket, akkor jöjjön el a Döntéselőkészítő Bemutatónkra személyesen! Ez egy ingyenes, fél napos rendezvényünk, ahol részletesebben megismerheti a SalesAutopilot-ot. Kattintson ide és nézze meg a részleteket.
  2. Ha készen áll arra, hogy elinduljon a SalesAutopilot használatával, akkor regisztráljon magának ingyenes fiókot ide kattintva és kezdje el építeni rendszereit. Menet közben tudásbázisunk, tréningjeink és ügyfélszolgálatunk örömmel támogatják Önt a megvalósításban.

Tetszett a cikk? Kérdései vannak? Írja meg kommentben az alábbiakban!

Gondolatok, kérdések, vélemények:

vélemény